Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du C1-førerkort

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-11, 18:38   #21
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Takk for påminnelse!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:11   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Alle ekstra bokstaver utover B gjelder bare i fem år nå.

Hvilket er ganske irriterende - for jeg har hatt pass og førerkort fornyelse i samme slengen.. Men nå må jeg være påpasselig å fornye C1 førerkortet mitt hvert 5 år - for en påminnelse fra veidirektoratet får man jo ikke. *godt det finnes outlook*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:19   #23
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Må man ha C1 for å kjøre Chevrolet Suburban? Iiih, det gjelder Tahoe også, ser jeg. Da kan jeg ikke bare frese ut og kjøpe meg bil når jeg vinner i Lotto, da. Må kjøre opp først, faktisk. Verden altså.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:52   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Pappa har C1, sånn der fra den tiden da alle hadde det. Som han har pleid å sørge for å holde oppdatert ja, men jeg passer ikke på ham akkurat. Men de har campingvogn,, så han passer vel på at han kan kjøre det i alle fall. (Han har sånn der tilhenger-bokstav også ja)

Jeg derimot, er sånn der enkel sjel med et sertifikat på B, og that's it. Det er gyldig til den dagen jeg blir 100 år eller noe sånn, står det på (men man må vel til med legeattest på tilregnelighet noe før den tid...) men altså, noen C har jeg slett ikke fått utdelt, og slett ikke kjørt opp til.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:53   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Må man ha C1 for å kjøre Chevrolet Suburban? Iiih, det gjelder Tahoe også, ser jeg. Da kan jeg ikke bare frese ut og kjøpe meg bil når jeg vinner i Lotto, da. Må kjøre opp først, faktisk. Verden altså.

For å kjøre biler fra 3.500-7.500 kilo må du ha C1. Tahoe tror jeg faktisk går under 3.500 kg grensen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:57   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

"Det må du fornye, i tilfelle vi skal kjøpe campingvogn" Sitat mannen som ikke har C1. /

Ja, jeg må fornye det i år, eller tidlig neste år, siden det går ut i slutten av juli i år.

I så tilfelle må det bli en liten campingvogn. Tillatt vekt på henger er uansett 750 kg - dersom du ønsker å dra tyngre henger så må du ha eget førerkort for henger/campingvogn (BE eller CE).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 29-03-11 kl 23:17.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:02   #27
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Jeg har nesten et år på meg å fornye før fristen går ut.
Sist fikk jeg legeerklæringen på en svangerskapskontroll, nå må jeg nok huske det helt av meg selv.
Lite brukt, men kjekt å ha.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:36   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Alle ekstra bokstaver utover B gjelder bare i fem år nå.

Ke? Gjelder det A også?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:41   #29
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

For å kjøre biler fra 3.500-7.500 kilo må du ha C1. Tahoe tror jeg faktisk går under 3.500 kg grensen.

Sånn vektmessig går den akkurat under grensa ja. Men ofte er de likevel registrert som liten lastebil pga prisen. Btdt!

Mannen kjøpte seg nemlig Tahoe for noen år tilbake. Måtte en runde med vegvesenet for å få den som personbil så mor kunne kjøre den også. Jeg tok nemlig førerkort såpass sent at jeg kun har B.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 00:06   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ke? Gjelder det A også?

Nei, jeg tror det bare gjelder tyngre kjøretøy, altså bokstavene etter B. A kommer som kjent før.

Tillegg: Link til vegvesenets side om dette. Ser at 5-årsregelen kom i 2008.


Sist redigert av -ea- : 30-03-11 kl 09:53.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 02:22   #31
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Har aldri hatt bruk for dette, men skal fornye det allikevel. Kjekt å ha. Går ut i september i år, så jeg har ennå god tid.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 03:24   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Hvordan er det egentlig regelverket med å kjøre henger? Hengeren med last får veie 750 kg, stemmer det? Det er ikke noe regelverk for totalvekten med bil og henger?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:50   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Ser det var nyttig påminnelse for flere, denne tråden. Var bare tilfeldig at jeg oppdaget at C1 går ut i år. Og det kan jo være kjekt å ha når vi blir pensjonister og skal ragge rundt i Europa med bobil.

Pelen: Jo, totalvekten på bil og henger tilsammen må ikke overstige 3500 kg hvis du har førerkort klasse B. Link.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 10:22   #34
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Næh, Kula? Men har du kryss noe sted for at du bruker briller/linser da? Det har ikke jeg, enda jeg har vært brillebruker siden før første førerkort.

Dette var da jeg fornyet for snart 10 år siden. Jeg vet ikke om det er like rigid nå som da. Jeg har ikke noe slike merknader på førerkortet mitt,men jeg er usikker på om legen krysset av noe slikt på legeattesten. Men iom at det var så jævla lang kø, rakk en hel hurv av oss som ventet å dra til optiker å ta synstest før det ble vår tur.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 10:33   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvordan er det egentlig regelverket med å kjøre henger? Hengeren med last får veie 750 kg, stemmer det? Det er ikke noe regelverk for totalvekten med bil og henger?

Henger kan veie maks 750 kg inkl last. Totalvekt for bil + henger er maks 3.500 for kl B, maks 7.500 kg for kl C1. Dvs har du en bil som veier 3.000 kg kan du ikke kjøre en henger som veier 750 kg - da må du ha C1 førerkort. Har du en henger over 750 kg må du ha BE eller CE.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:27   #36
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Ah, takk for tipset. Mitt går ut i høst, da skal jeg få fornyet det asap.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 12:41   #37
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Men kan man kjøre med henger om man bare har kl B?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 13:39   #38
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Tusen takk for tipset, mitt var gått ut i romjula, så nå skal jeg ringe legekontoret for å få time til fornyelse av legeattest.

Mannen har ikke C1 og det er veldig kjekt at en av oss har det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 14:09   #39
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

He,he bestillte time for å få legeattest i dag, og fikk time 13. mai.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 14:20   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du C1-førerkort

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Men kan man kjøre med henger om man bare har kl B?

Det kan du, bare du ikke overstiger 750 kg på hengeren eller totalvekt på 3500 kg (hvilket jeg trolig har gjort, skjønner jeg nå).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no