Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-07, 23:46   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Vi har Jørgen Moes vei nr. 13 i en eller annen "samlebok", og jeg har lest den for alle guttene. Men husker den ikke fra jeg var liten selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 23:57   #42
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Hva med bøkene om Gruffalo??

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 00:00   #43
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Bøkene og Reven og Griusungen er morsomme.
Karsten og Petra leser vi stadig, og til og med HE på seks koser seg med dem.
Albert Åberg
Geitekillingen som kunne telle til ti. -Den har jeg lest en million ganger for JC.
Dustefjerten (Om du ikke har nynorskvegring)
Nå er Barbapappa blitt populært igjen.
Jeg skal finne fram Den lille vampyren for HE snart. Tror han vil like bøkene, men de er kanskje litt for vanskelige for JC på 4,5.
Det samme gjelder kanskje for Svein og Rotta?
Dragen med de røde øynene, av Astrid Lindgren. Den er så fin og trist.

Til små jenter synes jeg det er viktig med noen skikkelige jentehelter. Men de er det ikke så lett å finne. Eventyret om Lurvehette var favoritteventyret mitt da jeg var liten. Tøffe, kule Lurvehette som kjempet mot troll og utysker. Mye mer spennende enn kjedelige, vakre tørrpinner av noen prinsesser. SÅNN skulle jeg bli!
http://www.reisenett.no/eventyr/html/asbjornsen5.htm

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 08:15   #44
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Mamma MØ slår også an til mødrene som har passert 30 (Jeg ler sånn når jeg leser om Mamma mø som bygger hytte at det nesten er litt pinlig)

Astrid Lindgren er vel anbefalt allerede, men hun er og blir suveren, tross alt!

Alf Prøysen og teskjekjerringa er jo også koselig

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 08:35   #45
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Er det noen som har hørt om "Da barna tok makten"? En kjempemorsom bok om noen barn som tok over makta i barnehagen og fant på mye sprell.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 09:01   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Ja, jeg hadde "Da barna tok makten". Skikkelig raddisbok med tegninger av nakne tanter med masse krøller her og der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 09:09   #47
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja, jeg hadde "Da barna tok makten". Skikkelig raddisbok med tegninger av nakne tanter med masse krøller her og der.


Husker du hvem som skrev den?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 09:13   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Nei, husker ikke, og jeg vet ikke hvor boka er blitt av - mulig den er i en kasse hos faren min. Har prøvd å søke etter den på nettet uten å finne noe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 09:22   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Clubby: Den ene boka av Gruffalo har vi, den har vi fått av deg. Og den har hittil vært en stor suksess.

Jeg har vært på bokhandelen og kjøpt følgende:

Barbapappas nye hus

Serafin og hans makeløse mesterverk

Dustene

Georgs magiske medisin

Karsten og Petras ABC


Det virker som Lille er veldig happy med de nøe bøkene. Vi begynte på Georgs magiske medisin i går og den er VELDIG spennende og morsom.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 11:55   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.144
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

"Serafin ..." er en flott bok, den har vi lest mye. Skikkelig gammel raddisbok, ja! Jeg tror nok Bringsværd, for eksempel, må ha lest den, de er jo mer eller mindre samme generasjon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 13:38   #51
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nei, husker ikke, og jeg vet ikke hvor boka er blitt av - mulig den er i en kasse hos faren min. Har prøvd å søke etter den på nettet uten å finne noe.

Fant ikke noe ved søk jeg heller. Mulig man må på biblioteket for å få tak i boka.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 15:29   #52
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Sitat:

"Det røde eplet" Jepp, den fra vår barndom. Husker denne boken veldig godt fra jeg gikk i barnehagen selv... Litt spennende fortelling, men "snill" og traust.

Denne hadde jeg som liten, og kjøpte den for ikke så lenge siden til mine barn.

Ellers syns barna mine at bøkene "Magussi" av Christine Morton og "Gruffalo" og "Lille Gruffalo" av Julia Donaldson var spennende.

En finner mange gode bøker for salg HER, der kan en handle gode barnebøker uten å være medlem (Magussi er på tilbud der akkurat nå)

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:24   #53
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.816
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Bøkene om reven og grisungen er kjempefine. Til jul fikk vi Nisseforeningen, som handler om fjompenissen Papp som melder seg inn i foreningen "Nisser uten genser". Morsomme bøker med flotte tegninger.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:31   #54
Mathilde
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 2
Mathilde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Henger meg på å anbefale popupbøkene fra Filiokus Forlag (www.filiokus-forlag.no). Utrolig vakre, og ikke dyre til å være håndlagde synes jeg! Passer både til liten og stor!

Mathilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:44   #55
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!

Gro Dahle: Den grådige ungen.
Den fascinerer!
Det er en bildebok, men litt dyp og forunderlig. En bok vi stadig låner på biblioteket.

André Bjerkes morovers er også en vinner. Dog ikke ny.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no