Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Sony PRS-t1

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-12, 20:33   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sony PRS-t1

Jeg har kjøpt meg dette lesebrettet, og er fornøyd så langt, men lurer på om noen kan forklare meg hvordan jeg får kjøpt bøker hos ark. no med den?

Jeg får ikke til å laste ned den ebok-appen/bokhylla, og da får jeg jo heller ikke tak i bøkene

Jeg kjøpte en bok fordi jeg tenkte at jeg sikkert kunne laste ned filene, og så flytte dem over til lesebrettet, men det tror jeg kan bli vanskelig?

  Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 20:36   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Eg har ikkje prøvd ut ark, men viss du søker opp bloggen som heiter "ebokhylla mi" ligg det ei forklaring på konvertering av filformat der. Veit du kva format boka er i?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 21:45   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Nope, men skal gå inn der og se.

  Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 23:00   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Jeg har bøker samlet i et bibliotek som heter "Reader library". Husker ikke hvor jeg fikk lastet det fra, men når jeg googler på "Reader library" så dukker det opp linker fra Sony. Så jeg tipper at programmet er derfra? Jeg har lagt bøkene over fra Ark og dit, iallefall.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 23:02   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Reader Library installerte seg automatisk på macen min, første gong eg kobla Readeren min (PRS-350, litt eldre utgåve) til macen med ledning.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:36   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har bøker samlet i et bibliotek som heter "Reader library". Husker ikke hvor jeg fikk lastet det fra, men når jeg googler på "Reader library" så dukker det opp linker fra Sony. Så jeg tipper at programmet er derfra? Jeg har lagt bøkene over fra Ark og dit, iallefall.

Jeg har et sånt readerprogram ja, som jeg la inn første gangen jeg skulle legge inn bøker på min.
Det må jeg sjekke zporenztreks

  Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:43   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Hvordan gjør du det Irma? Jeg lastet ned en bok til ebokhylla på ipad, og trodde jeg fikk tilgang til den hvis jeg logget meg inn fra pc, men det ser ikke sånn ut. Da må jeg laste ned bøkene til pc, og så dra de over til Sony-programmet?

  Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:57   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hvordan gjør du det Irma? Jeg lastet ned en bok til ebokhylla på ipad, og trodde jeg fikk tilgang til den hvis jeg logget meg inn fra pc, men det ser ikke sånn ut. Da må jeg laste ned bøkene til pc, og så dra de over til Sony-programmet?

Eg laster ned bøker til Mac og vel åpne i Reader, som default. (PC er det vel ein boks med "åpne alltid denne typen fil i dette programmet, eller liknande?). Då legg nye ebøker seg i Reader Library. Vidare synkroniserer eg lesebrettet med biblioteket når eg kobler til. Då havner alt det nye i Readeren.

Korfor vil du gå via ipaden?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 16:27   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Ja, jeg lastet ned på macen fra forhandler - og dro deretter fila over på "Reader library".

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 21:08   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg laster ned bøker til Mac og vel åpne i Reader, som default. (PC er det vel ein boks med "åpne alltid denne typen fil i dette programmet, eller liknande?). Då legg nye ebøker seg i Reader Library. Vidare synkroniserer eg lesebrettet med biblioteket når eg kobler til. Då havner alt det nye i Readeren.

Korfor vil du gå via ipaden?

Jeg vil ikke det, men jeg har den Ark-appen på den, og boka jeg lastet ned kom inn der, og jeg begynte å lese den der. Nå får jeg den ikke til å virke på Sonyen. Har fått til andre bøker nå, så skjønner prinsippet.

  Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 21:38   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg vil ikke det, men jeg har den Ark-appen på den, og boka jeg lastet ned kom inn der, og jeg begynte å lese den der. Nå får jeg den ikke til å virke på Sonyen. Har fått til andre bøker nå, så skjønner prinsippet.

Då forstår eg. Eg har ikkje prøvd Ark-appen, så eg kan ikkje svare på akkurat det, dessverre. Men når eg slår opp på Ark sine nettsider, ser det ut som om bøkene dei sel er i ePub, så då skal dei jo verke på Reader. Men eg aner ikkje korleis du får boka ut av Ark-appen og inn på Readeren.

Kan det vere verdt eit forsøk, å logge inn på Ark sin ebokhandel frå pc/mac og laste boka ned til pc/mac, og overføre gjennom library?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 22:17   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sony PRS-t1

Jeg vet hvordan jeg skal få bøkene inn på Sonyen fra Ark nå, og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke får den boka ikke vil funke.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no