Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du komfortabel med fellesdusjing?
Ja 70 57,85%
Nei 29 23,97%
Litt 22 18,18%
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-22, 19:16   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.563
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Jeg har bestemt meg for at jeg synes det er greit. Så jeg trekker pusten og fikser det.
Fellesdusj ville trengt litt trening tror jeg. Men skulle greid det også. Men kanskje ikke på den lokale svømmehallen….

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 19:16   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Også enig i at kolleger er det verste, og i mitt tilfelle vet jeg hvorfor. Jeg har nemlig mange kollegaer som er over gjennomsnittet glad i å løpe og/eller sykle langt- og i å telle kalorier. Greit nok det, men når rekorder, kropp og hva man spiser/ikke spiser er tema i annenhver lunsjpause, er det fort gjort, selv for en rimelig robust type som meg selv, å føle at man burde tatt seg sammen og løpt en runde eller fire i skogen. Fellesdusj med disse menneskene er noe jeg ville strukket meg langt for å unngå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 19:23   #43
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.761
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Hadde ikke reagert negativt på fellesdusj etter et bad i basseng e.l. Hadde sikkert vært helt ok med alle slags kjønn også. Bortsett fra at jeg ikke bader i basseng, da.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 19:24   #44
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.074
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Badstue med kollegaer.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 19:31   #45
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Noen på jobben har foreslått at seksjonen skal dra på fellesbadstue i fjorden (de leier ut slikt et par minutters gange fra jobb). Det har jeg vært klar på at jeg ikke er komfortabel med.

Jeg vet ikke helt hva som er forskjellen. Jeg dusjer helt greit i en fellesdusj (med damer) som jeg bare delvis kjenner, men å skulle kle av meg så mye foran kolleger som jeg jobber med hele tiden føles ikke greit. Uten at jeg vet hvorfor.

Veldig enig i dette. Jobben min endte faktisk opp med å gjøre dette i sommer. Vi sitter spredt rundt i landet og treffes sjelden og når vi endelig skulle treffes ble det altså badstuebåt etter faglig opplegg på dagtid. Jeg synes egentlig det er en uting selv om fellesdusj er helt ok. Det er noe eget med kolleger, og i badstue er det jo liksom ikke fort unnagjort heller. Jeg orka ikke være party-pooper og bestemte meg for å embrace konseptet. Da storkosa jeg meg, men på prinsipielt grunnlag er jeg mot tvangssosialisering av den typen med kolleger og synes egentlig det var litt tonedøvt å dra det i gang. Man vet liksom så lite om andres grenser.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 20:04   #46
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.008
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Jeg syns det bør være veldig, veldig frivillig å stille i badetøy/fellesdusj med kollegaer, altså.

Når det er sagt, trener jeg fast med én og sporadisk med flere kollegaer, så ganske mange av de jeg jobber med har sett meg enten i badetøy eller splitter naken i dusjen på Sats. Eller, det som verre er, kjempesvett og sutrende midt under trening. Og det er IKKE fordi jeg er så veldig billedskjønn i noen av disse situasjonene. Jeg har en såpass trygg posisjon på jobben (overordna og har jobbet der kjempelenge) at jeg ikke har noe voldsomt imot å senke standarden litt på kroppsfronten, til gode for fellesskapet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 20:31   #47
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.899
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Jeg er komfortabel med det. Synes ikke det når jeg var ung, men nå er jeg ikke like opptatt av hva andre synes om meg. Bruker felles dusj (samme kjønn) når jeg er i svømmeanlegg. Trener ikke på senter nå, men har dusjet med kolleger der tidligere uten at jeg tenkte noe særlig over det.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 20:57   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.525
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vet ikke om jeg føler meg superkomfortabel med det, men jeg tenker som Elise og hopper i det.

Samme her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 21:00   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.525
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Husker vi hadde teambuilding på spahotell med avdelingen for rundt 15 år siden. Gikk greit; usikker på hva jeg hadde syntes nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 21:44   #50
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.150
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Null stress med venner og ukjente. Litt mer ubekvemt i evt jobbsammenheng.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 21:45   #51
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.055
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Jeg orker ikke tenke over det. Jeg bare gjør det.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 22:07   #52
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

I jobbsammenheng: Absolutt nei. Jeg vil ikke være naken sammen med kolleger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 22:11   #53
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Det er helt uproblematisk, til tross for arr og bulker og valker og rynker og ellers alle tegn på ett levd liv. Det er viktig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 23:34   #54
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.472
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

I gamlejobben dro vi på overnattingstur til ei markahytte. Vi gikk langt og bratt, og alle trengte en dusj da vi kom fram. Dessverre var damegarderoben under oppussing, så vi ble henvist til en knøttliten garderobe med to dusjer tett i tett. Der sto jeg først med en kollega, og så byttet hun plass med sjefen min. Og resten av damene sto enten i kø inn til dusjen eller tørket seg på utsiden. Etter det der var det null stress å sove på 4-mannsrom.

Så ja, korrigerer meg selv til å si at jeg er komfortabel med fellesdusj med ukjente. Ikke så komfortabel med kollegaer. Venner er mellom der et sted.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 08:09   #55
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.846
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Det går helt fint. Vokst opp på 70-tallet som jeg er, er jeg vant til å se folk i alle fasonger i fellesdusjer i svømmehallen og godt avkledde på stranda også, samt med den voksne viten om at alle egentlig bare er opptatte med hvordan de selv ser ut.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 08:12   #56
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.884
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Haha, eg skreiv lenger oppe her at eg ikkje hadde vore så bekvem i fellesdusj med menn men eg sprade jo naken rundt på The Well innimellom så eg hadde nok ikkje vore så ubekvem

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 08:24   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Jeg har ingen problemer med å være naken i lag med andre nakne mennesker, så fellesdusj er helt greit for min del.

Jeg glemmer aldri veslejenta, rundt 4 år, tenker jeg, og knusbedårende. Hun sto i dusjen, i garderoben til svømmehallen, med sin mamma, jeg sto i dusjbåsen tvers overfor. Vesla betraktet meg intenst, målte meg opp og ned. Og så kom det kontant: "Du har stor mage, du! Mamma sin er helt flat, den!"

Jeg lo godt og kunne bare gi vesla helt rett i det. Mammaen, på sin side, så ut til å ønske seg et dugert hull hun kunne grave ned både seg sjøl, den flate magen og ungen i.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 08:34   #58
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Ja. Blant annet fordi jeg har fortjent den dusjen når jeg kommer meg dit.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:02   #59
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.615
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den gangen minstemann, 3 år, gikk bort til en eldre/godt voksen dame og spurte HØYT "HAR DU BABY I MAGEN DIN?!"

Det spørsmålet stilte jeg til en hyttenabo da jeg var rundt 3 selv. Mamma var sikkert kjempeglad.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:16   #60
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdusj - er du komfortabel med det?

Jeg har bestemt meg for at det skal være greit, så da er det det. Men jeg stemte "litt" fordi jeg har noen issues med nakenhet.

Jeg er høy og tykk og hårete og ser ut som en litt feminin utgave av Gygrid (Harry Potter, google it).
Noen er Gygrid, noen er Tingeling, jeg syns det er fint å vise verden at vi finnes i alle varianter.
Jeg er ikke så avslappet rundt nakenhet generelt, men det har ikke noe med kroppen min å gjøre. Det er mer en følelse av at nakne kropper er noe privat.
Men jeg forsøker å ikke la det begrense meg.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 20-09-22 kl 09:25.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no