Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken bil har dere med 3 barn?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 09:50   #21
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Likte definisjonen av "rimelig" Touran og Avensis. Det var ikke mannen her enig i, da vi drev å så etter nr 2 bil nettopp

He he, de er jo langt rimeligere enn V70 og S max f eks. En brukt Avensis, ca 2 år gammel får en til rundt 250 000.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:55   #22
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Denne kan være fin å se på, om man skal ha bruktbil

http://www.tv2underholdning.no/broom...e-3121700.html

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:20   #23
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

kommer en ny type fra nissan nå i mars som vi skal sjekke ut. Syv seter men ikke så stor.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:24   #24
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Vi har touran og er knallfornøyd-kunne ikke vært mer nøyd med den altså.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:31   #25
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Men i Avensisen er det vel ikke plass til 3 seter? Det fikk vi beskjed om på Toyota.

Har forøvrig en C4 picasso selv, veldig god plass.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:35   #26
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

nei, den er nok litt mindre. Vi har bare 2 barn da, foreløbig. Men ser for oss en til etterhvert, og da er det gerit å slippe å skifte bil igjen. Men når den tid kommer trenger vi ikke 3 seter.
Sambo er ikke enig i bilkjøp her da. Til tross for stadige besøk på verksted så mener han fortsatt at det lønner seg å ha de 2 bilene vi har. Nå har Poloen som akkurat har vært på verskted for 30 000 (2002 modell) begynt å knirke IGJEN. Samme problem som sist. Kan ikke se at det lønner seg å dra inn og ut fra verksted, kontra å ha en ny, fresh bil med mer komfort i tillegg.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:02   #27
Fisken
Aktiv
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 111
Fisken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi har Citroën C4 Grand Picasso og er strålende fornøyd. Masse plass til tre barneseter, stort bagasjerom og masse artige løsninger.

Signerer denne. Vi har tre barn i seter i denne bilen og er kjempefornøyd. Den er en nytelse å kjøre også! En bil som er stor nok, men som ikke oppleves så stor i trafikken.

__________________
Storesøster 03, mellombror 05, lillesøster 09
Fisken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:09   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Jeg har Citroen Berlingo og elsker den. God plass til tre barneseter og jeg kan laste hva-jeg-vil i bagasjerommet og i skiboksen.

Mannen har Ford Mondeo. God plass der også, men litt trangere for barnesetene i kupeen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:13   #29
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Er ikke Skoda superb helt enormt romslig bak?...

Skulle jeg hatt tre barn bak i bilen, har jeg nok ønsket skyvedører, samt mulighet for å gå inn foran setene. Det lukter kassebil av disse kravene, men uansett.

Skoda Superb har en startpris i stv.-utgave som i praksis blir for høy for det som nevnes innledningsvis. Og de har vært på markedet så kort tid at man vel skal lete lenge etter noen på bruktmarkedet. Evt. demobiler er gjerne også såpass godt ustyrt at de selv etter f.eks. 10 000 km på telleren blir over 300 000.

Hadde budsjettet blitt litt mer i overkant av 300 000 hadde Superb absolutt vært noe å se på her.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:14   #30
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men i Avensisen er det vel ikke plass til 3 seter? Det fikk vi beskjed om på Toyota.

Har forøvrig en C4 picasso selv, veldig god plass.

Det kan gå akkurat, litt avhengig av setene. Samtidig kan det raskt bli upraktisk og vanskelig å komme til beltespenner etc.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:20   #31
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Vi har tre barn og er veldig fornøyd med vår VW Passat stv. 2009-mod. 4-motion og alt utstyr.

Har to barn uten stol, og lillemor på 1 år i stil i midten bak. God plass og ok bil.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 10:09   #32
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Vi har en Opel Zafira og er kjempefornøyd med den Får plass til 3 barneseter bak, god plass til bagasje og så liker jeg at man sitter høyt - føler jeg får god oversikt. Anbefales!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 10:39   #33
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Jeg er på lag med Albertine og Fisken.

Berlingoen til Blondie er vel like stor, og rimeligere. Tror jeg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 10:58   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det kan gå akkurat, litt avhengig av setene. Samtidig kan det raskt bli upraktisk og vanskelig å komme til beltespenner etc.

Det er slik vi har det med vår Toyota Corolla Verso (2002-modellen, den med bare 5 seter). Trangt, men det går.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 12:23   #35
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Klarer liksom ikke helt å legge fra meg denne VW Touranen jeg altså.
Her er en skikkelig utstyrt, og veldig pen i vår prisklasse (kunne gjerne vært billigere, men...):
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21017674

Hva koster en sånn ny? Såg en utstillingsbil på den lokale Møller Butikken, 2009 modell, skinn, Diesel, Navi, 109 HK, 7 seter, DSG (tror jeg) til 369 000, helt ny (pris pr november 2009). 70 000 opp så har en garanti i sikker 1,5 år ekstra i forhold til denne. Men så faller jo den fort i pris osv...
Å så var det å argumentere med samboeren da...

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 12:31   #36
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Vi har Honda CRv som "konebil" og Toyota Landcruiser som turbil.
De er faktisk like brede i baksetet! Vi har to beltestoler og et bakovervendt.
Bagasjen på Hondaen er ikke så stor, men da bruker vi den andre bilen.

Vi har valgt 4X på begge så vi kommer oss hjem hver dag her vi bor.

Jeg er mer fornøyd med min bil enn naboen som også har 3 barn og Touran.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 12:34   #37
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er slik vi har det med vår Toyota Corolla Verso (2002-modellen, den med bare 5 seter). Trangt, men det går.

Ja ja... man kan jo også ha tre barn i en Yaris.. Trangt det også, men det går med våre tre unger.

Men den nye "vanen" fra Nissan som jeg nevnte før i tråden sikler vi på. Syvseter med skyvedører. Ligner litt på en større toyota yaris verso. Gleder meg til den kommer i mars til forhandleren.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 13:19   #38
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Vi har Subaru Legacy 2000 modell... og jeg elsker bilen..men skulle gjerne hat 6-7 seter i stedet.
Barna sitter trangt på lengre turer, og storebrødrene sloss mesteparten av alle turer..

Utover DET, som da har med mine barn å gjøre og ikke med bilen..så er vi fornøyd.

Vi skal kjøpe en Nissan Serena eller en Opel Zafira bare vi har betalt ned personallånet til sambo i juni, får en fin brukt bil til rindt 50000 og det er midt i blinken for oss slik økonomien er nå.
Subaruen er dyr, 115.000 før renter, betaler 3200 kr mnd på den og forsikringen er på 7000 i året

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 13:31   #39
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

VW touran. Fornøyd, men den kunne godt vært hakket lengre.

Samme her ! Heldigvis hjelper det mye med en skikkelig takboks. Vi var i Danmark med 4 unger i sommer og det gikk fint,selv om det ble fullt.

Har også en VW passat fra 1998 som vi er kjempeglade i.
Neste bil blir en VW Sharan nå som vi blir 6 stk. i huset.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 16:16   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil har dere med 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Klarer liksom ikke helt å legge fra meg denne VW Touranen jeg altså.
Her er en skikkelig utstyrt, og veldig pen i vår prisklasse (kunne gjerne vært billigere, men...):
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=21017674

Hva koster en sånn ny? Såg en utstillingsbil på den lokale Møller Butikken, 2009 modell, skinn, Diesel, Navi, 109 HK, 7 seter, DSG (tror jeg) til 369 000, helt ny (pris pr november 2009). 70 000 opp så har en garanti i sikker 1,5 år ekstra i forhold til denne. Men så faller jo den fort i pris osv...
Å så var det å argumentere med samboeren da...

Viktigere enn garanti er reklamasjonsrett. Hvis bilen i utgangspunktet var kjøpt som forbrukerkjøp har man reklamasjonsrett iht. forbrukerkjøpsloven i 5 år mot opprinnelig forhandler.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no