Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-15, 14:32   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg mener den vi har nå har 115 hk så anything will do

Cuya var grei og ville ta noen bilder for meg så vi får se litt mer da, om vi kan klare oss urk splitt på 3. rad.

Og ja, det var pga det høye tyngdepunktet jeg tenkte ift kollisjonssikkerhet. Jeg husker jeg knapt turde trå på gasspedalen i svingene opp til Sogn da vi akkurat hadde kjøpt den vi har nå, for den virket veldig vinglete, men det er jo annerledes med høye biler.

Det vi kaller SUV i Norge er stort sett egentlig "crossovers" - bilene er bare marginalt høyere enn vanlige personbiler i mange tilfeller. Og flerbruksbiler vil tildels også kunne ha et noe høyere tyngdepunkt enn vanlige personbiler.

Når det ellers gjelder setekonfigurasjonen i Sharan ligger det mye bilder tilgjengelig gjennom Google sitt bildesøk.

eks. nye Sharan:

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 18:50   #42
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 (vs Sharan) til en firebarnsfamilie?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tja, for de fleste denne typen bil er rettet mot, vil jeg anta at 140 og ikke minst 177hk dieselmotorene bør holde ganske bra.

Jeg er nok også ganske bilgal, men har nok et balansert forhold til ytelsesmessige elementer. Naturligvis er det en del biler som rett og slett leveres med motorer som blir for små. Ser jeg tilbake på Touran jeg har hatt en del år nå med 105-hesters diesel må jeg si at det nok er svært sjeldent jeg har tenkt at jeg burde hatt høyere motoreffekt.

Det er det jeg mener. Det er ikke et argument mot Sharan at vi har gått over til BMW. Det må nesten sorteres under "ikke-rasjonelle grunner".

177hk til Sharanen var fin. Den lot seg ikke kombinere med 4Motion dessverre. 140hk er ikke en dårlig motor på noen som helst måte.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no