Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-15, 14:30   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Dere er jamen meg fulle av tull
Vi har mazda 5, og har 5 barn. Det går helt strålende med 3 stoler på seterad nr 2.
Grunnen til at vi valgte mazda 5, var at bakerste seterad har fullverdige seter. Vi har vært på lang kjøretur (3-4 timer) med voksne sittende bakerst. Da vi skulle kjøpe ny bil sist, prøvde vi ALT av biler med 7 seter. Hovedkriteriet vårt var at bakerste rad skulle kunne benyttes av en voksen. Bortsett fra en mercedes, fant vi ingen med bedre plass bakerst. Det var mannen min som testa ut bakerste rad -han er 192 høy, og veier 110 kg.
MEN: det er ikke plass til noe særlig bagasje med bakerste rad oppe. Du får en reisetrille, men ikke koffert og vanlig vogn, nei.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 18:00   #22
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Vi drar på lange kjøreturer (ca 50 mil) flere ganger i året så bagasjekravet er nokså høyt oppe på lista.

Toyota Previa har vært aktuell før, men ikke så "gamle" som de man finner i dag. En av grunnene til at vi ønsker en nyere bil er for å slippe slike kjekke, høye verkstedutgifter. Kjenner noen som har Previa, og som er veldig fornøyde, men det krever jo sitt av utskifting med en bil av den årgangen så vi ønsker heller å legge de pengene i en nyere modell fremfor å spre dem ut over verkstedregninger.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 18:40   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Du kan forsåvidt legge ned miderste sete på miderste rad på ny sharan også. Men det gir liten mening. Man får bare et slags bord mellom setene ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 18:46   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Da jeg var liten hadde vi en chryslar voyager, det var også en hendig bil når en har mange barn.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 21:42   #25
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Ja, Chrysler har vi prøvd, men er litt mange mandagsfeil på den også (type dyre feil som problemer med girkassen) så den styrer vi unna. Men er en kjempebil å dra langt med

Vi har pratet litt, og tror muligens skyvedør må vike for seteformasjonen til Galaxyen. Må bare prøvekjøre først siden kjørestøy har vært et nokså stort irritasjonsmoment (kan hende det er noe galt med vår bil, men det er så ille at ungene nesten må rope til oss fra baksetet for at vi skal klare å høre dem (det har jo sine fordeler også da altså )).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:13   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Har dere prøvekjørt ny sharan da? Det er virkelig ikke samme bil. Den gamle var bygget på en gammel fellesplatform for VW/Seat/Ford, fra -93. Den nye er bygget basert på ny Passat. Den gamle har betydelig dårligere sikkerhet mhp kollisjoner blant annet.

Den forrige Ford Galaxy kom ca 2005, har ikke skyvedører, og er en strukket S-Max. Det kommer en ny Ford Galaxy i 2015.

Galaxy 2005-2014 modeller er en bedre bil enn Sharan 199x-2010-modeller (tror ikke de kom Sharaner i 2010, i påvente av ny modell)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:55   #27
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Multivan Multivan, tralalallala!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 20:08   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Dere er jamen meg fulle av tull
Vi har mazda 5, og har 5 barn. Det går helt strålende med 3 stoler på seterad nr 2.
Grunnen til at vi valgte mazda 5, var at bakerste seterad har fullverdige seter. Vi har vært på lang kjøretur (3-4 timer) med voksne sittende bakerst. Da vi skulle kjøpe ny bil sist, prøvde vi ALT av biler med 7 seter. Hovedkriteriet vårt var at bakerste rad skulle kunne benyttes av en voksen. Bortsett fra en mercedes, fant vi ingen med bedre plass bakerst. Det var mannen min som testa ut bakerste rad -han er 192 høy, og veier 110 kg.
MEN: det er ikke plass til noe særlig bagasje med bakerste rad oppe. Du får en reisetrille, men ikke koffert og vanlig vogn, nei.

3. seterad i MAzda 5 skiller seg ikke så veldig akkurat fra konkurrentene. Synes plassen virker til å være omtrent den samme.

Fant ingen med bedre plass på tredje seterad enn Mazda 5? Høres jo merkelig ut. Husk at det i mange av disse bilene er mulig å justere hvor hvor langt bak setene på 2. seterad skal stå.

Utformingen av setene på 3. seterad blir også ganske lik mange av konkurrentene i den størrelsesklassen. Mazda 5 har i motsetning til en del av konkurrentene ikke et skikkelig midtsete på 2. seterad.

Husk at f.eks. beltestoler gjerne vil ta mer i bredden enn de stolene for de minste, og vil stå mer "kant til kant".

Mazda 5 er ellers blant bilene som har kommet dårligst ut på krasjtestene til IIHS i senere tid. IIHS-testene er mer omfattende enn EuroNCAP sine tester, og har vel avslørt en del svakheter i EuroNCAP sine tester.

Small overlap test for Mazda 5:


Ta f.eks. en C-Max som referanse:


Eller en omtrent hvilken som helst Volvo:

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 20:12   #29
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.


Galaxy 2005-2014 modeller er en bedre bil enn Sharan 199x-2010-modeller (tror ikke de kom Sharaner i 2010, i påvente av ny modell)

Nye Sharan kom i 2010. Første generasjon Sharan kom i 1995. Dagens Galaxy kom i 2006.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 23:32   #30
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nye Sharan kom i 2010. Første generasjon Sharan kom i 1995. Dagens Galaxy kom i 2006.

mrc! long time no see!
Jeg var ikke helt på jordet da. Men godt å få det på plass. Ny sharan kom i 2010 men het 2011-modell? eller?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 23:54   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Vi har fire unger og touran. Det går greit til ungene er ca så store som våre. Vi kommer til å oppgradere til sharan når vi bare gidder bruke penger på bil igjen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 08:40   #32
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Her er en annen bil, men har ikke lest om noe krasjtester på den. http://www.tv2.no/a/4088488
Nissan Evio

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 18:43   #33
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Nei, vi har ikke prøvekjørt nye Sharan, men om de bakerste setene ikke kan splittes ser jeg problemer med én gang. Men om vi beholder den gamle Sharanen vår, som vi jo tenker, er jo disse problemene for så vidt løst (er som regel mannen som trenger litt ekstra plass, men så hender det at vi trenger plassen når jeg henter familie som kommer med barn og bagasje (og evt hund), og allikevel trenger setene minus det ene bak. Tror vi får ta en prøvetur med både Sharan og Galaxy før vi bestemmer oss. Har ikke noe hast (enda).

Fant ingen Evalia på finn.no (kanskje ikke så merkelig), men siden gikk i lås da jeg prøvde å finne mer om den på nissan.no. Skal absolutt ta en kikk.

Takk for alle tips og råd!

mrc: Du vet ikke tilfeldigvis om SUVene har blitt bedre i sidekollisjonstester, og eventuelt hvilke som er tryggest av de vanligste merkene (eller VW/FORD)? (Volvo er for dyr og for liten så selv om den hadde vært bra er den uaktuell.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 19:00   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

http://m.finn.no/car/used/search.htm...=1.792.2000234

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 19:33   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Jeg har hatt 2 nissan, og jeg må bare si STYR UNNA.
Helt greit så lenge alt er i orden, men skjer det noe med bilen innafor garantitid er de et helvete å ha med å gjøre. Jeg har aldri opplevd maken i noen sammenheng.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 20:00   #36
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

http://m.finn.no/car/used/search.htm...=1.792.2000234

Jeg styrer konsekvent unna biler som egentlig er en varebil med seter i. Dette var ett av de verste eksemplene jeg har sett. Det er hakket bedre enn sofa i varerommet på Hiace'n slik naboen hadde for 20 år siden, men bare så vidt.

Jeg har tre barn pluss ganske stor hund, har nettopp fått bilen min totalvraket og er på biljakt nå. Jeg har så langt konkludert på samme måte som sist jeg kjøpte bil. Det blir Citroën C4 grand Picasso med EMG. Jeg finner ingen annen som kan konkurrere i komfort, plass og pris. Men jeg ville ikke hatt den med fire barn. Setene på bakerste seterad er ikke egnet til permanent bruk, synes jeg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 20:27   #37
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Nei, vi har ikke prøvekjørt nye Sharan, men om de bakerste setene ikke kan splittes ser jeg problemer med én gang. Men om vi beholder den gamle Sharanen vår, som vi jo tenker, er jo disse problemene for så vidt løst (er som regel mannen som trenger litt ekstra plass, men så hender det at vi trenger plassen når jeg henter familie som kommer med barn og bagasje (og evt hund), og allikevel trenger setene minus det ene bak. Tror vi får ta en prøvetur med både Sharan og Galaxy før vi bestemmer oss. Har ikke noe hast (enda).

Fant ingen Evalia på finn.no (kanskje ikke så merkelig), men siden gikk i lås da jeg prøvde å finne mer om den på nissan.no. Skal absolutt ta en kikk.

Takk for alle tips og råd!

mrc: Du vet ikke tilfeldigvis om SUVene har blitt bedre i sidekollisjonstester, og eventuelt hvilke som er tryggest av de vanligste merkene (eller VW/FORD)? (Volvo er for dyr og for liten så selv om den hadde vært bra er den uaktuell.)

Sharan har splitt på 3. seterad. Caddy Maxi har imidlertid ikke det.

Evalia er vel det som tidligere har gått under navnet NV200 Family, men kanskje enda litt mer personbiltilpasset? NV200 Family var veeeldig enkel innvendig - langt enklere enn Caddy Maxi Life.

Et interessant element med NV200 er jo at man kan få den som elbil - men da dessverre ikke som 7-seter.

SUV-ene har vel ikke gjort det så mye dårligere i sidekollisjonstester enn vanlige personbiler? Man kan vel riktignok alltid si at det for en høy SUV vil være større sjanse for å velte i kollisjoner.

Vi endte ellers opp med å kjøpe nye X-Trail - som 7-seter. Men det er ikke en bil som jeg ville anbefalt for noen som har kontinuerlig bruk for mer enn fem seter. Det er en "5+2" - en femseter med to "nødseter". Jeg setter Touran, Mazda 5 o.l. i samme kategori sånn sett. Testene både fra Europa og USA når det gjelder sikkerhet for nye X-Trail har vært gode.



(jupp - lyst interiør valgte vi - perfekt for småbarnsfamilier... med det sagt har det jo gått ganske greit i Touran med lyst ineteriør for oss...)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 22:05   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Mitt eneste problem med Sharan (ny) var altså litt liten motor. (Vi er bilgale). Ellers en helt super bil. Hvis du har permanent behov for baksetet kan jeg ikke se at det ikke må være en bra match. Det var en rimelig grei funksjon for å vippe opp seterad 2 for å komme til seterad 3, dvs god plass og enkelt å komme inn bakerst. (Mye på grunn av skyvedørene). Man kan bli lett gal av å knote seg inn bak/mellom en bitteliten glipe.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:57   #39
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Mitt eneste problem med Sharan (ny) var altså litt liten motor. (Vi er bilgale). Ellers en helt super bil.

Tja, for de fleste denne typen bil er rettet mot, vil jeg anta at 140 og ikke minst 177hk dieselmotorene bør holde ganske bra.

Jeg er nok også ganske bilgal, men har nok et balansert forhold til ytelsesmessige elementer. Naturligvis er det en del biler som rett og slett leveres med motorer som blir for små. Ser jeg tilbake på Touran jeg har hatt en del år nå med 105-hesters diesel må jeg si at det nok er svært sjeldent jeg har tenkt at jeg burde hatt høyere motoreffekt.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 01:20   #40
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Jeg mener den vi har nå har 115 hk så anything will do

Cuya var grei og ville ta noen bilder for meg så vi får se litt mer da, om vi kan klare oss urk splitt på 3. rad.

Og ja, det var pga det høye tyngdepunktet jeg tenkte ift kollisjonssikkerhet. Jeg husker jeg knapt turde trå på gasspedalen i svingene opp til Sogn da vi akkurat hadde kjøpt den vi har nå, for den virket veldig vinglete, men det er jo annerledes med høye biler.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no