Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tar du ut alt når du parkerer?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 22:42   #41
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi tømmer stort sett bilen for alt synlig. Det er alltids en vogn og noen sekker i bagasjerommet, og jeg prøver å ta over lokket.

Ikke backup av pc eller alle brylklupsbildene på kamera?

De hadde sikkert backup fra kameraet på pcen! Genialt når begge tingene ble stjålet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 22:42   #42
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Defintivt ikke. Alt av verdisaker tas med, men ikke andre "ting". Aldri hatt innbrudd.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 22:49   #43
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Jeg gjemmer lommeboka hvis den ligger igjen.
Sånn ellers har jeg sjelden med meg ting i bilen. Og hvis jeg er på storhandel av ett eller annet slag, bruker jeg bilen til å laste tingene i etterhvert. For jeg klarer ikke å bære på alt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:10   #44
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Ja. Det er jeg innprentet av min mor, som bor midt i skogen uten gjennomfartstrafikk og som har kjent "alle" naboene i over tredve år, men som alltid tømmer bilen for alt som kan ha verdi (med et mulig unntak for paraplyen) og låser den. Alltid. "Du vet jo aldri hva slags folk som reker langs veiene." -Hvilken vei og hvilke folk, spør nå jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:30   #45
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Tja, vil jeg si. Hvis jeg skal inn på Rimi i ti min så kan jeg la laptopen ligge igjen i bilen. Da står jeg parkert rett på utsida av inngangen, og jeg gjemmer den under en jakke e.l. Nå har jeg ikke så mye av sensitiv karakter på den PC-en. Det er en jobb-pc, men alt jeg jobber med ligger på server. Dumt om den skulle bli borte, men vel så ergerlig om man får knust vinduene i bilen, eller døra brekt opp i grunnen. Og det er en god grunn i seg selv til å ikke la noe som ser verdifullt ut bli liggende igjen i bilen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 00:44   #46
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Er man redd for dataene på den bærbare, er det nok andre ting enn tyveri man bør være mer redd for...... f.eks. diskkrasj, feil på maskinen eller i programvare som gjør at data forsvinner under service eller slettes pga. problemene, virus/trojanere (ja, også på Mac!), uhell der maskinen går i bakken og mer til... Sannsynlighetene for noe av dette er nok gjerne større enn at noen bryter seg inn i bilen....

TA BACKUP!

Bruker selv www.jotta.no - 490 kr i året for ubegrenset med plass.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 01:23   #47
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Tømmer ikke bilen. Aldri hatt innbrudd annet enn i en bil som skulle vrakes.
Men fått sjålet ledningen til motorvarmeren flere ganger, inkl mange meter slengledning- Og litt kule ventilhetter er bare å glemme, blir plukket av med det samme.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 01:52   #48
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Data på bærbar handler jo ikke bare om backup. Jeg har f,eks mange personnummer på min. Heldigvis benytter vi ASP så ingen data hadde vært tilgjengelig om pcen min ble stjålet.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 02:14   #49
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Nei, det gjør jeg ikke. *lat*

Kjente av meg har opplevd å få førersete stjelt, hun måtte sitte på en bøtte for å få flyttet bilen...
En annen skulle dra på jobb, og syntes bilen var så lav da han skulle sette nøkkelen i låsen... Joda, alle fire hjul var borte og bilen sto med understellet rett på asfalten.

Det lønner seg å ta inn verdifulle ting ja, men dyre felger og diverse blir det verre med.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 03:17   #50
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dumt om den skulle bli borte, men vel så ergerlig om man får knust vinduene i bilen, eller døra brekt opp i grunnen. Og det er en god grunn i seg selv til å ikke la noe som ser verdifullt ut bli liggende igjen i bilen.

Det er vår tanke også. Om en telefon, en DS eller lignende blir stjålet, så får nå det være. Koster ikke all verden. Men det er ødeleggelsene på bilen... Det koster så vanvittig mye, og det medfører så innmari mye styr.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 09:39   #51
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Hjemme har jeg garasje og rett utenfor barnehagen/SFO går jeg fra bilen ulåst. Når jeg er på jobb står jeg i parkeringshus. Da tar jeg med alt av verdi. Det hender at vogna - en MB- står synlig i bagasjen. Det er ikke så lurt, for den er jeg glad i......
Jeg har ikke opplevd innbrudd.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:36   #52
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi tømmer bilen for alt som ser ut som det kan inneholde noe som helst, og har hatt snart en milliard innbrudd. Låsen er lett å ta, og de tar med seg det som ligger igjen, det være seg solbriller fra Cubus, startkabler eller silikonspray.


Uansett hvor du parkerer?

Ja til vanlig så. Men mannen pleier å røske ut ting når vi er på ferie.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:42   #53
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Nei, tar ikke ut noe, dvd skjermene henger der også.
Men jeg hiver nintendoene inni hanskerommet.

Men i mine yngre dager gikk jeg rundt med cd dekselet (eller hva det heter) i vesken min........mannfolk!

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:48   #54
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Vi er blitt slappe, men i grunnen er vi forsiktige.

Hadde innbrudd i bil i Oslo. Neste gang var det innbrudd i alle biler, unntatt vår. Og en leiebil ble brutt opp fordi noen så oss tømme den for kamerautstyr, de håpet vel at det var mer der. Mine Gucci solbriller ville de ikke ha. Men kjedelig fordi bilen ikke kunne låses og vi brukte mye tid på å få ny leiebil. Det var det kjedeligste i Oslo også, at man blir uten bil og får regning på rute og arbeid.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:50   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Jeg lar ikke noe ligge synlig i bilen når jeg parkerer i Oslo, og nå er jeg også enda nøyere når jeg henter og leverer på skolen. Ettersom nabobilen måtte tørke opp tusen små glassbiter fra passasjersetet her om dagen.

Vi har hatt innbrudd to ganger, begge gangene for småpenger, noen CD-er og et par sko. Begge var gateparkering i nærheten av St. Hans-haugen, på nattestid.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:03   #56
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du ut alt når du parkerer?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja. Det er jeg innprentet av min mor, som bor midt i skogen uten gjennomfartstrafikk og som har kjent "alle" naboene i over tredve år, men som alltid tømmer bilen for alt som kan ha verdi (med et mulig unntak for paraplyen) og låser den. Alltid. "Du vet jo aldri hva slags folk som reker langs veiene." -Hvilken vei og hvilke folk, spør nå jeg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no