Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

EL-bil og lading på jobb

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-15, 19:33   #21
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Jeg kjører vel motsatt vei av deg tror jeg, og har også elbil. Jeg får heller ikke lade på jobb, fordi de har bestemt at den delen av parkeringsplassen som har motorvarmeuttak tilhører en annen leietaker i bygget. Og det er ofte ledige plasser der altså :-(. Min løsning er å stikke på IKEA og lade et par timer når jeg trenger det.

Ellers er det vel en hurtiglader du kan bruke? Hvis du kjører der jeg tror? Men de er jo ikke billige da.
Jobber du i sentrum?

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:36   #22
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Klimaplanen var et bra tips! Jeg tolker de uthevede punkt som relevante for min sak:

Viktigste utslippskilder:
Mobil veitrafikk (43.000 tonn CO2-ekvialenter i 2007), mobil flytrafikk (29.000 tonn CO2-ekvivalenter i 2007) og prosessutslipp industri/annen næring (32.600 tonn CO2-ekvivalenter i 2007).

Viktigste tiltak:
Fjernvarmeforsyning basert på fornybar energi.
Tiltak for redusert bilbruk.
Klimatiltak i jord- og skogbruk.
Holdningspåvirkning for klimavennlige løsninger i lokalsamfunnet.
Utvikling av kommunal bygningsmasse og rehabilitering (passivhus/lavenergi, fornybar energi og sentral driftskontroll ).

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:38   #23
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Ellers er det vel en hurtiglader du kan bruke? Hvis du kjører der jeg tror? Men de er jo ikke billige da.
Jobber du i sentrum?

Jobber i sentrum ja. Har hørt en fugl kvitre om at det er lademuligheter i kjelleren på kjøpesenteret rett ved jobben? Vet du om det stemmer? Og om det er tidsbegrenset?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:40   #24
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Nå sutrer jeg sikkert her, men jeg har tilbudt meg å betale for bruken og jeg har tilbudt meg å betale for å montere kontakt med lås. Hva er egentlig problemet?

(Jeg jobber forøvrig i det kommunale skoleverket, derfor er kommunen innblandet.)

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:50   #25
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Jeg lader der ja, det er bare noen stikkontakter her og der, som jeg har sett flere bruker. Men sist så syntes jeg ikke at det ble ladet noe særlig på den timen jeg sto der. Så keg vet ikke helt, men du kan jo teste litt. Mulig det er tre timer der også, men er ikke sikker? Er jo parkeringsskive ute iallfall. Er det ikke noen ladepunkter ned mot stasjonen også da? De er sikkert tidsbegrenset, men iallfall gratis? Og så har vi jo Coop entra, men det er litt langt unna. Veldig dårlig ladetilbud i kommunen her ja, det kan jeg være enig i ��.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 20:00   #26
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Tidsbegrenset er forsåvidt en mulighet, men jeg ser ikke hvordan jeg skal få det til tidsmessig med undervisning og inspeksjon og møter og alt det en hektisk hverdag inneholder. Sukk.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no