Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilstoler som har vært i kollisjon

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-15, 10:12   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Bilstoler som har vært i kollisjon

I helgen kolliderte min mann og datter. Alt bra heldigvis. Men jeg mener å ha lest at bilstoler som har vært i kollisjon skal kasseres uansett om det har vært barn i dem eller ikke? Forsikringsselskapet mente at det måtte være synlige skader eller barn i dem før de dekket det, men vedkommende skulle sjekke nærmere.

Any thoughts?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 10:25   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Nå husker jeg ikke hvilket forsikringsselskap vi hadde på daværende tidspunkt, men vårt bilsete ble byttet ut etter påkjørsel. Ingen barn i setet, eneste kravet var at sammenstøtet skjedde i over 25 km/t.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 10:26   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Jeg trodde slikt ble erstattet uansett når farten har vært over et visst nivå?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 10:26   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Sitat:

Kommunikasjonssjef hos Trygg Trafikk, Kristin Øien, svarte på dette spørsmålet:
Vi sier at var farten større enn 25 km/t ved kollisjonen bør barnesetet byttes ut. En del spør om det spiller noen rolle om barnesetet var i bruk, eller om den var tom, og svaret er at det gjør det ikke. Stolen bør uansett byttes ut.

Endring lagt til 4/4-08:

Trygg Trafikk har også lagt ut et spørsmål ang. bytte av sete ved kollisjon, det kan leses her.
Der har de lagt til følgende som kan være greit å være klar over: Denne grensen har vi kommet fram til i samråd med produsenter og forsikringsselskaper(25 km/t).

Kilde: http://sikringavbarnibil.blogspot.no...arnesetet.html

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 10:33   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Men når man er usikker på farten da? Mannen mener at han stod stille eller nærmest stille under sammenstøtet, mens den andre bilen hadde større fart. Men det er jo svært vanskelig å avgjøre hvor stor fart. Airbag ble utløst og bilen mulig kondemnert, så det var jo ikke et lite sammenstøt sånn sett. Synes det er merkelig at forsikringsselskapet hevder at det må være synlig skade eller barn i setet før de dekker det... For meg er det fullstendig åpenbart at det ikke trenger å være synlig skade før full effekt av beskyttelsen ikke er der lenger. Hvordan skal man kunne vurdere det tenker jeg? Merkelig praksis å ikke bare ha en klar policy på at sånt dekkes. Det er If det er snakk om, og ser jo at de har utarbeidet retningslinjersammen med TT vedr. dette. Og så vet ikke konsulenten dette?!

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 10:36   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det er If det er snakk om, og ser jo at de har utarbeidet retningslinjersammen med TT vedr. dette. Og så vet ikke konsulenten dette?!

Det gjorde ikke vårt forsikringsselskap heller (mulig det var If), men vi sendte dem en mail med link til denne informasjonen, og da beklaget de med en gang. Og ga oss ny bilstol.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 10:40   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det gjorde ikke vårt forsikringsselskap heller (mulig det var If), men vi sendte dem en mail med link til denne informasjonen, og da beklaget de med en gang. Og ga oss ny bilstol.

Flott! Men tenk på alle som ikke tenker på dette? Ille når man ser hvor lenge siden TT har besvart dette spørsmålet.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 10:55   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Tja, mannen og ungene var i en alvorlig bilulykke for et par år siden, hvor en av ungene ble alvorlig skadet, og forsikringsselskapet lurte på om vi virkelig mente at vi trengte nye bilstoler. Kunne vi ikke bare plukke de ut av vraket, dersom det gikk? (Jeg var en smule på felgen og besvarte ikke det spørsmålet på en særlig høflig måte. )

Så jeg ville ikke ha tatt info fra forsikringsselskapet for god fisk, for å si det sånn.

Godt at det gikk bra.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 11:49   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Tja, mannen og ungene var i en alvorlig bilulykke for et par år siden, hvor en av ungene ble alvorlig skadet, og forsikringsselskapet lurte på om vi virkelig mente at vi trengte nye bilstoler. Kunne vi ikke bare plukke de ut av vraket, dersom det gikk? (Jeg var en smule på felgen og besvarte ikke det spørsmålet på en særlig høflig måte. )

Så jeg ville ikke ha tatt info fra forsikringsselskapet for god fisk, for å si det sånn.

Godt at det gikk bra.



Jeg forstår veeeeldig godt at du ikke var særlig høflig da, ja Men alt gikk bra til slutt med barnet, Cuyahoga?

Hvilket selskap var det?

Takk Jeg priser meg lykkelig over at det ikke var annet enn materielle skader. Det er det viktigste.

Jeg sendte en mail til forsikringsselskapet, og håper på kjapt svar. Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke bare informerer alle sine ansatte om dette? Hvor vanskelig kan det være liksom

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 12:32   #10
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Jeg ble påkjørt bakfra for en mnd siden, uten barn i de to bakovervendte bilstolene, var selv i ferd med å stoppe pga vikeplikt, men han bak meg glemte å bremse så han deisa rett i støtfangeren min.
Forsikringsselskapet sa at så lenge det var mer enn gangfart så skulle de skiftes ut, så da gjør vi det.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 16:04   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstoler som har vært i kollisjon

Så bra at de visste om dette, GydaG!

Det gikk heldigvis helt fint etter en mail med link til TT og Sikring av barn i bil. Så får vi håpe hun husker det ved neste korsvei

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no