Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En sjuskes bekjennelser ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-12, 20:14   #1
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

En sjuskes bekjennelser ...

Jeg er ikke flink til å rydde, holde orden eller vaske i huset mitt. Jeg liker det ikke. Det er et tiltak å komme i gang. Jeg kan strekke meg til at det er deilig når huset ER ryddet og shinet, men jeg likere ikke det som må til for å komme dit.



MEN......jeg begynner å skjønne at jeg blir stresset av rotet og skitten som ligger her og flyter, og jeg innser at jeg vil gjøre noe med det. Slapp av! Jeg blir aldri ei slik som har støv på hjernen, hvor duken står i stil med flisene på kjøkken. Men jeg har hørt noen kloke ryddige sjeler fortelle at cluet er å rydde underveis. Legge ting tilbake med en gang man har brukt dem, eller hva de nå mener??

Så, jeg vender meg til dere for hjelp, atter en gang.

Hva vil det egentlig si å rydde underveis? Snakker vi om å brette og stappe juicekartongen umiddelbart etter at man har helt ut siste dråpe, sette den i rett resirkuleringsboks og eventuelt sette denne boksen klar for kjøring til gjenvinningstasjonen? Eller kan den tomme kartongen stå på benken en stund? (her står nemlig kartongene i opp til en uke...).

Jeg trenger gode konkrete eksempel på hva det vil si å rydde underveis. Leker, klær, oppvask, smykker, kremer, sko, papirer, papirer, klær igjen, bøker osv (les: alt som flyter hos meg).

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:14   #2
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Og nei, jeg kommer foreløpig ikke med hverken før eller etter-bilder

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:17   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....



Jeg stiller meg klar til å lese alle de gode rådene. Kjøkkenet har vi sånn noenlunde kontroll på, men det ligger alltid en haug med aviser, post, lekser pent dandert ved enden av kjøkkenbenken. Når det ikke kan ligge der lenger hives det inn i en av skuffene i skatollet.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:19   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Å rydde unna leker på kvelden før man setter seg ned for å se på TV er effektivt - men akk så kjedelig.
Å gjøre kjøøkkenet HELT ferdig etter middag gjør og helgevasken bedre. (for da slipper man å rydde som besatt)

Nå skal det sies at jeg jobber med saken selv.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:19   #5
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Jeg tar det meste underveis ja. Hadde ikke falt meg inn å sette en tom melkekartong på benken.Rett i søpla med den. Når jeg lager middag tømmes oppvaskmaskinen,så kjøkkenet er ryddig da jeg er ferdig med middagen. Samler aldri oppvask på benken,og alt skittentøy samles opp på kvelden og legges rett i riktig skittentøysdunk med en gang. Men våre to store problemer er klær og leker som havner overalt....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:22   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Jeg rydder underveis. Hele tiden. Jeg har fire som roter underveis. Hele tiden. Jeg sa rett i stad at det var facinerende å mye de klarer å bombe på halvannen time.

Så hvis rydding underveis skal hjelpe må jeg lease ut mann og barn.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:22   #7
Pernille
Nybegynner
 
Pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 29
Pernille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Henger i denne tråden jeg... Kjenner meg igjen i alt du sier.

Et lite tips er å søke opp fly lady.. Men det er ganske ekstremt men masse gode råd likevel..

Som feks at hver dag eller var det uke? Har en sone. Feks kjøkken, bad gang osv. så får man Mail over hva man skal gjøre.. Så er det 10 minutts rydding om jeg ikke husker feil... Still klokken og bruk 10 min i hvert rom.. Høres lite ut men er utrolig hva man får gjort når man MÅ være effektiv. Hmm jeg må vist melde meg på igjen er noen år siden sist

Pernille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:26   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

:abbonerer:

Jeg prøver, og glimter til innimellom...
Når det gjelder søppel, har jeg et stativ med tre store poser på kjøkkenet, hvor jeg sorterer plast, papir og flasker. I tillegg har jeg to dunker til restavfall og matavfall. Guttungen har ansvar for å tømme disse, dvs han trenger litt hjelp. Men han rydder også kjøkkenbenken skikkelig før jeg kommer hjem fra jobb - jeg innrømmer glatt at jeg ikke alltid rekker å ta alt før jeg drar på jobb. Ergo så kaster han kartonger også, de skylles jo alltid når de er tomme (eller: noen setter dem jo inn i kjøleskapet igjen forå slippe å skylle dem da )

Vesla gjør som regel lekser mens jeg lager middag, da rydder jeg også litt. Etter middag har vi fem minutters intensiv rydding, og det hjelper mye. Ungene skjønner plutselig veldig fort hvor mye jobb mamma gjør her i huset!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:27   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Men altså: Skal du bli bombardert med mail i epostkassen din, så er fly lady veien å gå. Aldri har jeg hatt SÅ mye rot i postkassa mi som da. Men mange tips - ikke noe med det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:32   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Kunne skrevet det innlegget selv.

Å rydde underveis er noe jeg har skjønt er løsningen, men jeg husker jo ikke på det. Skjønner ikke at man kan huske på det uten at man må gå å tenke på rydding hele dagen?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:33   #11
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kunne skrevet det innlegget selv.

Å rydde underveis er noe jeg har skjønt er løsningen, men jeg husker jo ikke på det. Skjønner ikke at man kan huske på det uten at man må gå å tenke på rydding hele dagen?

vi er nok tvilling-sjusker

Jeg er rett og slett redd for å få støv på hjernen.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:33   #12
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Jeg er flink til å skylle melkekartongene underveis, men de kan bli stående en dag eller tre til tørk, helt til neste kartong trenger plassen.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:35   #13
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Ber dere ungene rydde opp etter seg hver gang de har lekt med en ny ting?
Legger dere klærne til vask når dere legger dere? (hos oss havner det i en haug på en benk på badet, og de kryper ikke videre inne i maskinen for vask)
Sorterer dere papir og post hver dag?

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:37   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.298
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Jeg er dørgende lat, så for meg må forholdene ligge til rette. Vi fikk ikke ordentlig orden på papir-resirkuleringsbunkene før det kom en STOR dunk på plass i et lett tilgjengelig skap på kjøkkenet (en ikea-kasse som går akkurat inn nederst i kosteskapet, og som har plass til flere store bunker med aviser).

Og så prøver vi å gi ungene spesifikke ansvar, men har vært dårlige på implementeringen. Men egentlig skal "tømme plastsøpla" være en av dem sitt ansvar, og "tømme papirsøpla" en annen.

Kjøkkenet tar vi alltid etter hvert, ingen av oss orker rot der. Det betyr at vi alltid setter i oppvaskmaskinen rett etter et måltid og alltid tømmer maskinen når den er ferdig.

Leker rydder vi ikke etter hvert. Lekerot plager meg ikke EN millimeter, og jeg kan godt skritte over en togbane over hele stua i dagevis. Og om barna vil ha utbombede rom så samma for meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:43   #15
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Jeg setter timeren på mobilen, og rydder i en halvtime på kvelden. Det holder til at det ser greit ut. Jeg vasker opp hver kveld, og setter på oppvaskmaskinen før jeg legger meg. Da kan jeg rydde ut av den på morgenen.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:43   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Gutta engasjeres gradvis i den daglige donten. Vi kunne sikkert vært flinkere her, men det kommer seg. De bærer ut fatene sine etter måltid, og vi prøver å minne dem på å rydde leker etterhvert. Ikke fordi vi ikke tåler å se dem, men fordi de selv ikke finner fram i kaoset.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:44   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg tar det meste underveis ja. Hadde ikke falt meg inn å sette en tom melkekartong på benken.Rett i søpla med den. Når jeg lager middag tømmes oppvaskmaskinen,så kjøkkenet er ryddig da jeg er ferdig med middagen. Samler aldri oppvask på benken,og alt skittentøy samles opp på kvelden og legges rett i riktig skittentøysdunk med en gang. Men våre to store problemer er klær og leker som havner overalt....

Hadde aldri falt meg inn å kaste en tom kartong rett i søpla, derved havner de ulike plasser. For, de skal SKYLLES, og stå og TØRKE før de skal STAPPES og så leveres til resirkulering. I praksis hos oss levers i "blådunken" der vi leverer papir og papp, men altså tørre, og stappet flere i en.

Jeg prøver å huske å skylle dem straks måltidet er over (ikke med en gang siste dråper er slått i et glass) men det hender de står igjen på bordet. Så bør vi jo da helst ikke gjøre dem våte der de står i vasken og renner av seg, til de er så tørre at de kan pakkes sammen og legges under vasken, hvor vi har "mellomlagring" for det som skal i blådunken. (Vi går jo ikke ut med en og en papirbit. Og dessuten bor vi i borettsalg med for få blådunker, så vi kan egentlig bare kaste det ut av huset et par dager etter tømming, så er det fullt... Det vat rømt her for ti dager siden, og ikke plass til mer)

Men ja, vi kunne absolutt vært flinkere til dette med å rydde etterhvert. Veldig, absolutt, veldig. Jeg forsøker periodevis å følge flylady. (Men mailen går automatisk i en egen folder, som jeg bare tømmer (u)regelmessig. Alt ulest slettes da.) Og det er jo noe med å bare gjøre det nå, i stedet for å utsette det til senere... jeg er god på "senere", og det er mannen også, og det bærer huset preg av. Og det nærmer seg "senere" med stormskritt... (ettårsfeiring med ett sett besteforeldre på onsdag)

Ja, jeg kan fint melde meg inn i sjuskeforbundet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:49   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Jeg har kommet langt med å sortere litt i egne tanker. Rydde i hva jeg velger å gjøre og vise for meg selv at jeg faktisk setter pris på sofatid med mannen min. Noe jeg vet jeg har mer av enn min ryddige og flinke storesøster. Ulike verdier og ulike valg - prisen jeg må betale er rot i krokene.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:50   #19
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Har egentlg ingen tips, men kan meddele at jeg nok har en form for angst når det kommer til rot.
Jeg takler ikke rot i mitt eget hjem. Hos andre legger jeg ikke merke til det, og er det VELDIG ille, bryr det meg ikke. Jeg synes heller folk er heldig som har avslappet forhold til rot.

Her legges ting på rett plass med det samme. For å klare det må det finnes et system som funker. Feks er papirdunken lett tilgjengelig, slik at det ikke brukes masse tid på det. Kjøkkenbenken er alltid ryddig.
Kjelene er omtrent vasket før middagen. Lar ikke vask hopes opp.
Leker ser jeg ikke på som rot, når ungene leker, men så fort de skal i seng, ryddes stuen for slikt. Samt at jeg rydder litt opp i mellom lekene som oftes skiftes.
Vasker med tøy går daglig og med to maskiner og god tørk på vaskerommet er det ikke noe problem.

Mannen liker at det er ryddig og legger ting på sin plass og jeg synes ungene er flinke også. Så sammen har vi så godt som alltid et ryddig hjem. Takket være god organisering og egne plasser til alt, tilpasset tingenebog eieren.
Det skal sies at jeg ikke klarer å slappe av før ting jeg må gjøre er gjort, så skulle ønske jeg hadde et mer avslappet forhold til rot. Folk mener jeg er ekstrem og det er nok mulig. Ikke rart man sliter med helsa og stress kanskje?!
Så når husvasken skal taes eller det kommer folk på uventet besøk her, er det ikke noe som MÅ ryddes.

Vet ikke om det var til så mye hjelp da, men svarte likevel jeg.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:05   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.047
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En sjuskes bekjennelser....

Jeg trives best når det ser bra ut rundt meg. Blir rastløst og urolig når det flyter. Det er ikke dermed sagt at det er striglet her altså.

Jeg har funnet ut at jeg må gjøre ting med en gang.
Skittentøyet i de riktige skittentøyskurvene med en gang. Pysjer henges opp om morran. Rydder av bordet med en gang vi er ferdig med å spise. Rydder ut av oppvaskmaskina når jeg lager middag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no