Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kan dere anbefale oss en bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 20:55   #1
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Kan dere anbefale oss en bil?

Vi har nå en Audi A4 som er 1998 modell stasjonsvogn som vi håper å få bytte inn, i tillegg har vi en VW Polo 2002 modell som vi håper å få mellom 70 og 80 tusen for. Vil kjøpe en ganske så ny bil (2009 eller helt ny bil) og i tillegg kjøpe en 2 seter varebil av faren min til 20 -30 tusen som tilleggsbil(vi er desverre avhengig av 2 biler pga pendling til jobb).
Har tenkt litt på 7 seter siden vi gjerne har med tantebarn eller barnas venner om vi er ute og farter, og vi reiser ofte på hyttetur, så det er godt å ha mye plass.
Vi har 2 barn og kommer nok til å prøve på 1 til med tid og stunder om vi er så heldig å få det til.
Vil helst ikke at det skal bli noe særlig over 350 000, maks 400 iallefall, men til billigere jo bedre selvølgelig. Vi har hatt store utgifter på bilreparasjoner de siste 1,5 årene, så jeg vil helst ha nybilgaranti så lenge som mulig.
Har noen biler i bakhodet, men vil gjerne høre litt anbefalinger før jeg nevner dem

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 21:03   #2
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Mitsubishi outlander er en god bil og den fåes som 7 seter som kan legges/opp i bagasjerommet. Vi har en 2007 modell. Den er dyr ny men brukt får du den til den prisen du ønsket. Vi er veldig fornøyd med den

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 21:07   #3
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Vi har nettop kjøpt Touran og jeg er overbevist om at vi blir superfornøyde.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 21:22   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.806
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Vi har S-max. Den er (etter mitt syn) fin å se på, stor og god, god å kjøre, fine løsninger innvendig, mulighet for 7 seter, og stort bagasjerom.

Før hadde vi en Renault Grand Espace - en stor flerbruksbil. Den er genial, men ganske stor og dyr.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:20   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Vi har nå en Audi A4 som er 1998 modell stasjonsvogn som vi håper å få bytte inn, i tillegg har vi en VW Polo 2002 modell som vi håper å få mellom 70 og 80 tusen for. Vil kjøpe en ganske så ny bil (2009 eller helt ny bil) og i tillegg kjøpe en 2 seter varebil av faren min til 20 -30 tusen som tilleggsbil(vi er desverre avhengig av 2 biler pga pendling til jobb).
Har tenkt litt på 7 seter siden vi gjerne har med tantebarn eller barnas venner om vi er ute og farter, og vi reiser ofte på hyttetur, så det er godt å ha mye plass.
Vi har 2 barn og kommer nok til å prøve på 1 til med tid og stunder om vi er så heldig å få det til.
Vil helst ikke at det skal bli noe særlig over 350 000, maks 400 iallefall, men til billigere jo bedre selvølgelig. Vi har hatt store utgifter på bilreparasjoner de siste 1,5 årene, så jeg vil helst ha nybilgaranti så lenge som mulig.
Har noen biler i bakhodet, men vil gjerne høre litt anbefalinger før jeg nevner dem

For cirka 350 000 får dere en helt ny og meget velutstyrt VW Touran. Det er da 5+2-seter som de fleste andre biler i denne klassen - de siste setene egner seg til barn eller voksne på kun korte turer. De bakeste setene kan settes opp individuelt, slik at man fortsatt har en del bagasjeplass igjen.

Dette er også en bil som ikke har noe problem med tre barnestoler i baksetet.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:25   #6
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Mitsubishi outlander er en god bil og den fåes som 7 seter som kan legges/opp i bagasjerommet. Vi har en 2007 modell. Den er dyr ny men brukt får du den til den prisen du ønsket. Vi er veldig fornøyd med den

Digg med 4WD nå på vinteren. Vi har trillingen Peugeot 4007. Ellers hørt mye bra om Ford S-max av de på jobb som har denne bilen.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:25   #7
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Heller nok litt mot Touran ja. Mitsubishi har bare sånne vippeseter ser det ut som? Er veldig skeptisk til slike seter, og i tillegg er der ikke noe bagasjeromplass igjen når setene er oppe. Det er det vel i både S max og Touran?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:27   #8
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Hvordan er BMW X3? Sambo nevnte at en kollega skulle selge sin til ca 300 000. Den er 4 gammel. Vet den ikke har 7 seter da, men er den romslig?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:08   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Hvordan er BMW X3? Sambo nevnte at en kollega skulle selge sin til ca 300 000. Den er 4 gammel. Vet den ikke har 7 seter da, men er den romslig?

Ikke så veldig romslig. Mulig man ved å velge stoler selektivt kan finne tre som passer i bredden, men tror det gjerne vil være svært knapt. Hvordan det er med bakovervendte stoler i denne vet jeg ikke. I 5-serie er det vel ut i fra det jeg har sett ganske så knapt hvis man skal ha tre seter, og vil vel nesten tro at den har bredere baksete enn X3.

Kan også være slik at det er plass til setene, men at det blir veldig vanskelig å nå beltefestene pga. stoler blir stående oppå dem. Særdeles upraktisk og irriterende. Synes det på X3 ser ut som det er ganske smalt mellom beltefestene på midten bak.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:15   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Heller nok litt mot Touran ja. Mitsubishi har bare sånne vippeseter ser det ut som? Er veldig skeptisk til slike seter, og i tillegg er der ikke noe bagasjeromplass igjen når setene er oppe. Det er det vel i både S max og Touran?

Touran og S-Max har for tredje seterad også seter som vippes opp av gulvet. S-Max har litt mer plass enn Touran. I Touran er det nok plass til at vi får inn trillevogna og noe småtteri, men i basis er det ikke mye plass igjen. Skal man bruke alle syv setene og ha bagasje trenger man takboks... Fordelen kontra Outlander blir også at man kan sette opp 6 seter, og dermed ha halve bagasjerommet tilgjengelig.

S-Max har mer plass enn Touran. Den blir imidlertid også en del dyrere.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:18   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Hvordan er BMW X3? Sambo nevnte at en kollega skulle selge sin til ca 300 000. Den er 4 gammel. Vet den ikke har 7 seter da, men er den romslig?

Tenker man økonomisk blir det mer forutsigbart å kjøpe en helt ny bil som ikke er så mye dyrere, hvor man har garanti og fem års reklamasjonsrett.

Men klart, X3 har en del kjøreegenskapsmessig- og framkommelighetsmessige fordeler framfor S-Max og Touran.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:08   #12
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Takk for utfyllende svar mrc!
Den X3'en tror jeg nok ikke er aktuell. Føler man får mer for pengene om man velger en billigere bil.
Veldig vanskelig valg, for det lønner jo seg ikke uansett hvordan man vrir og vender på det! Samboeren min vil ha Audien til den ryker for vi får så lite igjen for den. Jeg synes det å ha 2 personbiler er undøvendig og dyrt, så jeg vil heller ha en billig varebil i tillegg til en "hovedbil". Men ser jo også at et billån på rundt 200' vil koste nærmere 3500 i mnd, noe som er mye penger.
Vi har hatt 70' i bilreparasjoner på 1,5 år og nå nærmer det seg EU kontroll på begge bilene og jeg kjenner det knyter seg i magen. Hadde vært deilig å ha en nyere bil å slippe å bekymre seg for slike store utgifter. Kjenner også at Audi'n begynner å gi meg klaus når vi er på tur og må ha med noe mer enn bare håndveska..

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:36   #13
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

X3 er alt for liten. Mamma har det, og vi sliter med plassen for vår familien.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:11   #14
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

ok da er det iallefall sikkert at den utgår

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:34   #15
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.806
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Jeg anbefaler dere å dra til forhandlerne og prøvekjøre de bilene dere vurderer. Det er ganske stor forskjell på å kjøre en S-max og en Touran feks. Syns jeg da. Jeg har kjørt en god del Touran (svigerfar har en),og vi eier nå en S-max. Jeg syns S-maxen er bedre å kjøre, litt mindre "kassete" om jeg kan kalle det det.
Hvordan plassen er inni er også kjekt å prøve ut med de setene man skal ha. S-maxen har regulerbar seterad 2, slik at de setene kan dras frem og tilbake for å gi mer benplass eller mer bagasjeplass. Det er jeg usikker på om Touranen har?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:26   #16
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

S-maxen har regulerbar seterad 2, slik at de setene kan dras frem og tilbake for å gi mer benplass eller mer bagasjeplass. Det er jeg usikker på om Touranen har?

Det har Touranen også.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 23:04   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Det som er med BMW er at de er romslige, men setene har mye "helling" på sidene og fremover, slik at mye plass til å plassere ett sete skikkelig forsvinner. Så man må nok, som noen sier her lete litt for å finne seter som passer.
Men jeg hadde jo glatt knota med barneseter for å kjøre X3 foran Touran da, men det er meg.
Vi vurderte X3 da vi kjøpte bil i høst. Plassmessig i bagasjerommet er de ikke så små som man skulle tro. Litt mindre i bredden en vår 5-serie stasjonsvogn men med gode lagringsmuligheter i høyden så alt i alt ganske romslig.

Men syv seter får du ikke da.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 23:15   #18
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Vi har nettopp kjøpt oss ny Ford S-max. Vi synes den er fantastisk. Vi byttet fra Toyota Avensis. Vi byttet for å få bedre plass til 3 bilseter ved siden av hverandre i baksetet.

Dersom dere tenker på 3 barn, så er dette med bredde i baksetet viktig iallefall. I Avensisen var det trangt og knotete, setene på sidene ble stående skeivt.

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 23:22   #19
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Nissan Qashqai 2. Jeg har Qashqaien og får plass til mer en jeg trodde. Romslig inne og god utsikt for barna. Ligger godt på veien og er en sikker bil. Sett krasjtester av den og ble positivt overasket. En rimelig bil med masse utstyr. Jeg har tohjulstrekk og ikke fire, men kommer overalt hvor jeg har ferdes så langt. Til normal bruk fungeren den fint, fint. Ikke stått fast, og kjørt forbi andre som ikke klarer bakker o.l. Er veldig fornøyd hvertfall.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 10:57   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale oss en bil?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Nissan Qashqai 2. Jeg har Qashqaien og får plass til mer en jeg trodde. Romslig inne og god utsikt for barna. Ligger godt på veien og er en sikker bil. Sett krasjtester av den og ble positivt overasket. En rimelig bil med masse utstyr. Jeg har tohjulstrekk og ikke fire, men kommer overalt hvor jeg har ferdes så langt. Til normal bruk fungeren den fint, fint. Ikke stått fast, og kjørt forbi andre som ikke klarer bakker o.l. Er veldig fornøyd hvertfall.

Er det plass til tre bilstoler i bredden i baksetet?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no