Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-21, 17:04   #681
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.095
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Vanligvis strikker jeg ikke på flere prosjekter samtidig, men nå:

Retrojakka (akkurat påbegynt) fra Wiola.
En Tromsøhoodie.
En Riddari i sukkertøyfarger.
I oktober er jeg med på mysteriestrikk på Facebook.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 18:00   #682
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg har strikket to og hjelper gjerne til!! Det er mest starten som er litt vanskelig, altså!

Jeg har strikka i snart 40 år, så jeg regner meg selv som erfaren. Men jeg overmannes ofte av oppskriftene … til jeg tar meg sammen og bare gjør akkurat det som står der. Da blir det som regel bra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 16-09-21, 18:02   #683
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Topp til meg selv. Litt lysere farge enn jeg egentlig tenkte til meg, men ganske fornøyd. Litt stor og, men behagelig på. Ikke se på rotet på badet...
Randi-topp, strikkemekka

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20210916_165945_resize_59.jpg (210,5 KB, 58 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 19:34   #684
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har strikka i snart 40 år, så jeg regner meg selv som erfaren. Men jeg overmannes ofte av oppskriftene … til jeg tar meg sammen og bare gjør akkurat det som står der. Da blir det som regel bra.

Da får du det til uten problemer. Det er bare opplegget som er litt rart, når baksiden på halsen er strikket er det bare vanlig ragland.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 17-09-21, 19:23   #685
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Her er garnforslaget:


Og jeg må strikke i L og da trenger jeg 9 nøster av Tilia. Det koster over 100 kr stykket. Og så skal man ha 9 nøster av Arwetta også, til 70 kr nøstet. Da blir det over 1500 kroner i garn.

Tenk om den ikke blir noe fin?

Hvorfor kjøper du ikke Drops kid silk i stedet for Tilia?

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 17-09-21, 23:17   #686
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Så gøy! Ikke det med vaskemaskinen da.

Vaskemaskinen var ikke stas, men nå skal den tas litt mere vare på

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 17-09-21, 23:39   #687
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Om man liker pasteller, kan man gjøre et kupp på Tilia i genserkvanta her;

http://klykkengenser.no/tilia-mohair/28-tilia-321.html

http://klykkengenser.no/tilia-mohair/27-tilia-281.html


Har en god del igjen i enkeltfarger i peruivan fra Filcolana også.

Plingo er ikke aktiv  
Gammel 18-09-21, 09:01   #688
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Om man liker pasteller, kan man gjøre et kupp på Tilia i genserkvanta her;

http://klykkengenser.no/tilia-mohair/28-tilia-321.html

http://klykkengenser.no/tilia-mohair/27-tilia-281.html


Har en god del igjen i enkeltfarger i peruivan fra Filcolana også.

Det er virkelig ett kupp altså.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 18-09-21, 10:54   #689
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med Tollboden og er veldig fornøyd. Nå strikker jeg Irma hestevotter til min venninnes barnebarn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 330AEF60-F4B7-42BB-BC18-6D292904C1E8.jpg (16,2 KB, 24 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 18-09-21, 12:03   #690
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har lyst til å strikke bregne sweater, men jeg takler ikke silk mohair. Tror dere det er mulig å bare droppe det (det er jo ganske tynt) eller bør jeg erstatte det med et annet garn (i så fall hva)?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 18-09-21, 12:14   #691
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sjekket prisen på garnet til "ingen dikkedarer"-cardigan, og føler at jeg må rane en bank først.

Strikk den i garn fra Drops, det har jeg gjort: https://skorpion71.blogspot.com/2017...enser.html?m=1

007 er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 01:34   #692
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har lyst til å strikke bregne sweater, men jeg takler ikke silk mohair. Tror dere det er mulig å bare droppe det (det er jo ganske tynt) eller bør jeg erstatte det med et annet garn (i så fall hva)?

Jeg tror ikke du får samme strikkefasthet om du bare tar den bort så den må da erstattes med noe tilsvarende eller at du strikker med et tykkere garn som treffer strikkefastheten. Har selv strikket den i silke og mohair og den er nydelig.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 07:37   #693
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket tre Ingen Dikkedarer cardigan, og brukt originalgarnet, dvs Arwetta og Tilia til alle. Er ganske kresen på garnkvaliteten når jeg strikker til voksne, og jeg antar at det er den høyere andelen av silke som gjør Tilia dyrere enn andre mohair/silke-blandinger.

Har også strikket noen Zipper Sweater etterhvert, den første i anbefalt garn Peruvian og Tilia. For meg ble det altfor tykt, så jeg strikket den neste i Rauma Tumi. Det er et tynnere garn enn Peruvian, og uten mohairinnslaget måtte jeg gå opp to størrelser. Mulig du kan prøve det samme med ditt prosjekt, Myria? Altså tynnere garn —> gå opp et par størrelser.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 09:49   #694
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Takk for svar Geitrams og Retz. Gode forslag til hvordan jeg kan strikke den uten silk mohair, jeg får se på oppskriften og andre garnmuligheter hvordan jeg skal løse det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 11:34   #695
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Viking Eir. Så den i en strikkebutikk på ferie i sommer. Ville egentlig ha et annet garn, men kom ikke unna med å kjøpe mønster uten garn, så da ble det superwashgarnet som oppskriften er til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 11:42   #696
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tallulah, den var kjempefin.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 11:52   #697
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ja, jeg greide ikke glemme den etter å ha sett den! Syns spesielt skuldrene er veldig pent løst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-09-21, 08:24   #698
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg greide ikke glemme den etter å ha sett den! Syns spesielt skuldrene er veldig pent løst.

Hvilken farge har du valgt?
Liker også de skuldrene.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 20-09-21, 08:47   #699
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

824621BA-66BE-4893-AB42-590B4776F5DE.jpg

En liten Cortinadress i Sunday Petite Knit.
Egentlig ble den ferdig for flere mnd siden. I helga festet jeg tråder og sydde i trykknapper, da så jeg at siste raden med mønster på magen, der har jeg bytta om på fargene…. Så ikke helt bra ut. Men siden den skulle gis bort i går så … ja… Den varmer lille bevisene da og mottaker så det ikke.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 20-09-21, 08:57   #700
halaisa
Aktiv
 
halaisa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 161
halaisa er litt kulhalaisa er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har lyst til å strikke bregne sweater, men jeg takler ikke silk mohair. Tror dere det er mulig å bare droppe det (det er jo ganske tynt) eller bør jeg erstatte det med et annet garn (i så fall hva)?

Jeg har strikket bregne i en tråd tynn merino og en tråd Brushed alpakka silke fra drops. Dette garnet er loddent men ikke "hårete".

halaisa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no