Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

2 barneseter i kassebil? Berlingo?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-14, 12:20   #1
Huddelstone
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 3
Huddelstone har et hav av muligheter foran seg
Standard

2 barneseter i kassebil? Berlingo?

Hei,

Er det noen her inne som har to barneseter i en kassebil?

Som utgangspunkt tenkte vi på en Berlingo men det manglet en centimeter eller tre i bredden når vi skulle ha en beltestol forovervendt og et bakovervendt barnesete. Da prøvde vi med Britax KID FIX XP SICT forovervendt i midten og både besafe izi combi og britax multi tech 2 bakovervendt ytterst. Kanskje det går med et smalere forovervendt sete?

Vi har barn på 3,5år og 2 år, 17-18 og 12kg, så han ene kan sitte forovervendt i beltestol. Barna vil kun bruke bilen ved henting eller levering i BHG, 2-3km kjøring daglig. Til annet bruk har vi en mer passende bil

Antar at det går i andre biler, men Berlingo passer så fint som både kassebil og bruksbil. Ford Transit etc blir fort litt stort. Vi må jo ha en kassebil der en kan slå av airbag, ha tre seter i fronten, alle setene må ha trepunktseler og bredden må være god nok til 2 barneseter. Hiace har vel feks kun magebelte på setet i midten.

Tips og innspill mottas med stor takk !

Mvh
Hudd

Huddelstone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 12:36   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 barneseter i kassebil? Berlingo?

Naboen min har tre barneseter i en Berlingo.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 12:53   #3
Huddelstone
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 3
Huddelstone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 2 barneseter i kassebil? Berlingo?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Naboen min har tre barneseter i en Berlingo.

Da har han sikkert ikkje versjonen som er kassebil og tre seter, men passasjerbilen

Den versjonen er snakker om har tre seter framme, og ingenting bak.

Huddelstone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 13:11   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2 barneseter i kassebil? Berlingo?

Jeg har hatt to Britax kid plus (ikke isofix) og et Brio Zento bakovervendt i en liten stasjonsvogn. Isofix "tar mye plass" når det er trangt. For da kan man ikke forskyve setet sideveis de centimeterne man trenger. Kan du ha det bakovervente setet i midten, eller stjeler det for mye av sikten? Det forovervendte setet er jo bredest ved hodestøtta, og når det er i midten tar det kanskje litt av førerplassen?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-14, 13:17   #5
Huddelstone
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 3
Huddelstone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 2 barneseter i kassebil? Berlingo?

Dersom eg har det bakovervendte i midten trur eg at eg får problemer med å gire, samt det vil nok stjele en del sikt. Eg trur eg må ha det bakovervendte ytterst og heilt oppe i dashbordet sånn at det stjeler minst mulig sidesikt.

Eg har ikkje brukt isofix når eg har prøvd, disse bilene har ikkje isofix i fremsetet Men eg håpar det skal kunne gå ettersom det egentlig berre mangla noko få centimeter, bakovervendt og forovervendt syr seg liksom greit sammen med at det er mest plasskrevende på forskjellige plasser...

Huddelstone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no