Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvem skifter hjul?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-06, 11:50   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem skifter hjul?

Snø. Sommerdekk.
Har vurdert å gå ut og prøve å skifte hjul, men har konkludert med at jeg antakelig ikke klarer å skru av hjulmutterne. Eller, det klarer jeg jo hvis jeg bare finner et rør til å bruke som forlenger. Vi har jo garasjejekk, så det skulle være enkelt, pysa. Og jeg har gjort det mange ganger før, i mitt single liv, men nå har jeg liksom fått mannfolk til den slags.

Får se, får se. Det har forresten tint av på veien, så kan jo kjøre på sommerdekk nå midt på dagen i alle fall.

Hvem skifter hjul hos dere?
Kan du, hvis du må?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:50   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Det har gubben gjort, han er så snill så.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:52   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Her skifter verkstedet hjul på bilen

Men hvis det var sånn at jeg var nødt hadde jeg nok fått det til.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:54   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Hjulskift er en av de få tingene jeg ikke gjør.

Har et oppheng om at jeg ikke klarer å skru til mutterne skikkelig, og at plutselig ett av hjulene hopper av.

Det koster 200 kroner å få skifte hjul på den lokale ungdomsskolens dekkdugnad. Vel verd pengene.

Eksen skyldte stadig på at "jeg skifter jo dekk på bilen", når jeg klagde på at han gjorde for lite i huset. Da jeg oppdaget hva det kostet å få det gjort, skjønte jeg hvor dårlig det argumentet var.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:55   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Jeg skifter hjul selv, og i fjor holdt jeg på å klikke av en velmenende eldre nabo (mann) som på død og liv skulle hjelpe meg for jeg var jo så hjelpesløs...

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:55   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Det gjør mannen

Men da jeg hadde bil og var alene, så gjorde jeg det selv. Så jeg kan hvis jeg må

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:56   #7
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Jeg kan hvis jeg må, men Heikomannen fikser det på verksted

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:56   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Jeg kan skifte dekk, og gjorde det sjøl, til jeg fikk en mann i huset...

Jeg mener... hva har man mannfolk for, om man ikke skal få dem til å ta møkkajobbene?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:57   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Jeg kan det og gjør det.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:58   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Som singel gjorde jeg det selv, nå når jeg er gift er det verkstedet som gjør det

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:00   #11
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Jeg kan hvis jeg må, men siden mannen har eget verksted så er det han som tar seg av alt som har med bilhold å gjøre.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:01   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Det gjør mannen, da går det mye raskere..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:02   #13
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Selvfølgelig kan jeg skifte hjul og har gjort det mange ganger, men nå foretrekker jeg at mannen gjør det.
Grunnen er at den nye bilen vår har større og tyngre dekk enn de forrige bilene, og jeg er ikke spesielt stor og sterk.

I vår, da mannen lå på sykehus, måtte jeg ordne det selv ( med litt hjelp av moren min ).

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:07   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Det gjør verkstedet . Jeg ser ingen grunn til å ikke betale seg vekk fra det når det er så rimelig.

Betyr det at man bør tenke på å skifte dekk nå? Her i Bergen er det fremdeles bart og tørt så jeg har ikke tenkt på det en gang.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:09   #15
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Det gjør jeg selv! Ber mannen om å gjøre det, men han er så treig, at jeg heller gjør det selv enn å irritere meg over late mannfolk!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:11   #16
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Jeg er kjempeflink til å skifte dekk. Det var min jobb fra jeg var 15-16 år hjemme.
Men nå er det faktisk stort sett mannen min som gjør det.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:13   #17
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Mannen min eller verkstedet.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:13   #18
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Det gjør mannen! Han er så grei, jeg nevnte for han i går at det var meldt snø. Da svarte han; Ja, da får jeg legge om til vinterdekk for deg i morgen da!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:15   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Jeg kom forresten på en historie fra barndommen. Snøen kom som en overraskelse da også. Og mamma skulle på jobb, så ho ut og skifte dekk på morrakvisten, etter å ha tatt sin tørn i fjøset, der pappa fortsatt var blant kyr og melkemaskiner. Men jekken var ustabil og vinglete, og så datt bilen av jekken, - og der sto mamma og holdt oppe sin Opel Kadett med bare hendene, mens ho ropte og skreik i håp om at fattern skulle høre det i fjøsen :dream on:
Imidlertid våkna bror min av skrikinga utenfor huset, så han kom til unnsetning og fikk satt opp jekken igjen.

Etter det var hjulskift en mannfolkjobb hjemme hos oss.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 12:17   #20
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem skifter hjul?

Jeg kan hvis jeg må, men jeg må heldigvis ikke. Synes sånt er drepende kjedelig.
De siste årene har vi benyttet sjansen når lokale korps og foreninger har hatt "dekkskift-aksjoner". Betaler et par hundrelapper og så skifter de dekkene på null komma svisj. Og så støtter vi en god sak i tillegg.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no