Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Is på innsiden av bilrutene

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 11:36   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Is på innsiden av bilrutene

Hva er nå dette? I morges måtte jeg ikke bare skrape utenpå bilen, men også inni. Sånn vil jeg ikke ha det! Hva kan det komme av, og viktigst av alt; Hva kan vi gjøre med det?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:41   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Det har jeg ofte, og har tenkt at det kommer av all snøen ungene drar med seg inn i bilen og skaper kondens - som fryser når bilen er parkert.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:49   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Det har vi også hatt når det er iskaldt ute. Ikke is utenpå rutene, men på innsiden. Ikke så tykt at det ikke har gått bort når jeg skrur på vindus-varmen og setter varmen på maks i bilen. Det tar litt tid før det er borte, men når det er såppass at jeg faktisk kan se gjennom det i side-bakvinduene, så forsvinner det fort når jeg begynner å kjøre. :håper-jeg-kjører-forsvarlig:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:55   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det har jeg ofte, og har tenkt at det kommer av all snøen ungene drar med seg inn i bilen og skaper kondens - som fryser når bilen er parkert.

Og dette er veldig riktig.

Ta ut mattene og tørk de ordenlig når du parkerer bilen for kvelden. Eller kjør en såpass lang tur med høy varme på, at det tørker opp.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:18   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Da er løsningen at mannen ikke dunker av beina når han setter seg inn for å kjøre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:19   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Det kan hjelpe å legge avispapir under mattene, så det suger til seg fuktigheten.
Sånn i tillegg til å oppdra mannen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:20   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Å kjøre med ac på skal også hjelpe.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:26   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Enn om man har opp vinduet pittepittelitt? Vil ikke det gjøre at damp går ut istedetfor?

*har garasje*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:59   #9
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Åpent vindu hjelper.
Tørke matter/fjerne snø hjelper.
Bytte kupé/pollenfilter hjelper (særlig hvis dogg/is ikke forsvinner raskt etter at motoren er startet, da er gjerne filteret tett).
Kupévarmer hjelper - veldig.
Duggfjerner hjelper (forebyggende).

AC hjelper når det er varmere enn 4-7 varmegrader. I lavere temperaturer skrur den seg normalt av for å hindre nedising av kondensatoren.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 13:02   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Vi har garasje - jeg gleder meg til vi får ut alt oppussingsstæsj og søppel derifra og kan begynne å ha bilen der. Slipper man å skrape både inni og utenpå da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 13:15   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Mest sannsynlig ja, Mei.

Og neste gang dere kjøper bil, så kjøper dere en med varmetråder i frontruten.
:har ikke skrapet bil på lenge:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 13:20   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og neste gang dere kjøper bil, så kjøper dere en med varmetråder i frontruten.
:har ikke skrapet bil på lenge:


Men er de like treige som de i bakruten? Isåfall har jeg ikke tid å vente når jeg først har bestemt meg for å kjøre et sted/er sent ute til jobb. Vi har imidlertid kjøpt en isskrape til 200 () kroner, og med den er det å skrape bil som å høvle myk brunost. Det går kjapt - og det er da i allefall noe.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:33   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Spesielt når det blir mye småturer slik at bilen ikke får tørket skikkelig via å være varm over tid blir det slik. Og ja, det er snø som trekkes inn som blir hovedsynderen.

Løsning kan være å legge en del aviser rundt i bilen - nede på dørken (både over og under matte, gjerne ta ut matte), men også legge noen oppå dash når man forlater bilen. Avisene vil da kunne trekke til seg en del av fuktigheten.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:41   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og neste gang dere kjøper bil, så kjøper dere en med varmetråder i frontruten.
:har ikke skrapet bil på lenge:

Jeg er litt skeptisk til det, for de vil forstyrre sikten i direkte sol. Samtidig er det en enorm fordel når det er frost.
Jeg har løst problemet med is på innsiden av rutene med å banke godt av skoene, og ved å legge en avis på matten der det er litt vått.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:44   #15
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Mest sannsynlig ja, Mei.

Og neste gang dere kjøper bil, så kjøper dere en med varmetråder i frontruten.
:har ikke skrapet bil på lenge:

Og såvidt jeg vet (og om bil er det i grunnen ikke så veldig mye), så er Ford en av de få bilene som har varmetråder i frontruten.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:06   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er litt skeptisk til det, for de vil forstyrre sikten i direkte sol. Samtidig er det en enorm fordel når det er frost.
Jeg har løst problemet med is på innsiden av rutene med å banke godt av skoene, og ved å legge en avis på matten der det er litt vått.

Det er ikke tråder på samme måte som på bakvinduene. Det er vel omtrent ikke synlig.

Skal man ha dette bør man sjekke at glassforsikringen i bilen også dekker ny rute av denne typen. Frontrutene med dette er dyre, og å skifte frontrute er ikke akkurat så uvanlig for en del. Par år siden sist for min egen del pga. steinsprut som omtrent med en gang ble sprekk.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:28   #17
fanta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 61
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Is på innsiden av bilrutene

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er ikke tråder på samme måte som på bakvinduene. Det er vel omtrent ikke synlig.

Skal man ha dette bør man sjekke at glassforsikringen i bilen også dekker ny rute av denne typen. Frontrutene med dette er dyre, og å skifte frontrute er ikke akkurat så uvanlig for en del. Par år siden sist for min egen del pga. steinsprut som omtrent med en gang ble sprekk.

Dette r ikke noe problem.dem dekker den type rute og.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no