Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Oppgjør ved bilsalg

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-13, 16:01   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Oppgjør ved bilsalg

Jeg skal visst selge bilen min. Muligens i dag!

Er det godt nok om jeg lar bilkjøper overføre penger i nettbank til meg mens jeg ser på?

Vi må også gjøre opp forsikring på stedet, og så skal jeg ta hånd om del 2 av vognkortet. Det er bare oppgjøret av salgssummen jeg lurer på.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 16:07   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Jeg syns det er helt greit å gjøre det sånn.
Det kan sikkert være risikablet det også, men heller det en cash i hånden.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 16:11   #3
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Cash i hånda utgår, i alle fall hele beløpet.

Hvis jeg har kontroll på vognkort del 2 og forsikringen, og attpåtil husker å ta ut Autopassbrikken - er det mer jeg må huske?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 16:13   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Man får jo sånn den remiss eller hva det heter. På beløpet.
Funker som en sjekk liksom. Bortsett fra at personen som kjøper ikke kan kanselere den.

I mange nettbanker kan man stoppe utbetalingen frem til midnatt.
Jeg kan ikke det, men vet mange som kan det.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 16:33   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Bankremiss eller cash!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 16:40   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Bankremiss eller cash!

Ja. Nettbankoverføringer kan stoppes i etterkant.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 16:45   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Jeg hadde kjørt nettbank likevel. Bare sikre deg at du har en skriftlig avtale som signeres og noe som sikrer at personen er den den gir seg ut for å være. Også lager du helvete om betalingen blir stoppet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 17:29   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Hvor får man tak i bankremisse? Kan man få det til utenom bankens åpningstid? Kan man få det på post i butikk?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 23:18   #9
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Hvor får man tak i bankremisse? Kan man få det til utenom bankens åpningstid? Kan man få det på post i butikk?

Hvordan gikk dette, Kaprifol? Skal selge bil selv, og lurer.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 23:45   #10
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Jeg skal kanskje kjøpe bil og lurer også på dette. Ser at finn.no har noe opplegg for dette, noen som har prøvd det?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 02:22   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Har hørt at betalingssystemet på Finn er gangbart, ifølge et par kolleger som har brukt det.
Nettbankoverføring kan stoppes i ettertid - før det går ut av konto, har jeg hørt.

Jeg har muligens et ærlig ansikt, for jeg har to ganger kjøpt bil der selger bare stoler på at jeg betaler og har overlatt bilen til meg. Tilfeldigvis har han den ene bilnøkkelen og det ene hjulsettet enda.... det kan jo være et tips å beholde den til hele salget er i orden?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 09:13   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Så i en annen tråd her at bankremisse er tingen.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 09:31   #13
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Jeg gikk for nettbank. Kjøper logget på og betalte med nettbank hjemme hos meg på min pc, jeg så at beløpet lå som overført, og alt gikk greit. Tok sikkert en sjanse, men hadde fullt navn på kjøper og kunne fulgt opp hvis det ikke hadde kommet penger inn.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 21:22   #14
fp34
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 3
fp34 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Jeg har flere ganger både solgt og kjøpt biler ved bruke av nettbank med begge parter til stedet. Det går som flere sier an å stoppe overføringen i en hvis tid etterpå.
Jeg anser dette som temmelig trygt når det skrives kjøpskontrakt, samt at det er selger som leverer vognkort del2 (fortrinnsvis etter at pengen er kommet inn på konto).

Men spør du en bankmedarbeider eller en "forstiktig" person blir du nok anbefalt bankremiss.

fp34 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 21:31   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Det mest ryddige og sikre er bankremiss. Mye pga det som allerede er nevnt her, at kjøper kan gå inn og stoppe overføringen.

Vi solgte nylig en bil, og fikk da pengene på remiss.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 21:35   #16
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppgjør ved bilsalg

Vi kjøpte bil for litt over et år siden og da logget vi inn i nettbanken og førte over pengene og viste samtidig at det var dekning på konto. Så leverte selger inn salgsmeldingen når pengene var inne på konto.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no