Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dunket borti en støtfanger ...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-10, 23:22   #21
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Plaststøtfangeren kan ha skjulte skader. Har jeg hørt.


What?! Hvordan skjedde den dunken, og hva bestod skaden i??

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 23:51   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Noen kjørte i vår støtfanger for noen år tilbake og det var i praksis ikke skader på støtfangeren. Dette skjedde på en parkeringsplass og de som kjørte på dro fra stedet.

Jeg var da i basis uviten om dette. Jeg legger senere merke til at når jeg ser på bilen forfra, så ser jeg mer av forhjulet på den ene siden.

Når de da kjørte i støtfangerne av plast ble denne presset opp slik at metallet ble bøyd. Ikke så veldig synlig annet enn forfra.

Det som videre da skjedde var at lakken hadde fått seg en knekk også, og under hjulbuen var det bare å røre såvidt for at den skulle løsne....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 23:55   #23
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Åh, da tror jeg at jeg kan puste lettet ut. For dette her var jo en så liten dunk at det mer heller var et lite puff. Aldri om noe metall ble bøyd.

Ikke hørt noe fra ham i dag, lurer på om jeg sender en sms i morgen kveld. Ønsker å ha dette avklart så raskt som mulig, hater å måtte gå og vente.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 00:12   #24
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

eh, liksom under eller bak støtfangeren ble det bulk o g noe annet kjafs ...
Men det syntes ikke ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:04   #25
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Jeg ble "rullet" på bakfra for ikke lenge siden. Det var snakk om rulling med knapp fart. Det var ingen synlige skader på fangeren, men jeg insisterte på skademelding, og kjørte etterpå bort til Opel for å være helt sikker. Det viste seg at fangeren var "puffet" utav sporene sine, og hadde fått knukket ene festet. Det kostet den nette sum av 7000 kr i deler + arbeid for den "rullingen" for motparten....

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:11   #26
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

En skjerm trenger jo ikke bli så dyrt. Det kan jo også være det er mulig å få tak i brukt. Men er det ikke samme farge, så kommer jo kostnader til lakkering i tillegg.

Jeg fikk en bil i ræva i fjor vinter. Jeg sto stille i et stoppkryss, og en Mercedes kjørte i meg. Støtfangeren bak fikk en innoverbulk.

Mannen ville gjøre opp, uten å bruke forsikring, og ville egentlig ikke skrive skademelding. Men jeg sa at jeg ville ha skademelding. Uansett.

Kontaktet verksted og takstmann og fikk en pris, 7500 kr. Da rettet de ut bulk og lakkerte. Så det blir fort noen kroner av det. Jeg har en 2004 modell Touran.

Da regningen kom, så sendte jeg denne til mannen som kjørte på meg, og den ble betalt. Så saken ordnet seg greit, men det er umulig å vite sånn på forhånd, om det er ærlige folk, derfor er jeg fast bestemt på å alltid skrive skademelding i fremtiden.

Håper det ordner seg, Pelle.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 10:07   #27
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Å vææær så snill, a...
7000?!!!

:grine:

Er ikke en sånn skjerm som må lakkes, er som denne her:

http://www.finn.no/finn/car/viewimag...1137187498.jpg

Brukt skjerm, hvem vil ha det, da - hvis man kan forlange å få en ny? Ikke kan vi sette den på heller, så den må jo uansett på verksted.

Samtidig så klarer jeg ikke å tenke meg hvordan noe skulle ha brukket eller blitt ødelagt, når det var så liten dytt som det var. Jeg har jo selv rygget på ting med større fart uten at det er blitt noen skade.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:31   #28
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Dette sier vel litt om moderne støtfangeres udugelighet, mener jeg. Bilene får skader for mange tusinde kroner bare man ser for intenst på dem.

(Bitter Dib, som akkurat har måttet bruke forsikring etter en 18.000 kr skade etter at hun rygget over en stein kamuflert som snøklump...)

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 15:57   #29
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

En skjerm trenger jo ikke bli så dyrt. Det kan jo også være det er mulig å få tak i brukt. Men er det ikke samme farge, så kommer jo kostnader til lakkering i tillegg.

Jeg fikk en bil i ræva i fjor vinter. Jeg sto stille i et stoppkryss, og en Mercedes kjørte i meg. Støtfangeren bak fikk en innoverbulk.

Mannen ville gjøre opp, uten å bruke forsikring, og ville egentlig ikke skrive skademelding. Men jeg sa at jeg ville ha skademelding. Uansett.

Kontaktet verksted og takstmann og fikk en pris, 7500 kr. Da rettet de ut bulk og lakkerte. Så det blir fort noen kroner av det. Jeg har en 2004 modell Touran.

Da regningen kom, så sendte jeg denne til mannen som kjørte på meg, og den ble betalt. Så saken ordnet seg greit, men det er umulig å vite sånn på forhånd, om det er ærlige folk, derfor er jeg fast bestemt på å alltid skrive skademelding i fremtiden.

Håper det ordner seg, Pelle.

Lakkering tar noen dager også når det skal gjøres, så man er raskt uten bil i flere dager. Ved å ta alt "formelt" og bare levere inn info til forsikringen sin har man gjerne også leiebil mens sin egen bil blir fikset. En del kan jo da oppdage at det som var en liten skade raskt er noen tusen ekstra i leiebil som skal betales.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:03   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Yes, moderne støtfangeres udugelighet....

Ble påkjørt/pårullet av en stakkars jentunge på scooter en vår. Hun var fortvilet og tilkalte faren sin - helt ok det. Var en bitteliten bulk og noen riper i vår støtfanger, som faren mente kunne poleres bort. Han tilbød oss to tusen, og min mann var i ferd med å akseptere... men jeg var sta og insisterte på skademelding og takstmann. Vel, det kostet 10.000,- å fikse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:41   #31
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Herremin... Da er det ikke støtfangere lengre, men pengesluk. Så lenge det ikke påvirker sikkerhet eller kjøreegenskaper får heller plastikkdriten ha en bulk og en ripe. Tusenvis av kroner er det ikke verd å slippe å se riper i en plastikkting som vender ut mot elementene. Det er så mange bedre ting å bruke pengene på.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:51   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Enig med Ulvefar hvis bilen er gammel. Men ikke hvis jeg har en (nesten) ny bil, som er helt strøken ellers.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 18:18   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Denne støtfangeren er ihvertfall av en slik type som ikke lakkes, da den var i sort "grov" plast. Slik de bure være, spør dere meg...

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 18:26   #34
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Denne støtfangeren er ihvertfall av en slik type som ikke lakkes, da den var i sort "grov" plast. Slik de bure være, spør dere meg...

Det er det på vår bil også. Ble rygget på av en annen på parkeringsplass. Det kostet masse å reparere. Totalt 3 dager på verksted, leiebil og deler. En liten sprekk, knekkt i festene og litt annet smårusk.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 20:11   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Jeg har fremdeles ikke hørt noe fra mannen. Når kan jeg liksom begynne å slappe av...?

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:22   #36
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har fremdeles ikke hørt noe fra mannen. Når kan jeg liksom begynne å slappe av...?

Jeg var borti en en bil på en parkeringsplass. Det ble skader på begge biler. Jeg gjorde som jeg skulle og la lapp på ruta. Det tok over to uker før vedkommende ringte! Det var lange uker, skal jeg si deg.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:52   #37
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Ja, det tror jeg på. De bør jo ringe innen rimelig tid, synes jeg. Og hvis det er slik at de vil ha bilen sjekket - så burde de jo informere meg om det. Synes jeg.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:55   #38
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Jeg synes de burde ringe dagen etter eller senest etter to dager. Hvertfall gi en beskjed om hvordan det ligger an om de har fått bestilt time til taksering e.l Er jo uholdbart å gå sånn og vente. Og hva om det skjer andre uhell i mellomtiden da? Man kan jo ende opp med å få skylden for mer enn det opprinnelige

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:03   #39
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Han er ikke nødt å gi en tilbakemelding til deg. Han kan i teorien kontakte sitt selskap om ett år og melde skaden da.... Det er forresten ganske vanlig at støtfangerskader som ikke synes med det blotte øyet koster mange tusen kroner, til og med opp til 15-20 000, avhengig av type bil. Det kan hende at støtfangeren ikke har en skramme, men trykkes inn og spretter så ut igjen(skjer ofte på moderne biler), og under den er det en masse småtteri som er gått i stykker. :erfart:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:06   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunket borti en støtfanger ...

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Han er ikke nødt å gi en tilbakemelding til deg. Han kan i teorien kontakte sitt selskap om ett år og melde skaden da....


Det skjønner jeg. Men om det etter lang tid plutselig er snakk om stor skade, så vil jeg selvsagt bestride dette - siden ingenting ble trykket inn og bilen slettes ikke var ny. Ligner på denne biløen her:

http://www.finn.no/finn/car/viewimag...1137187498.jpg

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no