Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

150 cm, tryggest med bare belte?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-12, 21:24   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

150 cm, tryggest med bare belte?

Vår 11 år gamle jente på 150 cm måtte for en tid tilbake ut av beltestolen. Hun fikk rett og slett ikke plass, så det var bye bye til hodebeskyttelse. Men vi tok bare av ryggen og nå sitter hun på putedelen av stolen. Jeg er veldig nøye på stramming av belte, ingen ytterklær på, at beltet ikke ligger på halsen eller magen etc etc.

Men hun sitter egentlig like fint uten pute også. Beltet kommer ikke på halsen. Ei venninne fortalte meg i dag at når man er så høy, så er det tryggest uten pute.

Tenkte jeg skulle maile Trygg Trafikk, men hva sier dere?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 21:59   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

What? Ingen som vet hva TT anbefaler?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:01   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

TT anbefaler at de settes uten pute ved 150 cm. Uten at jeg tror det ligger noe mer bak det enn at det er det forskriften sier, jeg har forsøkt å få utav dem et par ganger hva som er sikrest av to godtatte alternativer og de nekter å svare. Og jeg tenker at det må være greit, er man kommet så langt i utviklingen at man passer i bilen uten ekstra utstyr er det vel ingen grunn til å tvilholde på den puta.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:03   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Nekter å svare? Hm. I alle dager.

Men jeg regner med at puta utelukkende er der for å heve ungen slik at beltet ikke kommer på halsen. Og da kan hun vel like gjerne sitte uten. Det føles også litt rart, riktignok.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:05   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Puta er der av to grunner, sørge for at selene kommer riktig plassert over brystet (ikke halsen) og å sørge for at tversoverbiten på selen ikke går over magen, men låses over hoftene. Man tenker vel at når man er blitt 150 cm er man utviklet nok til at hoftekammen er kraftig nok til å ha selen over der og beltet plasseres riktig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:09   #6
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Loven sier vel at man skal sikres med bilens belter når man har passert 150 cm, eller 36 kg, og dermed er det ikke lov å bruke beltestol/pute. Det var i alle fall svaret jeg fikk fra Trygg Trafikk da jeg spurte vedr vekt (på unger som var under 140 cm) og jeg prøvde å argumentere med at det fortsatt måtte være tryggere for dem å sitte i beltestol. Jeg fikk mao. ingen klar støtte for mitt synspunkt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 22:14   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Hm. Andre igjen sier jo at beltestol er tryggest så lenge det er fysisk mulig.

Det burde finnes hodebeskyttelse uten pute også. Patentforslag?

Katta, hoften også, selvsagt. Glemte bare å nevne det. Jeg må også sjekke det ut, akkurat det har jeg ikke studert skikkelig. Men jeg tror hun sitter greit uten noen ting, faktisk.

Hun er forresten lang og tynn og slett ikke 36 kg...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:45   #8
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Så man burde ha sete/pute når man er så lang også altså? Da bør jeg vel snarest finne en butikk som selger seter i str ekstra stor rompe jeg da, så jeg kan kjøre bilen min selv.

Jeg veier vesentlig mer enn 36 kilo da, det er vel det som redder meg!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:51   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Jeg har en venninne og en hybelboer på bare rett over 150, så for meg er det "voksenstørrelse", omtrent..

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:01   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Sentralt blir vel å se hvor beltet går. Her er det jo også variasjoner mellom biler.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:07   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Jeg er sjokkert over at du har snudd henne!
Jeg vil tro det må være mest behaglig å komme så høyt at man ikke får beltet i halsen? Jeg fant dette på sidene til Trygg trafikk:

Sitat:

Anbefaler Trygg Trafikk at barn mellom 135 og 150 cm sikres med spesielt utstyr?
Ja, så lenge barnet ikke er veier mer enn vektgrensen på utstyret på 36 kilo, og heller ikke er så langt at hodet kommer over kanten på stolen, gir det bedre sikkerhet å være sikret med beltestol eller bilpute.

Så dette er nok et vanskelig grenseland å ha helt tydlige retningslinjer på.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:18   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Dette tenkte jeg også på i går og også etter å ha lest om den skolebussturen herinne..

Storebror er straks 10.5år, han er nok 145 høy og veier rundt 40kg, sikkert noe mer..
Vi kuttet ut pute for to år siden.
Han får sitte foran når vi kjører i området hjemme, på småveier som til og fra trening/butikken.
Men når vi skal på motorveien så må han sitte bak. Det er ikke noe tema, han vet det.
Synes det er greit å ha de bak. Lillebror er mer opptatt av sånt og hater allerede bilstolen sin. Og lar jeg storebror sitte foran bestandig så får vi maaange år med krangling om dette, kjenner jeg.

Når er det greit at barna sitter foran?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:21   #13
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Storesøster er, ved siste måling, 146 høy, tipper hun veier ca 35 kilo, kanskje litt mer? Hun sitter fortsatt på pute, vi har faktisk nettopp tatt av ryggen på den. Mulig det var litt sent.. Hun sitter ofte i forsetet på kortere turer, slik som de gjør hos GinaK over. Ikke helt logisk for meg egentlig, men sånn er det visst blitt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:42   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Vi tok vekk puten da han hadde nådd begge de vektpunktene som Trygg Trafikk henviser til, 36kg/135høy.
Da hadde alle gutta i klassen sluttet med pute. Derfor fikk han også slippe.

Men altså, det er MANGE i klassen til lilletassen som går i 1.klasse som ikke bruker sikring!!! Så det er derfor lillebror allerede har blitt så vrang på å sitte med puten sin og også å ha på selen. Her en dag så hadde han tatt av selen og dratt den bak seg når vi kjørte! Jeg stoppet på en rasteplass og hadde en alvorlig samtale med han om å bruke sele når vi kjører bil. De blir jammen påvirket av kompiser.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:53   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Jeg sliter med quoting på iphonen i dag.

Jeg tror ikke de sksl sitte foran før de er minst 150 cm.

Jeg kommer ikke til å flytte min jente fram på en stund. Jrg må dessuten uansett sjekke hvordsn beltet ligger i setet foran.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:55   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Emm: Ja, vi har snudd henne. Det satt langt inne.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:25   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg sliter med quoting på iphonen i dag.

Jeg tror ikke de sksl sitte foran før de er minst 150 cm.

Jeg kommer ikke til å flytte min jente fram på en stund. Jrg må dessuten uansett sjekke hvordsn beltet ligger i setet foran.

Jeg mener at grensen for å sitte fremme er en del lavere enn 150 - det er jo voksne mennesker som er lavere enn 150! - men ikke sikker på akkurat hvor grensen går.

Min 9-åring på 148 sitter fremme i blant.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:28   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

140 er grensen for å sitte foran kollisjonspute ihht. Trygg Trafikk-anbefalingene (ikke loven). Nå har vi deaktivert vår kollisjonspute, da, for å kunne ha barna foran når vi kjører mange.

http://www.tryggtrafikk.no/Nye+regle...b7C_wtfWYA.ips

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:28   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener at grensen for å sitte fremme er en del lavere enn 150 - det er jo voksne mennesker som er lavere enn 150! - men ikke sikker på akkurat hvor grensen går.

Min 9-åring på 148 sitter fremme i blant.

Det er 140 cm som er grensa ift det å sitte foran.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:31   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 150 cm, tryggest med bare belte?

Er ikke 140 cm grensen for å sitte fremme?

Her sitter de tre eldste i bilens sete. Eldste er 177 cm, så hun er i alle fall innenfor voksengrensa. De to andre er nesten 150 og rett over 160 cm.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no