Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-12, 19:37   #1
andoyv
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 3
andoyv har et hav av muligheter foran seg
Standard

3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Har to barn og det blir etterhvert tre. Planlegger å bytte ut min mazda 5 med en brukt bil som tar tre beltestoler i bredden. Budsjett ca 250000-280000.

Har etter endel lesing kommet fram til 3 alternativer med sine fordeler og ulemper:

Alt 1: s-max:
- Er vel ikke så mye å si. Burde dekke alle praktiske behov. Ulempen er slik jeg ser det at bruktbilprisen er ganske høy. Må betale rundt 250.000 for en bil som er 4-5 år og har gått 70000-100000 KM.

Alt 2: Citroen grand picasso:
- På papiret virker det som mest bil for pengene - men er den bred nok til tre beltestoler på andre seterad ?
- Er manuell girkasse bedre enn EMG?
- I forhold til s-max får man nesten ny bil for 270000 (med lav KM og lang garanti)
- Driftssikkerhet?
- Bruktbilverdi ved salg?

Alt. 3 Volvo v70
- Sikker bil, god komfort og godt utstyrte biler.
- Antakelig den mest behagelige og solide bilen av de alle, men er det plass til 3 beltestoler bak???
- Får kjøpt 2010/2011 mod med relativt lav km (50000) for ca 270-280000


Setter pris på synspunkter på disse alternativene, og er spesielt interessert i om noen har erfaring med 3 beltestoler i nyere v70 (etter faceliften i 2008(?))

andoyv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 19:39   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Vi har hatt to beltestoler i vår Grand picasso og kunne helt fint hatt ett sete til. Vi har automatgir og det fungerer veldig greit til vår bruk (såpass greit at da vi skulle kjøpe ny bil i helgen valgte den med automat). Vår bil er nå 2,5 år gammel og vi har ikke hatt et eneste problem med den.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 19:44   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Jeg har tre beltestoler i min Grand Picasso og det er helt uproblematisk.

Jeg har kjørt min siden juli 2011 og er så langt veldig godt fornøyd. Jeg har EMG-girkasse og stortrives med det.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 20:12   #4
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Vi har hatt 3 beltestoler i vår S-max uten problemer, to av dem da festet med isofix. For ordens skyld, kun for uttesting, har ikke hatt Minstemor i beltestol altså.

Men ja, bruktbilprisen er høy. Vi måtte ut med 299.000 for vår da 4 år gamle S-max i fjor vinter, med Titanium utstyrsnivå om det sier deg noe, som da hadde gått 70.000.

Ellers må jeg bare få si at vi er kjempefornøyde med bilen på alle måter.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 20:15   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Jeg har 3 beltestoler i S-max nå, to av de med isofix, og synes det blir trangt. Det er Britax sine beltestoler. Siden vi ikke har 3 fast, har jeg heller ikke brydd meg om å sjekke om andre er smalere, men neste gang vi skal ha 3, skal jeg løsne de to andre fra isofixen. Det midterste står liksom i spenn mellom de to andre, og det var trøblete å få på sele.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 20:21   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Ja, kan være lurt å prøve flere typer. Vår kombinasjon stod supert, to Britax festet med isofix på ytterkantene, og Akta Graco i midten. Akta Gracoen er ulikt utformet enn Britax, derfor slapp den å stå i spenn i midten.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 20:27   #7
andoyv
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 3
andoyv har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Hm..litt overrasket over at det ser ut til å gå greit i grand picasson mens der kanskje er litt trangt i s-maxn. Trodde s-max var bredere enn picassoen jeg...

Hva med v70 da?

andoyv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 21:20   #8
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Vi har V70 og har ikke plass til 3 beltestoler. Det går med to beltestoler og et bakovervendt sete.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 22:06   #9
andoyv
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 3
andoyv har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

ok, da står det vel mellom s--max og grand picasso da

andoyv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:17   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Vi har god plass til tre beltestoler i vår picasso. Hatt den i 3,5 år og den har vært god så langt. Giret er en vanesak, jeg synes det funker helt fint og det er deilig med masse lys og god sikt gjennom den store frontruta.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:35   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Opprinnelig lagt inn av andoyv, her.

Alt 1: s-max:
- Er vel ikke så mye å si. Burde dekke alle praktiske behov. Ulempen er slik jeg ser det at bruktbilprisen er ganske høy. Må betale rundt 250.000 for en bil som er 4-5 år og har gått 70000-100000 KM.

Tja..... http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32555133
Mulig det ligger flere, men denne dukket i hvert fall opp bland de nyere.... Og det meste på Finn kan gjerne prutes litt ;-)

Sitat:

Alt 2: Citroen grand picasso:
- På papiret virker det som mest bil for pengene - men er den bred nok til tre beltestoler på andre seterad ?
- Er manuell girkasse bedre enn EMG?
- I forhold til s-max får man nesten ny bil for 270000 (med lav KM og lang garanti)
- Driftssikkerhet?
- Bruktbilverdi ved salg?

Driftsikkerhet får man etter hvert se. Citroën har ikke akkurat det gode ryktet her. Om EMG er et godt valg kommer litt an på hva man prioriterer. Det er vel ikke av de bedre automatkassene - i praksis snakker man om en elektrisk styrt manuell kasse på en måte, som er relativt treg av seg. Men for all del - dekker sikkert behovene for mange - avhengig av hva man egentlig er ute etter. Man kan vel trolig si at en fordel med manuell kan være at det gir bedre driftsikkerhet og evt. en rimeligere reparasjon...

Citroën har gjerne høyt verdifall. Men så er det vel her ganske rimelig i utgangspunktet. Og man har fordelen av noen års garanti igjen...


Sitat:

Alt. 3 Volvo v70
- Sikker bil, god komfort og godt utstyrte biler.
- Antakelig den mest behagelige og solide bilen av de alle, men er det plass til 3 beltestoler bak???
- Får kjøpt 2010/2011 mod med relativt lav km (50000) for ca 270-280000

At det er plass til noe og at det er praktisk kan være to forskjellige ting.... Vil tro det går, men at det lett kan bli en del fikling for å få på plass beltene...

Sitat:

Setter pris på synspunkter på disse alternativene, og er spesielt interessert i om noen har erfaring med 3 beltestoler i nyere v70 (etter faceliften i 2008(?))

Det var ny modell i 2007 - disse vel kanskje da solgt som 2008-modeller. Er altså ikke snakk om Facelift, men ny modell. Basert på samme plattform som Ford Mondeo.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:53   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Min bror har V70, og jeg mener absolutt at de får plass til tre beltestoler i den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 11:41   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 3 beltestoler - v70? Grand picasso eller s-max

Å mene at man kan få plass, samt i praksis få inn tre beltestoler der man ikke må plages noe jævlig for å få på plass sikkerhetsbeltene kan være to forskjellige ting...

I Noen biler får man plass til tre beltestoler, men beltefestet blir omtrent under stolen. Spesielt for barna selv kan det bli veldig vanskelig å feste.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no