Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kan dere anbefale oss en bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-10, 13:43   #21
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Er det plass til tre bilstoler i bredden i baksetet?

Kommer ann på hvordan bilstoler. Jeg har kun to i min, men har hatt tre baki. Slike ryggstoler og en bakovervendt. Gikk fint det. Trangt og klønete blir det okke som. Går også ann å slå av airbaggen forran, der lar jeg mine sitter på korte turer til barnehagen o.l. Eldstmann sitter alltid forran når vi er på tur, men så er han stor også da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 16:07   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Kommer ann på hvordan bilstoler. Jeg har kun to i min, men har hatt tre baki. Slike ryggstoler og en bakovervendt. Gikk fint det. Trangt og klønete blir det okke som. Går også ann å slå av airbaggen forran, der lar jeg mine sitter på korte turer til barnehagen o.l. Eldstmann sitter alltid forran når vi er på tur, men så er han stor også da.

Ja, mistenkte at det i denne blir litt upraktisk. For OP var det vel et ønske der man skulle ha tre seter bak som en permanent løsning, og da kan nok Qashqai bli i trangeste laget når det er en bil man gjerne er fem i. Tar man biler som Touran og S-Max er helt ok med plass, og vi har heller ikke problemer med å få festet beltespennene.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 17:16   #23
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Liten avsporing, men hvordan kommer S-max ut vs. Touran i tester, driftsikkerhet, osv.?
Noe er jo smak og behag, mens andre ting kan sammenlignes mer objektivt.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 18:21   #24
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

S-maxen er jo relativt ny, og har jo ikke så veldig lang fartstid på seg ift driftsfeil. Det jeg har hørt har vært problem for noen er varmeapparatet. Men den feilen mener jeg er luket vekk fra nyere biler. Jeg kjenner 2 i tillegg til oss som har denne type bil, og ingen av oss har opplevd feil ennå.
Nå har jeg gjort et kjapt søk på nett og ser noen sliter med feil, men det gjelder stort sett 1,8 TDCi - motor. Vi har en 2,0 - den går bra også.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:08   #25
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Hvordan er V70 i forhold til Touran da (dette baller på seg he he...) ?
Såg i avisa her en bilforhandler som har 70 års jubileum og har 60 000 i avslag på årsmodellen av V70. Den kommer nå på 419 000,- Litt vel mye i forhold til det vi var tenkt men...

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 00:33   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Liten avsporing, men hvordan kommer S-max ut vs. Touran i tester, driftsikkerhet, osv.?
Noe er jo smak og behag, mens andre ting kan sammenlignes mer objektivt.

S-Max kom vel sent 2006, så foreløpig er det lite tall. Man vil vel riktignok få de første tallene fra Svensk Bilprovning i deres rapport tidligere i år. Touran kom på markedet i 2003.

I den forrige rapporten fra Dekra kommer både S-Max og touran godt ut. S-Max kommer best blant flerbruksbilene i segmentet 0 - 50 000 km, mens Touran er best av flerbruksbilene i segment 100 000 til 150 000 km. Jeg tror det på tidspunktet for rapporten ikke var noe godt tallmateriale for S-Max i segmentet 100 000 til 150 000 pga. ikke så mange biler var gått så langt. I segmentet 50 000 til 150 000 kom Touran på tredje, mens Seat Altea kom best ut - Altea er i basis Touran i Seat-drakt (VW eier Seat).

Det sentrale med Dekra er at de vekter feil. Dvs. at en mindre alvorlig feil teller mindre enn en alvorlig feil. I tillegg ser de altså på hvor langt bilene har gått i stedet for alder. En del biler kjøres typisk mye kortere enn andre, noe man tydelig ser av tallene fra Svensk Bilprovning. Justerer man tallene fra Svensk Bilprovning etter kjørelengde kommer Touran best ut, mens den i utgangspunktet ligger på 8. plass, men bilene over på listen har i snitt kortere kjørelengde. Biler som brukes mindre har gjerne mindre feil....

Slike undersøkelser sier imidlertid ikke noe om så alvorlige feil at verksted må oppsøkes med en gang. Det er ingen som har bilene til periodisk kontroll e.l. hvis bilen ikke kan kjøres dit

Dekra-tallene: http://www.klikk.no/motor/bil/article391954.ece

I tester kommer gjerne S-Max litt bedre ut i en del tilfeller. Spørsmålet er litt hva man ser på. S-Max er større og har bedre kjøreegenskaper. Samtidig må man huske på at for det enkleste S-Max starter på i pris får man Touran i Exclusive-utstyrsnivå og med DSG-girkasse. Du kan også kjøre en ny og ok utstyrt Touran ut fra forhandler til en betydelig lavere pris enn billigste S-Max. Touran starter på i underkant av 300 000, mens S-Max starter på over 360 000.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 00:42   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Hvordan er V70 i forhold til Touran da (dette baller på seg he he...) ?
Såg i avisa her en bilforhandler som har 70 års jubileum og har 60 000 i avslag på årsmodellen av V70. Den kommer nå på 419 000,- Litt vel mye i forhold til det vi var tenkt men...

Jeg er ikke helt sikker på hvordan bakseteplassene er i nyeste V70. I den forrige skulle det vel normalt sett gå. Å få på plass under i baksetet kan på sett og vis være enklere i en høyere bil synes jeg.

Nå spørs det om 419 da er "ut av butikk alt komplett", eller "fra"-prisen. Kommer også litt an på hvilken motor det er.

For 420 000 skulle man nå også kunne få en VW Passat Highline med firehjulstrekk og 140hk dieselmotor. Firehjulstrekk og diesel skulle være en fin kombinasjon når bilen skal selges igjen i henhold til lavt verditap. Passat Highline med 140hk motor og 4WD starter på 390 000 i listepris, men så kommer da frakt, vinterdekk etc. i tillegg, så 420 000 høres ut som en mer logisk pris. Dette er en kampanje VW har over hele landet i disse dager. Godt mulig man kan få den for under 420 000 også levert og med de tilleggene man evt. trenger.

Hvorvidt 4WD er viktig blir jo noe man får vurdere selv, men det er en del ting jeg hadde prioritert bak 4WD hvis jeg stod med mellom to biler til omtrent samme pris.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 00:47   #28
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Jeg annbefaler fortsatt Quashqaien til tross en alvorlig feil på dem. Skal inn på verksted med min nå pga. feil med en bolt i styresystemet. Har ikke merket noe til det selv, men har fått brev. Nybegynnerfeil eller barnesykdom som det kalles. Er kun modellen jeg har og litt nyere. Er fikset det problemet.

Jeg fikk plass til seks kollier pluss barneseter og en passasjer i min bil. Så den rommer enormt mye til å være en liten suv.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 22:43   #29
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Slo opp i "stopp langs veien"-statistikken til tyske ADAC (ala NAF i Norge). Flerbruksbilen med flest stopp langs veien i Tyskland i 2008 var Ford S-Max :-\ Riktignok tar ikke denne statistikken noen hensyn til hvor langt bilene har gått i snitt, bare alder. Jeg tror S-Max kjøres en del mer i snitt enn en del av de andre bilene som gjør det bedre, men Ford gjør det dårlig med de fleste modellene sine i flere klasser, og der man også finner en del andre merker som har modeller som nok typisk kjøres ganske langt.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no