Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Barn og smarttelefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-12, 21:45   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Barn og smarttelefon

11-åringen ønsker seg IPhone.

Jeg er lite bevandret i smarttelefonens verden, og aner ikke om IPhone er noe for ei jente på hennes alder?
Jeg har en Samsung Galaxy SII og er strålende fornøyd med den.

Og hva med abonnement? Duger kontantkort på slike? Og en en IPhone en IPhone? Og hva ligger de på prismessig?
Og man kan sperre for databruk slik at hun kun kan bruke hjemmenettet?

Er det en annen telefon hun (vi) bør vurdere?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 21:48   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Vi startet med smartfon-light til 11- og 13-åringen. (Samsung) Det er rett og slett et prisspørsmål, jeg er ikke helt komfortabel med St de løper rundt med utstyr til tusenvis av kroner. Vi har forøvrig en regel på at det kun skal surfes på gratis trådløse nettverk, det sjekkes lett når de har Telenor Kontroll, hvertfall.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 21:51   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

10-åringen her har Samsung SII. Han har NetCom fastpris Small og så har vi fri familie.
Det er inkludert litt data, men han bruker den vel kun på nett når han er hjemme så det er sikkert ikke nødvendig.
Han ønsket seg i utgangspunktet iPhone, men er strålende fornøyd med sin Samsung.

For oss var det hovedsaklig pris som avgjorde hvilken telefon det ble da jeg mener ganske bestemt at det er hipp som happ hvilken av de to en 10-åring har. Det er spill som er den store greia og da spiller det ingen rolle om det er Android eller Apple.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 21:58   #4
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Hun låner min telefon endel, og det går utelukkende i surfing på YouTube og musikk egentlig.
Nå har hun plutselig blitt fan av Justin Bieber, så telefonstæsj (ala trekk eller noe??) med JB står høyt på lista.

Hun driver og sparer, for dette er en ting som definitivt ikke er en nødvendighet. Den telefonen hun har fungerer ypperlig, men når "alle andre" har smarttelefon, så skjønner jeg at hun ønsker seg det.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:07   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Nei, det har hun ikke.

Kanskje det er det hun bør ønske seg? Og evnt arve en av våre smarttelefoner den dagen en av oss bytter?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:08   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Min tiåring har en iPhone 3GS (arvet, jeg fikk ny på jobben). Hun har kontantkort fra Telenor, og sperret for datatrafikk (jeg ringte Telenor og ba dem sperre - null problem).

Her har det gått veldig bra, hun har hatt den i et halvt år eller noe, og selvom hun vanligvis er et surrehue av dimensjoner har hun ikke rota bort telefonen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:08   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Min på 11 har samsung galaxy Y. http://www.amobil.no/artikler/samsun...alaxy_y/105551

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:08   #8
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Eldste har en HTC-sak, men venter nå på at jeg får ny iPhone, slik at hun kan overta min. Hun er vel bevandret på den, og vil nok bruke den enda lettere enn den hun har. (og fine cover har vi mange av allerede). Hun vil fortsette med abonnementet hun har fra før. Er sperre på noe, men foreløpig er datatrafikk åpent. Hun vil ikke spille noe særlig på HTC-saken.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:09   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Jeg ville nok kjøpt en billigere smarttelefon til en 11åring. Jeg vet at endel arver tidligere modeller fra foreldrene når de skal ha ny da, men jeg syns at telefoner til 4000kr+ ikke er noe en 11åring er moden nok til å ta ansvar for.

Det går an å ha kontantkort på smarttelefoner, men jeg ville sjekket prisen for datatrafikk. Noen tar veldig mye for dette og da blir kontantkortet fort tappet. Men f.eks. hos xito kan man kjøpe datatrafikkpakker på kontantkort og talkmore har fått abbonement med datapakker som fungerer som kontantkort ved at en fast pris trekkes fra visakortet hver måned.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:09   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Min elleveåring har iphone4 og elsker den. Han er en habil bruker og utnytter den mye bedre enn jeg gjør med min. Ikke ødelegger han den heller. Du kan ha hvilket abonnement du vil, min har et til en femtilapp i måneden.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:17   #11
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Nei, det har hun ikke.

Kanskje det er det hun bør ønske seg? Og evnt arve en av våre smarttelefoner den dagen en av oss bytter?

Tror det er en bedre løsning. Størsta har arvet min HTC Desire, kommer ikke på tale å kjøpe en dyr telefon til henne. Nå snakker hun om å spare til iPod touch, etter at jeg kjøpte meg en slik.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:21   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Ryktene sier at Apple lanserer ny iPhone til uka. Om det er tilfelle, skal mor ha ny mobil. Da arver nok niåringen min 4'er.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:24   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Her i huset har vi ikke mindre enn 7 iphoner.

En eldgammel arvet fra onkel (min bror), en av mannen sine gamle, min gamle og fire nye.
Tenåringene fikk hver sin i julegave og har vært kjempeflinke til å ta vare på de. De MÅ bruke deksel som beskytter glasset. Mannen og jeg har iphone som jobbtlf og får de der. De tre gamle iphonene bruker de to minste som app-telefon, dvs. de har ikke simkort og bruker kun til spill der det er wifi.

Jeg støtter altså forslaget om den avleggs smarttelefon, så kan hun heller spare og kjøpe iPhone når hun blir litt eldre.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:25   #14
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Ryktene sier at Apple lanserer ny iPhone til uka. Om det er tilfelle, skal mor ha ny mobil. Da arver nok niåringen min 4'er.

Til uka???

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:34   #15
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Lillemor har iPhone. Det er ikke hun som har knust telefon, men jeg.


Når hun først skal/"må" ha telefon, er det greit å bruke samme program for musikk etc. som oss.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:37   #16
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Er det mulig jeg kan overtale henne til denne Samsungen f.eks?

Hun må spare leeeeenge til om hun skal ha en IPhone. Hun har ca 1600 kr nå.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:39   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Til uka???

Jepp. 12. september er vel datoen i så fall. Can't wait!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:49   #18
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Jeg får bearbeide henne i morgen. Så kan jeg vurdere Ipod til jul.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:57   #19
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Det jeg savner er tilgangen til min egen telefon når jeg er hjemme. Hun låner telefonen min og hører på musikk og surfer på YouTube.
Noen ringer meg, hun sjekker hvem det er, glemmer å si i fra.
Jeg får sms, hun leser, og glemmer å si i fra.

Og ja, telefonen min er tom for strøm om jeg skulle trenge å bruke den selv.

Barna har sin egen laptop, men ofte har jeg en på min data, en på barnedata og en på telefonen min. Jeg er avkuttet fra omverdnen!!

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 23:15   #20
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og smarttelefon

Ville gått for iPad i stedet for iPod da. Her topper det både telefon og datamaskin.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no