Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

EL-bil og lading på jobb

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-15, 17:52   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

EL-bil og lading på jobb

Jeg jobber nærmere fem mil unna hjemmet og kjøpte derfor el-bil i februar i fjor. Stort sett klarer jeg å komme meg frem og tilbake på hjemmelading, men når det er minusgrader må jeg kjøre uten varme og med hjertet i halsen i frykt for ikke å komme meg helt hjem. Skulle det skje at en av tunnelene på veien er stengt har jeg ingen mulighet for å rekke hjem og må stoppe og lade. Dette har skjedd to ganger og er ikke spesielt kult med tanke på barn som er hjemme alene. Hurtiglading er ikke i umiddelbar nærhet på turen.

Så langt har jeg på nåde fått lov til å lade på kalde dager av sjefen, men nå har kommunen grepet inn og truet med bøter dersom dette fortsetter. Det er ingen gode muligheter ellers i nærheten, så nå sliter jeg. Er det noen av dere entusiaster som har gode argument å komme med til de som har bestemt dette? Hva er praksisen rundt om?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:03   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Jøss, hvorfor være så vanskelige mht lading på jobb?
Mannen min har gratis lading i garasje på jobb, flere stasjoner. Jobber i et stort konsern.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:07   #3
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Jobber på skole. Etter at ansatte har få el-bil har kommunen satt opp to ekstra plasser med lading på privat ansatt-parkering. Veldig bra!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:08   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Er det et kommunalt foretak?

sjekk prosessen med å sette opp ladestasjon, der du kan betale for lading?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:10   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Høres spesielt ut. Hos oss har vi en stadig voksende elbil-parkering, og vi har en hurtiglader som kan brukes hvis man er for sent ute (kamp om plassene), da låner man ladekort i resepsjonen, koster ingenting.

Jeg regner med miljøargumenter allerede er forsøkt? Hva med å fortelle at elbil blir mer og mer vanlig, så hvis man ønsker å fremstå som en attraktiv arbeidsplass er det lurt å ha lademuligheter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:10   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Ved min skole er det også tre ladepunkter. Veldig rart at det blir slått ned på? Dette er jo noe de fleste bedrifter ønsker å tilby etterhvert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:12   #7
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Hos oss får de lade gratis i parkeringshuset - stort privat oljerelatert selskap.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:19   #8
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Det er to på jobb som har dette problemet. Vi har selvsagt tilbudt oss å betale for det vi bruker, men det er en eller annen i kommunen som altså ikke vil gi dette tilbudet.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:23   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Kiwi i nærheten?
http://www.ladestasjoner.no/nyheter/...a-lopende-band

Elbilforeningen kommer for øvrig med en veileder, kanskje du finner noen tips her;
http://www.elbil.no/nyheter/ladestas...-ladestasjoner

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:29   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Veldig sært av jobben.

Men jeg er litt fristet til å spørre om du ikke tenkte på dette for du kjøpte elbil..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:31   #11
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Veldig sært av jobben.

Men jeg er litt fristet til å spørre om du ikke tenkte på dette for du kjøpte elbil..

Jeg tenkte definitivt på dette, selvfølgelig. Og da jeg kjøpte bilen fikk jeg lovnad av sjefen om at lading ikke var noe problem. Jeg føler meg lurt, rett og slett.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:34   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg tenkte definitivt på dette, selvfølgelig. Og da jeg kjøpte bilen fikk jeg lovnad av sjefen om at lading ikke var noe problem. Jeg føler meg lurt, rett og slett.

Jeg skjønner det.

Har selv elbil, men trenger ikke lade på jobb. Det er ingen stikkontakt der heller. Men jeg er litt overrasket over rekkevidden og angrer litt på at jeg ikke kjøpte Leaf. Bilen vår har mellom 75 og 90 km når den er fulladet. Ja, nå på vinteren altså. Har alltid på masse varme og vifter (mye fuktig vær). Rekker langt for oss, men det er ikke mye.


Sist redigert av Hyacinth : 02-03-15 kl 18:56.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:43   #13
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Vi har Leaf, og rekkevidden er flott den til mitt bruk - så lenge det ikke er veldig kaldt eller fuktig. Når jeg kjører gjennom tunneler (4 av dem) så slår fuktigheten seg på vinduene og jeg må kjøre anlegget for å få duggen bort. Det tar utrolig mye strøm. Og stenges en av tunnelene så må jeg kjøre en lang omvei, gjerne i kø, og da er det over og ut.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:58   #14
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Hvis jeg ikke tar helt feil jobber du vel som meg i den fineste byen midt i landet? Mange steder har kommunen tilrettelagt for lading, så jeg synes de er rart at de nekter på din arbeidsplass. Ta kontakt med Bydrift?


Sist redigert av Siritk : 02-03-15 kl 19:04. Årsak: Skrivfeil
Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:00   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Jeg jobber på skole, privat sektor. Her lader man gratis. Syntes de virker vrange som ikke vil la dere lade. Må vel vurdere vanlig bil igjen da?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:03   #16
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Hvis jeg ikke tar helt feil jobber du vel som meg i den fineste byen midt i landet? Mange steder har kommunen tilrettelagt for lading, så jeg synes de er rart at de nekter på din arbeidsplass. Ta kontakt me Bydrift?

Jeg BOR i den fineste byen, men jobber i en annen. Der er de ikke like greie å ha med å gjøre, dessverre.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg jobber på skole, privat sektor. Her lader man gratis. Syntes de virker vrange som ikke vil la dere lade. Må vel vurdere vanlig bil igjen da?

Nei, da vurderer jeg heller å bytte jobb. Finne noe som er nærmere.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:04   #17
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg BOR i den fineste byen, men jobber i en annen. Der er de ikke like greie å ha med å gjøre, dessverre.

Nei, da vurderer jeg heller å bytte jobb. Finne noe som er nærmere.

Aha, sånn det var. Nei, da er det lite jeg kan bidra med, annet enn å foreslå hurtiglading der du kjører fra de kritiske dagene.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:29   #18
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Eg forstår ikkje heilt at kommunen blandar seg inn i om du ladar? Dersom du og jobben er enige om at du kan lade, så har vrl ikkje dei noko med det å gjere?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:30   #19
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Sjekk klimaplanen til kommunen, sannsynligvis står det der at de skal tilrettelegge for elbil. Så ville jeg gått over hodet til den kommuneansatte, f.eks. til ordfører.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:31   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EL-bil og lading på jobb

Har ikke kommunen eller skolen noe miljøfokus du kan bruke som argument? Flere kommuner skilter jo seg som "miljøkommuner" - Slik jeg ser det, så bør jo det kunne brukes som et argument for elbil. Mannen min jobber i miljøkommune og han lader på motorvarmestikkene.

Hos oss er det flere som bor i Nord-Trøndelag som kjører El-bil. (en bor i Åsen) de lader bilen på jobb. Jeg snusker meg til strøm av og til, ment renger det jo aldri i all den tid jeg bor og jobber i samme by.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no