Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-21, 21:17   #661
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er fortsatt på PetiteKnit-kjøret, nå strikker jeg Ballongcardigan i en helt nydelig grønnfarge. Første gang jeg strikker med gran fra Filcolana, en tråd Tilia og en tråd Arwetta. Veldig fornøyd.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 07:24   #662
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

5F3896AE-7610-4D37-8B58-3578024A5B74.jpg

Bare måtte…
Genseren på bildet strikket mamma til meg i ´88 vil jeg tro, den ble ikke så mye brukt da pappa hadde ett iherdig forsøk på å få den ren… I vaskemaskinen….

Ferdig med forstykket og bakstykket, såvidt i gang med ermene.
Gleder meg ville til den kan brukes.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 08:32   #663
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Vedlegg 66219

Bare måtte…
Genseren på bildet strikket mamma til meg i ´88 vil jeg tro, den ble ikke så mye brukt da pappa hadde ett iherdig forsøk på å få den ren… I vaskemaskinen….

Ferdig med forstykket og bakstykket, såvidt i gang med ermene.
Gleder meg ville til den kan brukes.

Så gøy! Ikke det med vaskemaskinen da.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 09:02   #664
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har vært litt lat på strikkefronten, men i går ble jeg ferdig med bregnegenser nr 2. Den ble helt fantastisk flott og jeg kjenner at jeg må i gang med et tilsvarende prosjekt. Jeg trenger rett og slett mer klær. (Jeg er fullstendig uten shopping-gen når det kommer til egen bekledning ... enda godt at jeg kan både sy og strikke. )

Jeg lurer veldig på om det må bli en "ingen dikkedarer"-cardigan. Det ser ut som noe jeg kunne trenge.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 09:08   #665
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har endelig klart å lande hva jeg skal starte på og kjøpt garn (egentlig fått garn, gave fra min mor). Det blir en Sunday sweater i marineblått.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 09:34   #666
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Sjekket prisen på garnet til "ingen dikkedarer"-cardigan, og føler at jeg må rane en bank først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 09:39   #667
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sjekket prisen på garnet til "ingen dikkedarer"-cardigan, og føler at jeg må rane en bank først.

Der var jeg med Sunday sweater også, bra jeg fikk det i bursdagsgave. Hvilket garn er det i "ingen dikkedarer"? Jeg gjorde jo en del research på billigere alternativer til Sunday, men mamma var klar for å betale alt, så da ble det som det ble . Men lillesøster snakker om at hun ønsker seg, og da blir det et billigere garn eventuelt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 09:41   #668
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker anemone-sweater til lillesøster (og så irriterer det meg at jeg av en eller annen grunn kjøpte for mye garn og ikke aner hva jeg skal bruke de dyre restene til).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 09:42   #669
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er snart ferdig med en svart Novice cardigan (chunky edition) til eldstedatter (strikker i Kos og tabb Silk mohair). Har garn liggende klar til en Weekend slipover. Den gleder jeg meg til å strikke!

Jeg er veldig glad i Petitknit-oppskriftene, men det blir dyre plagg ja. Nesten alt strikkes jo med to tråder og det gjør prisen på garnet ganske heftig ja

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 10:00   #670
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvilket garn er det i "ingen dikkedarer"?

Her er garnforslaget:

Sitat:

Garn: 350 (350) 400 (450) 500 g Arwetta fra Filcolana (Mustard 136) (50 g = 210 m) sammen med 175 (175) 200 (225) 250 g Tilia fra Filcolana (Mustard 136) (25 g = 210 m)

Og jeg må strikke i L og da trenger jeg 9 nøster av Tilia. Det koster over 100 kr stykket. Og så skal man ha 9 nøster av Arwetta også, til 70 kr nøstet. Da blir det over 1500 kroner i garn.

Tenk om den ikke blir noe fin?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 10:27   #671
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hm ... jeg vurderer november jacket istedenfor. Den er også innmari fin og det er halve prisen for garnet.

Noe må jeg sette i gang med, i hvert fall.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 11:07   #672
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Her er garnforslaget:


Og jeg må strikke i L og da trenger jeg 9 nøster av Tilia. Det koster over 100 kr stykket. Og så skal man ha 9 nøster av Arwetta også, til 70 kr nøstet. Da blir det over 1500 kroner i garn.

Tenk om den ikke blir noe fin?

Den blir fin.
Jeg elsker min. Men dyr er den. Garn er den ene tingen jeg overforbruker på.

Sjekk ut Skaperglede på instagram, hun tester billige garnalternativer til mange oppskrifter. Ingen dikkedarer har strikkefasthet som du kan finne med mange andre garnalternativer.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 11:19   #673
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har fått til plagg med dyrt garn ved å kjøpe feks på finn, eller ved 20 % salg på sandnes silk mohair som garnbutikken hadde i vår. Når det er så dyrt i utgangspunktet så monner det jo litt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 13:41   #674
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hm ... jeg vurderer november jacket istedenfor. Den er også innmari fin og det er halve prisen for garnet.

Noe må jeg sette i gang med, i hvert fall.

Jeg synes den jakka er kjempefin. Jeg tror den er for vanskelig for meg, ellers hadde jeg prøvd selv.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 13:47   #675
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes den jakka er kjempefin. Jeg tror den er for vanskelig for meg, ellers hadde jeg prøvd selv.

Jeg har bestemt meg for å teste det ut. Det ser ut til å være gode videoer av hva man skal gjøre.

Jeg har kjøpt oppskrift og bestilt garn på senteret i nærheten, så den blir i fargen "brent gulbrun". Det tror jeg blir bra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 16-09-21 kl 14:20.
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 14:16   #676
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skal strikke denne i gave til mamma (hun ønsker seg), og jeg kan bare strikke vanlig glattstrikk med raglan eller rundfelling, dette her er jo next level, med montering og sying og en million vrangmasker. Hun vil gjerne ha den i julegave, men mulig det blir jul 2022. Tykke pinner da i det minste.

https://www.houseofyarn.no/oppskrift...genser-regnbue

Mens jeg gruer meg til det strikker jeg Afmæli genser til meg selv.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 14:18   #677
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har bestemt meg for å teste det ut. Det ser ut til å være gode videoer av hva man skal gjøre.

Jeg har kjøpt oppskrift og bestilt garn på senteret i nærheten, så den blir i fargen "brent gulbrun". Det tror jeg blir bra.

Da håper jeg vi får se et bilde.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 14:28   #678
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har bestemt meg for å teste det ut. Det ser ut til å være gode videoer av hva man skal gjøre.

Jeg har kjøpt oppskrift og bestilt garn på senteret i nærheten, så den blir i fargen "brent gulbrun". Det tror jeg blir bra.

Jeg har strikket to og hjelper gjerne til!! Det er mest starten som er litt vanskelig, altså!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 15:01   #679
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med islendere til far + to småttiser i ulike farger. Far får mørk salviefarget med hvitt, 3-åringen får lyng med hvitt og til 1-åringen blir det trolig oker eller jeansblå med hvitt.

Datteren ønsker seg terrazzo slipover, så den kommer jeg til å pause med innimellom.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 16-09-21, 15:09   #680
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har en novisegenser som er strikket i 3 tråder i dyrt garn som er blitt for stor. Den er vasket noen ganger. Vil det funke å rekke opp og strikke på nytt?

Isa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no