Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Fersk elbileier

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-21, 14:28   #21
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

El-biler har mye høyere sannsynlighet for å være involvert i ulykker enn fossilbiler. Det er det lurt å være klar over!

Årsaken er antagelig den umiddelbare akselerasjonen og alle hestekreftene du får i mange elbiler.

Tipset herifra (fra hun med gammel dieselbil ) er altså å ta det veldig pent i starten til du har lært å temme villhesten din.

Godt tips! Det er gøy å kjenne på det også i lave hastigheter. Helt sikkert ikke veldig batterivennlig, men gøy.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 14:30   #22
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Løses "enkelt" med å ha brikke som registreres hos alle leverandører, jeg bruker NAF sin brikke, slik at jeg bare plugger inn bilen og starter lading med brikke.

Jeg har brikke, men opplever at det ikke alltid virker å aktivere med den.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 14:32   #23
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg har brikke, men opplever at det ikke alltid virker å aktivere med den.

Det har jeg heldigvis aldri opplevd, bank i bordet for at det fortsetter sånn.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 14:40   #24
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fersk elbileier

NAF-brikke er bestilt. Det er sånne ting jeg ikke har peiling på. Bilen er ladet for første gang og sier 492 km på 80 % batteri. Så umiddelbar rekkeviddeangst har jeg ikke. De langturene vi kommer til å ta oftest tror jeg er Oslo-Sunnmøre og Oslo-Trondheim. Til hytta vi oftest reiser til kommer vi tur-retur på halv ladning.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 14:41   #25
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fersk elbileier

Vi har brikke fra elbil foreningene. Funker alltid over alt.

Jeg kjører vanligvis på normal. ECO orker jeg ikke. Sport er veldig gøy men ikke noe på vinteren.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 15:24   #26
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fersk elbileier

Gratulerer med ny bil!

Dette er en fin side for planlegging av kjøreturer med elbiler; https://abetterrouteplanner.com/

Jeg legger inn hvilken bil jeg har osv, da får jeg opp ladestasjoner tilpasst det.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 15:37   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fersk elbileier

Det med at man ikke bør lade til 80 % tror jeg ikke stemmer, det er lagt inn buffere i batteriene sånn at de ikke lades opp til det som er virkelig 100 %. På mitt batteri tror jeg bare jeg får ladet 21 kwh selv om kapasiteten egentlig er 24, men da ser det ut som den er 100 %. At man ikke bør bruke tid på å lade til mer enn 80 % på hurtigladestasjoner er en annen sak, og handler om at det tar lenger tid og derfor koster mer per kwh, og at man irriterer de som står bak i kø og venter.

Vi lader nærmest hver gang vi parkerer hjemme, uansett hvor kort eller langt vi har kjørt.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 16:01   #28
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fersk elbileier

Det set ut som Teslaen i utgangspunktet er satt opp til å lade opp til 80% og at vi må ta et aktivt valg for å lade den fullt. Tipper at vi ikke kommer til å lade den hver gang vi har kjørt, men at vi kommer til å lade den omtrent som vi gjorde nå. Men aner ikke. Jeg kommer til å kjøre til jobb et par ganger i uka når yngstes trening begynner klokken 16. Jeg kan leve med 35 kr i parkering og noen kroner i bompenger for at han skal komme seg ut til Fjellhamar (han tok tog før nedstengingen i november, men det har vi valgt bort nå).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 16:06   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det med at man ikke bør lade til 80 % tror jeg ikke stemmer, det er lagt inn buffere i batteriene sånn at de ikke lades opp til det som er virkelig 100 %. På mitt batteri tror jeg bare jeg får ladet 21 kwh selv om kapasiteten egentlig er 24, men da ser det ut som den er 100 %. At man ikke bør bruke tid på å lade til mer enn 80 % på hurtigladestasjoner er en annen sak, og handler om at det tar lenger tid og derfor koster mer per kwh, og at man irriterer de som står bak i kø og venter.

Vi lader nærmest hver gang vi parkerer hjemme, uansett hvor kort eller langt vi har kjørt.

Det er mulig jeg blander dette med å lade opp til 80% med at det handler om at det koster mer å lade de 20 prosentene og at det derfor er unødvendig når man er på farten.

At det lønner seg å lade ned til 20 og ikke lade ofte var et tydelig råd vi fikk. Jeg er ikke fysiker nok til å argumentere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 16:32   #30
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fersk elbileier

Med Tesla er det anbefalt å lade opp til 80% til hverdags og fullt når man skal på lengre reise.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 20:10   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fersk elbileier

Det er lurt å varme opp bilen før man starter om den står til lading og det er kaldt, spesielt når msn skal kjøre langt. Da kan msn kjøre lenger både pga at kupeen allerede er varm og msn ikke må bruke batteriet på det, men også for at batteriet også varmes opp hvilket øker kjørelengde.

Vi lader også så ofte vi kan uten å stresse med det, men vi har en lader og tre elbiler så ladingen går på rundgang.

Når du lader på supercharger så er det lurt å være litt taktisk. Om det er flere ledige plasser så velger du om mulig en plass der ingen som lader har samme nummer. Det er ofte 1A, 1B, 2A, 2B osv. Står det en på 2A så velger du 1A eller 1B og ikke 2B. De to med samme nummer deler strømmen så bil nummer to som setter seg til lading får strømmen som er over fra den andre så det går ofte saktere å lade da.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 20:48   #32
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Hvis du har en Tesla M3 så vær klar over at den vil ut med bakenden i svinger nå på vinteren. Den kjører primært på bakhjulene før du får opp fart nok til at fronthjulene slår inn.
Det er bare å bruke cruise control mer enn du ville ha gjort på en fossil bil. Min bil anpasser farten fint i forhold til bilen framfor.

Har også en fin rød bil.

Da er den ikke firehjulstrekker? Vi har modell 3 med det og den oppfører seg ikke slik du beskriver.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:23   #33
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Da er den ikke firehjulstrekker? Vi har modell 3 med det og den oppfører seg ikke slik du beskriver.

Det er 4wd på den, men den kjører sånn som jeg beskriver. Selv en av de store innen Tesla og elbiler generellt på Youtube har bedt Tesla om å lage en vintermodus til M3 sånn at du får forhjulstrekk først. Den er spenstig på vinterføre i Tromsø for å si det sånn.


@Blånn Vi fikk NAF brikke med bilen når vi hentet den rett før jul. Fikk ikke dere det?

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:25   #34
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Det er 4wd på den, men den kjører sånn som jeg beskriver. Selv en av de store innen Tesla og elbiler generellt på Youtube har bedt Tesla om å lage en vintermodus til M3 sånn at du får forhjulstrekk først. Den er spenstig på vinterføre i Tromsø for å si det sånn.


@Blånn Vi fikk NAF brikke med bilen når vi hentet den rett før jul. Fikk ikke dere det?

Nei. Vi fikk info om elbilforeningen. Lå en «pakke» i bilen. Vi snakket jo ikke med noen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:28   #35
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Nei. Vi fikk info om elbilforeningen. Lå en «pakke» i bilen. Vi snakket jo ikke med noen.

Ah, vi fikk en gjennomgang om hva som var feil med lakk osv ved levering og fikk overlevert et brev fra NAF med litt info og brikken. Tydeligvis veldig forskjell på hvordan utlevering skjer rundt om i landet.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:43   #36
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Ah, vi fikk en gjennomgang om hva som var feil med lakk osv ved levering og fikk overlevert et brev fra NAF med litt info og brikken. Tydeligvis veldig forskjell på hvordan utlevering skjer rundt om i landet.

Her sjekket mannen inn i en automat. Fikk sms om hvilken plass bilen sto på. Mail om å bekrefte at vi hadde sjekket bilen utvendig og tok imot den. Og en lapp med instruksjoner. Takk for handelen. Det er bare å kjøre av gårde.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 21:09   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fersk elbileier

Gratulerer med elbil. Med tesla er det jo egne ladere, men dere vil nok erfare at noen plasser har kø på landinga. (Dombås f.eks er en sånn plass)

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:48   #38
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Lading andre steder enn hjemme er det største stressmomentet for meg. Det er en jungel av leverandører, man må ha konto hos hver enkelt av dem. Jeg lader stort sett hjemme, så de gangene jeg skal hurtiglade eller lade på kommunal plass bruker jeg alltid masse tid på å logge inn i appen på nytt og finne ut av hvordan jeg får startet ladingen.

Jeg har riktignok tilgode å måtte lade lade andre steder enn hjemme. Men har installert appen fra Fortum og Circle K, og konstatert at i hvert fall Fortum har veldig mye ettersom det er de som ofte leverer til ladestasjoner man kanskje tror "er noe eget" - eksempelvis Shell-stasjoner og en del kjøpesentre (og i mitt tilfelle også parkeringsgarasjen på jobb). Forstår det slik også at EasyPark-appen gir tilgang til en del ladestasjoner, uten at jeg som sagt har hatt behov for å lade andre steder enn hjemme....

Hvis man ikke vil bruke appene hver gang, kan jo det å anskaffe en ladebrikke være løsningen og registrere denne hos dem man har behov for å registrere den hos.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:52   #39
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er mulig jeg blander dette med å lade opp til 80% med at det handler om at det koster mer å lade de 20 prosentene og at det derfor er unødvendig når man er på farten.

At det lønner seg å lade ned til 20 og ikke lade ofte var et tydelig råd vi fikk. Jeg er ikke fysiker nok til å argumentere.

Å lade opp til 80% tar gjerne kort tid, men å lade de siste 20 prosentene kan ta lang tid. Når man da betaler per minutt man står og lader, kan det være bedre å ta en snartur ekstra innom en lader på veien på langtur i stedet for å stå å vente lang tid på at det skal lades over 80%.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:58   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Hvis du har en Tesla M3 så vær klar over at den vil ut med bakenden i svinger nå på vinteren. Den kjører primært på bakhjulene før du får opp fart nok til at fronthjulene slår inn.
Det er bare å bruke cruise control mer enn du ville ha gjort på en fossil bil. Min bil anpasser farten fint i forhold til bilen framfor.

Har også en fin rød bil.

Det er ikke regenereringen som påvirker her, dvs. når man går av gassen i en sving, så får man i praksis mer en brems på bakhjulene? Eller er det når du gir gass at den slår ut med bakenden?

Adaptiv cruise-kontroll har ikke noe med elbil å gjøre i utgangspunktet. Mange fossilbiler som har hatt dette i mange år.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no