Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Når på døgnet vasker du huset?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-09, 21:20   #1
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Når på døgnet vasker du huset?

Har du faste "vasketider" eller ingen rutiner i det hele tatt? Vasker du på innfallsmetoden eller etter strenge skjema? Hvor lang tid bruker du og hvor mye vasker du?

Fortell meg om vaskeren DEG

:Oppriktig interessert:

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:21   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Pleier å ta det på dagen. Aller helst når sola skinner.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:22   #3
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Vasker helst på dagen, når jeg har fri og ungene er i bhg, men i dag skulle jeg gjøre det nå...........men....har ihvertfall googlet vaskehjelp

Bruker ca 3 timer, på støvsuging, støvtørking og gulvvask.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:22   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Enten tidlig om morgenen eller langt utpå natta. Jeg bruker minst mulig tid.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:23   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.409
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Jeg tar det når arbeidslysta kommer, for den forsvinner fortere enn svint så det gjelder å handle raskt. Om det er klokka 20-21 på kvelden eller 06 på morran er egentlig uvesentlig. Hvis jeg ikke har arbeidslyst skjer det etter pisking fra gubben, og da er det gjerne 9-10 tida på dagen. Så avslutter vi med en god lunsj.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:23   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Alltid grytidlig om morgenen. Gjerne mellom 0600 0g 0900. Jeg er et typisk A-menneske, og trives best(har mest energi) tidlig om morgenen.

En sjelden gang kan det hende at jeg får ånden over meg på kveldstid eller midt på dagen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:25   #7
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Jeg vasker rundt en gang i uken, og da alltid på formiddagen, så slipper jeg å gå og grue meg hele dagen.
Sånn "små-vasking" kan foregå når som helst egentlig, men kanskje ikke alt for ofte akkurat.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:25   #8
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Alltid grytidlig om morgenen. Gjerne mellom 0600 0g 0900.



Imponert!

Min utfordring er egentlig å aktivisere ungene slik at jeg faktisk får vasket....

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:28   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Hm, her vaskes det litt om gangen - målet er at vi ikke skal legge merke til at vi gjør en innsats. Mannen vasker dusjene og badegulvene hver lørdag etter han er ferdig i dusjen. Jeg vasker alt av sanitærporselen et par ganger i uken når jeg sitter badevakt for den unge mannen. Vasken på kjøkkenet holdes ren gjennom hele uken. Vi støvsuger et par ganger i uken. Når vi får gjester så går gjerne mannen over gulvet med våtmopp i tillegg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:28   #10
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Alltid grytidlig om morgenen. Gjerne mellom 0600 0g 0900. Jeg er et typisk A-menneske, og trives best(har mest energi) tidlig om morgenen.

En sjelden gang kan det hende at jeg får ånden over meg på kveldstid eller midt på dagen.

Helt enig. Jeg pleier å sette på første vask med sengetøy 05:30. Da rekker jeg å få ferdig to vask med sengetøy før jeg må dra. På denne tiden vasker jeg det jeg rekker. Resten tar jeg eller mannen etter middag.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:30   #11
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Hvor er ungene når dere vasker da??

Er kanskje fordi mine unger er så små enda at dette føles som et "problem" ?

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:31   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.932
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Ingen regler, gjør det når jeg gidder.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:33   #13
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ingen regler, gjør det når jeg gidder.

Så herlig! Skulle ønske jeg hadde den holdningen. Er liksom noe tvangsaktig med hele vaskingen syns jeg.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:33   #14
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Jeg begynner klokka ni, hver fredag eller torsdag hvis jeg har planer for fredagen.
Og jeg vasker og vasker. Er stort sett ferdig rundt klokka to.
Her består fredagsvask av støvtørk og rydding i alle rom, møbler, nips, lister, bilder, ja alt med støv på. Full støvsuging i alle rom, vasking av gulv, bad, wc, stryking av klær som har blitt vasket i løpet av uka, lufting av dyner og skifting av sengetøy. Og så tar jeg en ekstra ting hver gang, som vasking av skohyller, rydding i et skap, vinduspuss o.l sånn at jeg er ajour til enhver tid og slipper å ha kjempestore vaskedugnader for å rundvaske huset.
Her er rent i hver eneste krok når jeg er ferdig.
Ellers støvsuger jeg huset annenhver dag rett etter levering i barnehagen, tørker over bad og wc hvis det trengs. Dette er fast rutine, jeg bruker alt fra 20 minutter til 1 time på formiddagen på å holde helgevasken ved like.
Jada, jeg liker å ha det ryddig og rent så det må bare bli sånn. Og det er utrolig godt å få det unna tidlig på dagen, jeg nekter å fly rundt med støvsuger eller vaskefille på kveldstid.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:37   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hvor er ungene når dere vasker da??

Er kanskje fordi mine unger er så små enda at dette føles som et "problem" ?

Jeg vasker ikke. :løsningsorientert:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:45   #16
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg vasker ikke. :løsningsorientert:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:50   #17
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

På formiddagen, når de eldste er i barnehage og SFO og mannen er på jobb - og gjerne mens tvillingene sover.

Når jeg ikke er hjemme i permisjon, men i jobb, blir det gjerne på formiddagen på lørdagen eller noen ganger på søndagen. Har aldri energi eller tiltakslyst til å gjøre rent på kveldstid.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:51   #18
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hvor er ungene når dere vasker da??

Er kanskje fordi mine unger er så små enda at dette føles som et "problem" ?

Min er i barnehagen. Å vaske hus med poden hjemme har jeg gitt opp for lenge siden.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:51   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Enten en halvtime før lunsjtid eller en halvtime før middagstid, avhengig av hva gjestene er invitert til.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:59   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.409
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Ungene? De sitter enten i sofaen, eller er på et av rommene, eller "rir" på støvsugeren. De har også en liten barne-støvsuger (miele) som er aktivt i bruk når vi støvsuger. Hvis jeg har fri mens de er i barnehagen gjør jeg helst ikke husarbeid, nei.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no