Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Tilleggsutstyr til speilreflekskamera

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-11, 22:17   #1
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Tilleggsutstyr til speilreflekskamera

Vi fikk oss et Canon Eos 550D til jul. Jeg er helt amatør når det gjelder speilrefleks og lurer på hva dere anbefaler som tilleggsutstyr. Har fått anbefalt ekstra blitz, men hvilken? Annet?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 23:34   #2
Hulemannen
pappa
 
Hulemannen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Hulemannen er litt kul
Standard

Sv: Tilleggsutstyr til speilreflekskamera

Å kjøpe en ekstern blits er en god investering dersom du skal ta mange innebilder, men kan også være nyttig som fill-in til utebilder. Den innebygde blitsen kan kun benyttes til fill-in og gir mye skygge, mens du med en ekstern blits kan rette lyset mot hvite flater i tak eller vegger, "bounce" lyset av disse flatene og skape et større "lysareal" til å belyse det du skal ta bilde av, og dermed redusere både skygger og skape godt belyste bilder.