Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

"Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 21:10   #21
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Jeg er stolt over å komme fra Oslo og vil helst ha Oslo skilter på min bil. Min forrige bil hadde Osloskilter ,mens min nye dessverre har Bærumsskilter

Men som flere andre her inne påpeker kjøpte jeg bilen ikke skiltene.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 21:10   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Ja, jeg har hørt om det, og det er jammen det dummeste jeg har hørt. Faktisk hadde jeg blitt skeptisk til å kjøpe en bil av f.eks. en mossing som hadde reist til Bærum for å få skilt. Hvor mye annen unødvendig dustekjøring har han gjort da?

Jammen greit å ha firmabil :aner ikke hva som står på skiltet:.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 22:16   #23
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Er det mulig?

Vi har DK, men jeg har ikke filla peil på hva det står for.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 22:41   #24
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har KT-skilter, men jeg aner ikke hvor de hører hjemme.

Koongsberg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 22:49   #25
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Det finnes mange sære interesser når det gjelder bilskilt tydeligivis Det kom jo nye skilt i november i fjor - de med blått felt på siden og flagg. Jeg har sett flere eldre biler der skiltene er byttet ut til nytypen skilt. Tenkt at noen betaler flere hundre kroner for å få nytt skilt til bilen sin

Mange bilentusiaster er tydeligivs veldig opptatt av hvilket reg.nr bilen har - ikke bare bokstavene men også tallkombinasjonen skal være riktig... De kan vente i ukesvis med å registrere nybilen sin mens de venter på at det riktige nummeret skal bli ledig. Forstå det den som kan....

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:03   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Som gammel haldenser kan jeg informere om at det KAN være lurt å ha AA på bilen sin (altså bil registrert i Halden).

Sannsynligheten for å stoppet over Svinesund er nemlig mindre da siden tollerne vet at de folka som bor i Halden kan stikke over grensa når som helst og derfor ikke gidder å smugle.

Vel; dette har jeg blitt fortalt i hvert fall.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:04   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Vi har DK, men jeg har ikke filla peil på hva det står for.

DK betyr at den er regitrert i Oslo og at bilen ikke er helt ny (men ikke akkurat eldgammel heller).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:17   #28
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Jeg har hatt en BR-registrert bil. Den kom sånn, rett og slett, jeg ante lite om hvor og hva, men det var et par som poengterte at den hadde Bærums-skilt. Jeg kan forsikre om at jeg ikke kjøpte bilen på grunn av skiltene. Skulle jeg først være veldig jålete hadde jeg nemlig valgt noe annet enn Nissan Micra, som dette var snakk om.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:22   #29
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Med en far som har vært i bilbransjen i mer enn 30 år, så kan jeg bekrefte at dette med reg.nr. stemmer ja.... MEN ikke for alle, så at bilen ikke blir solgt skal du ikke være redd for.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:32   #30
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Jeg vil ha UR bil jeg. modell og merke er det ikke nøye med.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:49   #31
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

En kamerat av far som bytter bil ofte, vil bare ha Bærumskilter på sine bilen.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:10   #32
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Nå har jeg hørt det også. Jeg dåner litt, jeg.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:51   #33
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Som gammel haldenser kan jeg informere om at det KAN være lurt å ha AA på bilen sin (altså bil registrert i Halden).

Sannsynligheten for å stoppet over Svinesund er nemlig mindre da siden tollerne vet at de folka som bor i Halden kan stikke over grensa når som helst og derfor ikke gidder å smugle.

Vel; dette har jeg blitt fortalt i hvert fall.

Ja se det kan jeg forstå hensikten med! Men hadde fortsatt ikke betalt ekstra..

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 02:19   #34
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Eneste jeg vet om som dro et annet sted for å få skilter var en som dro til Kongsvingerområdet (ett eller annet sted) for å få HB skilter.
(HjemmeBrent)
Mulig stedet er helt feil altså, husker best grunnen til at han ville ha skilter derfra.
Når jeg tenker meg så er jeg jammen ikke sikker på om han dro eller det bare var et ønske han hadde.
Bilen fikk skilter og jeg kan ikke si jeg fikk meg meg hvilke boksatver han fikk jeg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 02:25   #35
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Eneste jeg vet om som dro et annet sted for å få skilter var en som dro til Kongsvingerområdet (ett eller annet sted) for å få HB skilter.
(HjemmeBrent)
Mulig stedet er helt feil altså, husker best grunnen til at han ville ha skilter derfra.
Når jeg tenker meg så er jeg jammen ikke sikker på om han dro eller det bare var et ønske han hadde.
Bilen fikk skilter og jeg kan ikke si jeg fikk meg meg hvilke boksatver han fikk jeg.

Kongsvinger-området du! Pøkj! absolutt ikke!! Nå blir jeg snurt!! Kongsvinger har HJ og har hatt det siden tidenes morgen omtrent. HB er Elverum.... Vesentlig forskjell!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 11:28   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Det var et avisoppslag om dette for en god stund tilbake, Borgermester Friele får nemlig alle sine biler registrert på Østlandet, ettersom det selger bedre enn Vestlands-registrert bil.

Vi har en KH-bil, og den går som en klokke, så da bryr det meg midt bak hva det står på skiltene.
(Og det er ikke EU-skilter, for det skal jeg I HVERT FALL ikke ha! )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 11:55   #37
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Jeg har sett på registreringsnummeret når jeg har letet etter bil, sett hvor bilen er registrert og sett etter artige tallkombinasjoner. Når vi først bestemte oss for en bil så var det uavhengig av skiltet. Bilen har NE skilter, som er det de har der vi kjøpte den, lokalkjørt bil mao.

Jeg har heller ikke EU skilter, fysj.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 12:47   #38
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Dette har jeg hørt før. Har hørt at det er "finere" å ha Bærumsregistrert bil enn andre registreringsnummer/bokstaver. Selv bryr jeg meg ikke om det kan ikke helt skjønne at det har noen betydning for kvaliteten på og tilstanden til bilen.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 14:22   #39
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Ja, det er mye man skal høre før ørene detter av.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 14:57   #40
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Harry" skilt - bilen kan ikke selges videre ?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Finnes det virkelig noen som bryr seg om slikt? Jeg fatter og begriper ikke at det skal ha noe å si. Jeg vet knapt hva slags skilter vi har selv jeg og ingen ville fått fem flate øre ekstra av meg for de "rette" skiltene.

Dette har jeg aldri hørt om før. Det har aldri noen sinne vært et tema blant noen jeg har truffet, det må være en liten, lokal greie blant folk som har mer tid og penger enn vett.

Nei, det er mer utbredt enn som så. Dette kjenner jeg til fra min tid i bilbransjen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no