Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-15, 00:35   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Noen som har Mazda 5 (2012 eller nyere) og mer enn 3 barn? Hvordan er plassen på bakerste seterad, og er det greit med bagasjeromsplass bak de bakerste setene (type plass til vogn og litt til)? Vi må kunne dra på bilferie med den, og har 4 barn hvorav 3 av dem sitter i beltestol, mens siste sitter i bakovervendt BeSafe.

Aller helst vil jeg jo vite forskjellen mellom denne og en VW Sharan om noen har prøvd begge deler. Og gjerne om det er mer kjørestøy i den enn Sharanen (som har så høy kjørestøy at vi er truende til å gå over til et annet bilmerke, i tillegg til at Mazdaen er mye rimeligere). Vi tenker å beholde bilen i 2-3 år før vi bytter den ut med en nyere, men hva svarer seg her?

Eventuelt tips til andre 7-setere som kan sammenlignes sånn plassmessig (må ha skyvedører).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 01:41   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Mine fire unger overdøver all eventuell kjørestøy uansett. :flåser:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 00:15   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Mazda 5 har for det første ikke 3 like store seter på andre rad, i alle fall ikke da vi kjøpte bil i 2011, så dere må påregne at det blir trangt til setene.

Fatter meg i korthet siden jeg skriver fra iPad. Mazda 5 er mindre enn vår Ford S-max, og selv den hadde ikke funket for oss dersom vi hadde hatt 4 barn. Vi klarer akkurat å få plass til vogna vi hadde bak bakerste seterad, eventuelt 4 fulle handleposer, så å dra på ferie med 7 seter oppe hadde utgått med høye kneløft for vår del, enda er den som sagt større enn Mazda 5. Har du sett på Mazdaen og sittet i den, samt satt barneseter i den?

Et vennepar av oss har 4 barn og Ford Galaxy, men den har ikke skyvedører da.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 00:32   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Galaxy er jo Ford-versjonen av Sharan, men dessverre har den ikke skyvedører, nei. Den er god å kjøre og vi har ikke reagert noe på kjørestøy på vår 14-modell. Men vi må nok ha takboks før vi skal på bilferie med barnevogn i sommer...

Ellers ser jeg poenget til Cuya, enda vi bare har tre.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 03:38   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Mine fire unger overdøver all eventuell kjørestøy uansett. :flåser:

Haha, ja, nå kjører vi som regel på ettermiddag/kveld/natt når vi er på langtur slik at de skal sove mest mulig, men sånn det er nå hører vi nesten ikke hva de sier baki der på grunn av kjørestøy. Minstemor sine grisehyl derimot, de hører vi mistenkelig godt

Hvis den er mindre enn S-Max'en utgår den (nei, har ikke sett den annet enn i forbifarten for så å søke den opp på finn.no). S-Max blir for liten, og vi har kikket på Galaxyen all den tid vi har god erfaring med Ford og lite kjørestøy, men det var den skyvedøren som fristet.. Tror vi får prøvekjøre de litt nyere modellene og se hvor mye kjørestøy de har før vi veier for og imot skyvedør. Kan i alle fall ikke ha en bil med like mye (u)lyd igjen

Takk for svar!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 03:42   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Og ja, vi må også ha takboks nå som vi har med både vogn og reiseseng (og 4 dyner/puter). Vi setter setene 2+2+2 så vi trenger egentlig ikke det midterste setet annet enn om vi skal ha med en ekstra. Men det forutsetter jo at vi kun har myk/lett bagasje i selve kupéen (typisk dynene + jakkene/dressene) da vi ikke tør å ha noe tungt der.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 08:43   #7
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Jeg kjenner ikke sharanen noe særlig, men minuset med mazdaen er at det ikke er 3 like store seter på andre rad. Man får derfor ikke plass til 3 bilstolen der. Om man skal benytte de bakerste setene, er det lite bagasjeplass igjen.
Jeg ville nok heller vurdert en Peugeot 5008, Ford S-Max eller en VW Sharan.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 08:45   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Takk for tips! 5008 - er det en SUV eller lav bil? Mener jeg har kikket på den før uten å bli helt klok på det (kunne nemlig tenke meg å se på 8007, men den produseres vel ikke lenger?).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 09:56   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

5008 er en flerbruksbil og veldig lik Mazda 5. Men den er litt større og har bedre utnyttelse av plassen syns jeg. Bedre kjørekomfort også.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 10:08   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Kjenner bare sharan, men sharan før og etter 2010(?) er to helt forskjellige biler, det vet du sikkert. Kun ny har skyvedører. Både mhp setene og også kjørestøy vil jeg anta. Har gatt både ny og gammel og syntes ikke deg var mer støy i ny sharan enn i f.eks en golf.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 04-01-15 kl 12:21.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 10:13   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Mazda 5 er ikke en bil for en firebarnsfamilie.
Den er veldig ok til en trebarnsfamilie, men setene bak er veldig små og det er ikke plass til noe særlig baggasje om det sitter noen baki. Barnevogn og baggasje og fire unger funker ikke. Det er også ganske trangt i treseter i midten.

Vi er veldig fornøyd med Mazda 5, men har kun tre barn hvor kun en av dem bruker beltestol.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 13:04   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Mazda 5 er en liten bil - av de mindre flerbruksbilene. Touran, Zafira, S-Max og en rekke andre blir større. Litt av problemet for bilen blir vel nettopp det at skyvedørene krever litt ekstra i bredden og dermed får man ikke et like velegnet baksete som i de andre bilene.

Av de ellers ikke så alt for dyre flerbruksbilene med skyvedører har man jo Caddy Maxi Life. Da er man over i kategorien som kan vel mer velegnet for de med fire barn når man ser både på plass og hvordan setene er i praksis, samt hva man har igjen av bagasjeplass nå den er i bruk som 7-seter.

Caddy Maxi Life er imidlertid en ganske enkel bil på mange måter. Ingen erfaring, men skal jeg tippe, så er den heller ikke av de best støyisolerte.



Bakeste seterad er ikke delbar, men det er samtidig mer plass igjen enn hva man på de mindre flerbruksbilene får når bare ett av de bakerste setene er i bruk. Så kan man samtidig stille spørsmål med hvor vidt man bør ha spesielt med bagasje ved siden av noen som sitter på bakerste rad sikkerhetsmessig eller om det er best å ha det bak bakseteryggen....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 14:01   #13
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Vi har gått fra Sharan til Touran og så til Ford Galaxy. Sharanen var perfekt i størrelse mens vi hadde fire små i alderen 0-6, og tvillingvogn. Den var en mandagsbil av dimensjoner, men størrelsen og kjørekomforten var super.

Vi byttet til Touran da vi ikke lenger skulle ha med oss tvillingvogn, og trivdes godt med den en lang periode. I sommer, da de minste var 10 og eldste 17, fikk ikke lenger 13-åringen plass i det bakerste setet, og ene 10-åringen ble bilsyk bak der. Da passet ikke bilen lenger til oss, og vi byttet tilbake til Sharan-størrelsen, men til en Galaxy. Vi fikk mer bil for pengene når vi valgte den framfor Sharan, men vi fikk ikke skyvedør. Vi er så langt veldig fornøyd med bilvalget.

Med Touran hadde vi både takboks, liten henger og stappfull bil når vi dro på hytta, med Galaxy har vi fremdeles takboks og liten henger, men har mye bedre plass inne i bilen (og dermed bedre sikkerhet ved en eventuell kollisjon).

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 15:22   #14
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Takk for mange gode svar!

Zafira-/Touranklassen blir for liten, såpass vet vi fra tidligere rekogniseringsrunder. Har kikket på Caddy (Maxi), men vet at det har vært en del problemer med disse, i tillegg til at jeg synes de er dyre i forhold til utrustningen og har for liten plass mellom setene.

Galaxy er en veldig hot kandidat, men så er det dette med skyvedører da.

Når det gjelder de bakerste setene har vi som regel oppe begge to, men det er greit å kunne ha opp kun det ene ved spesielle anledninger. Vi stuer alltid bak setene, men jeg kan kjøre vogna rett inn i full størrelse om kun det ene bakerste setet er oppe, for den fyller ut hele volumet slik at den som sitter bakerst ikke får den på seg ved eventuell kollisjon. Nå skjer det omtrent aldri lenger siden vi kjører 2 + 2 + 2, men greit å ha anledning.

Og så har jeg notert meg at det er en del større endringer fra 2010/2011 av. Det virker som at setene både på midterste og bakerste benkerad er blitt mindre, stemmer dette, Agent Scully?

Tror vi får ta en ny prøverunde og bestemme oss etter det.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 21:34   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Vi hadde en Sharan 4Motion 2001, med 6 seter, der de 4 setene kunne plasseres 2+2 (midtgang) eller 3+1 eller selvfølgelig 3+0. Setene kunne da tas ut.

Vi hadde også en ny Sharan 4Motion 2012. Det var en helt genial familiebil til 3 små barn og av-og-til praktikant. Her kan du da bare ha setekonfigurasjonene 3+0, 3+1 eller 3+2. Altså ikke den midtgang-feelingen man kunne ha på gamleSharanen. Alle setene kan flyttes frem og tilbake individuelt. Alle 5 setene har isofix-feste, ikke noe must i og for seg, men det betyr i praksis at man har 5 fullgode seter som er brede nok til det. Vi har fraktet 7 voksne personer uten problemer. Baksetene felles (ganske) enkelt ned i gulvet når de ikke er i bruk. De kan altså ikke fjernes. Vi hadde også 2 integrerte barneseter i rad2, med en egen type nakkestøtte som også var sidestøtte.
Hvorfor vi solgte sier du? Vel - dumskap, dårskap og idioti. Mindre bil med større motor ... Vi savnet Sharanen i juleferien for å si det slik.
Hvis jeg hadde hatt 4 barn ville jeg garantert gått for en Sharan, eller kanskje til og med en Caravelle (Multivan).

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:01   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Scully beskriver forskjellene på setene til tidligere Sharan-modell og den som er nå bra. Vi hadde en 2004-modell som vi fikk kollisjonstestet så det holdt og vel så det og kjøpte ny 2013-modell. Jeg trodde jeg skulle savne den gamle sete-fleksibiliteten, men jeg gjør det ikke i praksis. Vi har fire beltestoler i den nå. Si fra om du vil jeg skal sende bilder.

Og jeg synes ikke den er spesielt bråkete altså. Men det er som sagt mulig ungene overdøver alt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:04   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Hva med en Honda fr-V ?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:58   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Ja, Caravelle-spørsmålet kommer opp hver gang vi pakker til ny langtur Men den er sabla dyr da.

Dersom vi ikke kan ha 2 + 2 + 2-formasjon kjenner jeg at Sharan synker lenger ned på lista. Var sikker på at jeg hadde sett en variant av den nyere modellen som ikke hadde de setene jeg så var endret, men kan hende jeg har sett feil (er vel ca 2012 vi i så fall har råd til). Går det ikke an å dele opp de to bakerste, altså? (Ser at det går an på Galaxyen, og var sikker på at jeg hadde sett det på en og annen Sharan også, men har vel kanskje blingset da.) Jeg vil gjerne se bilder av midterste og bakerste seterad med beltestoler om du gidder, Cuyahoga Er det fortsatt såpass god klaring til fremsetene at man kan ha bakovervendt sete uten problem? Syns det er vanskelig å se ut fra bildene på finn.


Honda FR-V så liten ut? Var kun et par til salgs på finn, og de var begge av eldre modell, men de så ikke noe større ut enn en C-Max, eller ser jeg helt feil?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 12:13   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Må det være ny bil?

En bil som er veldig bra, men som dessverre begynner å bli gamle (2005 er vel de nyeste modellene fra) er Toyota Previa. De er romslige og de jeg kjenner som har hatt dem har vært veldig fornøyde.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:05   #20
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Vi har forøvrig Previa, og jeg er superfornøyd med den.
Eneste aberet er at det er en feil med motoren, slik at sugesilen må skiftes en gang i året. Gjør en dette, funker bilen som bare det!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no