Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Sikring av hund i bil og ny bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-15, 10:08   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sikring av hund i bil og ny bil

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Vanlige seler(puppia, mfler) er ikke godkjent som bilsele.

http://www.vegvesen.no/Trafikkinform...t/Hund+i+bilen

Det er ikke helt slik jeg leser dette?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 10:36   #22
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sikring av hund i bil og ny bil

Om du går for sele, må du hvertfall se til at den er av god kvalitet. Mye drit på markedet (også i dyrebutikker), som sitter alt for dårlig på hunden. Stor slakke og underdimensjonerte.
Bilsele er tillatt å bruke bare så det er sagt

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!

Sist redigert av Bamsemums : 12-05-15 kl 12:18.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 10:41   #23
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sikring av hund i bil og ny bil

eller i egen sele beregnet for transport av hund i bil.

Står jo enkelt skrevet på siden dems og vanlige hundeseler er ikke godkjente for bil ;-)

Selen til bil skal være godkjent for bilbruk og har eget godkjenningsmerke på seg.

Vi har sele til bilbruk til hunden vår.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 10:48   #24
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sikring av hund i bil og ny bil

http://www.hundepoter.no/products/bi...FYHDcgodwncAnA

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 11:06   #25
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sikring av hund i bil og ny bil

Vi har valgt bur, en type som heter MIM Variocage. Dritdyrt, men er kollisjonstestet til å være trygg både for hund og passasjerer. Det er ikke stas dersom det kommer stikkende stenger av hundeburet inn i kupeen og spidder baksetepassasjerene.
Hvor trygt det er med sele i bilen er jeg usikker på, den må da sitte så stramt at hunden ikke slenges bort på de andre passasjerene tenker jeg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 12:05   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sikring av hund i bil og ny bil

Vi har bilsele-sele. Funker utmerket.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:17   #27
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Sikring av hund i bil og ny bil

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er ikke helt slik jeg leser dette?

Ikke jeg heller . Hunden må ikke være løs i bilen. Jeg tipper onkel kan bli ganske morsk hvis en 30kg labrador er løs i kupeen. Det er ikke forsvarlig.
Vegvesenet anbefaler bur og plassering i bagasjerom, alternativt sele som er tilpasset formålet - men det er ikke forbudt med andre typer seler.

Jeg bruker en Ruffwear webmaster hvor jeg trer bilbeltet inn gjennom "håndtaket" på selen. Dette er nok ikke helt optimalt, men denne selen fordeler eventuell belastning på minst tre punkter på hundens kropp.

Burde nok kjøpt en slik - og det er jo ikke akkurat kostbart heller
http://www.hundepoter.no/products/bi...til-hund-i-bil

Jeg har også et variocage bur...men kjære vakre vene... det tar plass... og jeg kjører en stor Caravelle

ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 21:25   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sikring av hund i bil og ny bil

Foreløpig har jeg sele i min bil, der er han nesten aldri. I "familiebilden" har han et vanlig enkelt bur enn så lenge. Vi har ikke tatt oss råd til å kjøpe et svindyrt et. Den ene broren min som driver med oppdrett har et bur ala det vi har, men s den andre broren min som er fôrvert for broren vår har et Herculesbur. Vi er i tenkeboksen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no