Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-21, 19:56   #601
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det ser så flott ut på nettsiden.
Er oppskriftene lette å skjønne? Jeg synes denne er fin men er usikker på om jeg klarer å lage halsen like fin.
https://www.petiteknit.com/collectio...14741136343095
Dessuten har jeg en hel perm full av oppskrifter så prøver å ikke kjøpe flere..

Treg respons… Men jeg synes oppskriftene hennes er veldig gode. Noe av det absolutt beste jeg har funnet av oppskrifter. Leste et intervju med henne der hun sa at det er en av de tingene hun vektlegger mye og at hun bruker sin naturvitenskapelige utdannelse til å være systematisk og tydelig når hun skriver mønstrene sine. Det eneste jeg absolutt ikke klarer å forstå av hennes videoer og beskrivelser, er italiensk avfelling. Men det sier nok mer om meg enn om mønstrene hennes.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 19:59   #602
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg strikker French Market Bag fra PetiteKnit.

Den er så fin! Fikk du kjøpt lærremmene? De var utsolgt da jeg prøvde å kjøpe.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 20:13   #603
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Den er så fin! Fikk du kjøpt lærremmene? De var utsolgt da jeg prøvde å kjøpe.

Nei, ingen lærremmer. Men den lokale strikkebutikken skal få inn flere.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 20:27   #604
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Maude Tee fra PetiteKnit. Har gruet meg en stund til å sette meg inn i de nye teknikkene og se på filmer for å skjønne dem, men det gikk fint. Det ble jo meget pent med dobbeltstrikket krage og knappestolpe. Gøy å lære noe nytt.

Når den er ferdig skal jeg strikke Spot Sweater fra Anne Ventzel, i masse farger som jeg skal finne på selv. Har bestilt Filcolana garn i tre ulike kvaliteter, ikke prøvd det før. Men ser bra ut.


Sist redigert av Filifjonka : 29-07-21 kl 21:50.
Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 20:33   #605
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Nett Nett fra Pickles.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 21:07   #606
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg strikker French Market Bag fra PetiteKnit.


Den har jeg kjøpt mønster til i dag. Er hullmønstret vanskelig?

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 21:30   #607
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Den har jeg kjøpt mønster til i dag. Er hullmønstret vanskelig?

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg er ikke dreven, men det går veldig greit. Strevde mest i starten med strømpepinner, men brukte Magic loop isteden.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 23:05   #608
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

jeg har ikke vanket så mye i denne tråden. Men nå kan jeg stolt meddele at jeg har Ankers Trøye på pinnene (min størrelse). Er kommet godt ned på bolen, så dette burde gå bra, bare jeg tar tiden til hjelp.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-07-21, 23:31   #609
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Ankers tee, har igjen ett erme. Den blir skikkelig fin!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 30-07-21, 01:43   #610
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 30-07-21, 09:13   #611
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat ferdigstilt Lotusblomstkofte til meg selv. Nå har jeg bestemt at jeg må gjøre ferdig noen UFO-er før jeg får lov til å begynne på noe nytt, og første UFO er en halvferdig kjøkkenklut.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 30-07-21, 11:08   #612
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket en pudderrosa Sunday Sweater i silk mohair og er snart ferdig med en Novisegenser i beigemelert Sandnes Kos. I tillegg har jeg strikket en stabel med kjøkkenkluter. Kjekt å legge bort mohair-garnet når det er varmt! Da passer det bedre med små prosjekter i bomullsgarn

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 03-08-21, 08:02   #613
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nettopp ferdig med en beige Ankers sommerblouse, den ble så fin.
Har e Marius på pinnene men snuser allikevel på noe annet

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 03-08-21, 08:26   #614
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.545
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker en helt enkel vest, litt sent ute, som jeg tror blir god over bluser og kjoler nå på sensommeren. Etter det vet skal jeg ferdigstille en julegenser tipper jeg.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 03-08-21, 08:33   #615
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker vinterdress til minste barnebarn på sju måneder.

D85F9276-5AF6-46B8-9DCD-B5748829F948.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 03-08-21, 09:00   #616
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

68A22244-74F5-4039-8E48-E26B2BF3D9BB.jpg

Nå også med bilde.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-08-21, 22:41   #617
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er akkurat ferdig med en islender til 20-åringen, rakk det akkurat til Lofoten turen

Nå holder jeg på med en Ballon Sweater fra Petite Knit til meg selv. Artig med noe med litt utfordring, som ikke er helt rett frem.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 05-08-21, 23:25   #618
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har akkurat ferdigstilt Lotusblomstkofte til meg selv. Nå har jeg bestemt at jeg må gjøre ferdig noen UFO-er før jeg får lov til å begynne på noe nytt, og første UFO er en halvferdig kjøkkenklut.

Halvferdig klut er helferdig – nå strikker jeg ferdig sokker. Var godt i gang med sokk nr 2 da den ble UFO, så bør gå relativt kjapt. Etter det må jeg finne ut hvilken UFO som blir neste prosjekt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 06-08-21, 20:28   #619
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

De lange sokkene er ferdig. De er til en venninne, men tror jeg skal lage etnose til meg selv også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 4C14918B-F030-4166-A6FB-DB85D06FF71E.jpg (20,2 KB, 26 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 06-08-21, 21:33   #620
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nydelige ting dere lager.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no