Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-21, 23:40   #621
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

De lange sokkene er ferdig. De er til en venninne, men tror jeg skal lage etnose til meg selv også.

Så flotte det var

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 12:29   #622
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tips til garn å bruke til genser til samboer?...

Han ønsker en genser til bruk ved raster på gå/skiturer med meg og minstemor. Han har en kjøpt strikkegenser (type VM/OL genser), men den er altfor varm, tykk og tung. Så den må være lettere men samtidig varme noe. Nå bruker han ofte en fleecejakke e.l. men han vil egentlig unngå "plastgenser". Han kan helt sikkert kjøpe seg noe mellomlag, men jeg har litt lyst til å strikke noe selv til han. (Ellers er det bare votter han liksom vil ha)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 12:33   #623
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Svanen - jeg liker godt Finull fra Rauma. Hvis du ikke strikker noe mønster så blir den jo også lettere. Men ønsker du noe enda tynnere? Lamull fra Rauma er jo det, men jeg har ikke sett det i noe genser.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 12:35   #624
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå er det Engklokkegenser fra Rauma på gang. Fantastisk deilig garn å jobbe med, Plum, som er tynt mohairgarn.

https://www.raumagarn.no/oppskrifter...blomstgenser-1

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 12:42   #625
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg kan også anbefale islandske Lett Lopi til lette, men likevel varme gensere.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 12:43   #626
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.751
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

En alpakka/ullblanding er kanskje det han er ute etter? F.eks DSA Alpakka Wool med strikkefasthet 10/27 på pinner nr 3.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 13:04   #627
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket Fjols til fjells genser til mine "gutter" mannen ville ikke ha hette på og da er det bare å strikke vanlig hals. De er strikket i Sterk fra DSA som iallfall jeg synes er et godt og lett garn til den typen gensere.

Her prøver jeg mannen sin.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 13:06   #628
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Selv har jeg en niese som ønsket seg strikkatøy til jentungen så nå er det Skorsteinsgenser på pinnene. I tillegg har jeg fått strikket Karusellgenser til henne av Lollipopgarnet som bare landet i kurven min tidligere i høst.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 13:30   #629
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.236
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Tips til garn å bruke til genser til samboer?...

Hva med å strikke Skogafjall, i enten pelsullgarnet Varde eller tilsvarende Embla fra Hillesvåg ullvarefabrikk.
Da bruker du et norskprodusert garn som ikke stikker like mye som Lettlopi.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 13:48   #630
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Mange fine tips! Jeg har en kofte jeg strikket i fjor i rauma finull/tove. Den er mønster på hele, men kan høre om han synes det garnet kunne funket uten mye mønster slik at den blir litt lettere. Ev noe skrukturmønster så det ikke blir sltfor kjedelig for meg å strikke. Skal ellers kikke på de andre forslagene til garn.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 14:15   #631
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Dattera mi har boka "villmarksgensere". Jeg trodde det bare var slike supertykke som hun elsker der. Men ser nå at det er noen lettere varianter av flere. Kanskje jeg kan overtale han til noe der. Må bare forsikre han om at han kan velge farge helt selv, så han ikke bare ser på fargekombinasjonene i boka.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 19:24   #632
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Dattera mi har boka "villmarksgensere". Jeg trodde det bare var slike supertykke som hun elsker der. Men ser nå at det er noen lettere varianter av flere. Kanskje jeg kan overtale han til noe der. Må bare forsikre han om at han kan velge farge helt selv, så han ikke bare ser på fargekombinasjonene i boka.

Sjekk om aktuelle modeller har en # på Instagram, mange alternative fargekombinasjoner der.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 19:53   #633
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Akkurat ferdigstilt en vest.
Nå strikker jeg Putty til meg selv, i rødt, så det blir en juleaktig genser.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 26-08-21, 22:04   #634
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Her er jeg nesten ferdig med Shineswweater, men det står:
Bollen
Strikk til arbeidet måler 51 cm fra nedbrente halskant

Måler ikke inkludert halskanten da eller gjør jeg det?
Strikker ovenfra og ned og stort sett pleier det å være måling fra nedenfor kanten.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 26-08-21, 22:39   #635
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Her er jeg nesten ferdig med Shineswweater, men det står:
Bollen
Strikk til arbeidet måler 51 cm fra nedbrente halskant

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 26-08-21, 22:43   #636
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.



Bolen og nedbrettkanten

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 27-08-21, 08:49   #637
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med en ny anker sommerbluse i sort, og skal hvile litt før jeg skal starte med Toldboden, i grønt.

Og jeg gleder meg til Knitting for Olive-boken som skal komme i september.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 27-08-21, 10:14   #638
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat strikket Stine-jakken til meg selv.



Og nå holder jeg på med Lodegenser til minstemann, men i mye finere farger enn denne synes jeg da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 27-08-21, 11:16   #639
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Er det noen som har strikket "ingendikkedarer-cardigan" kortere enn oppskriften tilsier? Har det i så fall konsekvenser for plassering av lommene?

Jeg står mellom disse to:

https://www.petiteknit.com/collectio...nt=45654625352

https://www.strikkemekka.no/prod.php?id=8452&size=43630

Penelope er ikke aktiv  
Gammel 29-08-21, 17:48   #640
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker for første gang siden jeg var liten jente. Jeg har lenge hatt lyst på en cardigan i mange farger, og jeg holder nå på med denne fra Knitteriet: https://knitteriet.no/produkt/pearl-cardi-plus/

Den strikkes i på rundpinne 15, så det er neste som å strikke med tømmerstokker. Men jeg har kommet langt, og jeg tror jeg skal klare dette. Det er jo bare rett og vrang, men hvis jeg klarer å fullføre denne så blir jeg stolt altså.

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no