Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 00:20   #161
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Uansett hvem som er teit i den familien der så gjenstår problemet.

Når en forelder tar seg til rette og kort og godt tiltvinger seg barna mot alle avtaler og dokumenter - hva skal man da gjøre? Normen er faktisk at man ikke får hjelp til å få barna hjem. Drittsekk eller engel - man overkjøres og man får faktisk ikke hjelp.

Om noen tar bilen min så får jeg hjelp.

Ja, og det er både relevante og gode spørsmål til denne saken - og ut i fra hva som er presentert smilefjes. Mye av det andre som har kommet fram i tråden - not so much. Synes jeg. Svaret er så vidt jeg har skjønt: Man får ikke hjelp. Men skulle det ikke komme lovendringer i forhold til det å gripe inn i samværshjem?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:22   #162
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, og det er både relevante og gode spørsmål til denne saken - og ut i fra hva som er presentert smilefjes. Mye av det andre som har kommet fram i tråden - not so much. Synes jeg. Svaret er så vidt jeg har skjønt: Man får ikke hjelp. Men skulle det ikke komme lovendringer i forhold til det å gripe inn i samværshjem?

Mim og jeg forsøker jo. Men det er år frem i tid før det evt skjer noe på dette. Inntil da er samvær bostedsforelderens problem. Skjer det noe der så må man ordne opp selv.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:52   #163
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg synes det er ufattelig vond lesing. Uansett hvem som er Fæl og Slem. Det går utover uskyldige barn, og lovverket i dette såkalt siviliserte landet kan ikke beskytte dem i det hele tatt.

Jeg kan ikke stille med noe annet enn en stemme, men kan jeg hjelpe med å få dette lovverket forbedret så fortell meg hvordan.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 02:39   #164
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Enig med siste taler. Og synes også det er trist å diskutere denne saken sånn i fillebiter, uten å vite fakta. Disse to jentene er 13 og 14 år og leser sikkert aviser. Om det er direktelink fra avisen, så vil de også kunne lese dette. Uavhengig av om at det er moren eller faren som er psyk og farlig her, så burde de slippe at fremmede mennesker spekulerer seg i hel over deres liv.

Ut fra det jeg har lest i avisen, så er det like lett for meg å tenke det Polyanna sa - at det ikke er gitt hvem som er Skurken her.

Men problemstillingen er selvfølgelig interessant - det er like trist for barna enten det er en mor som har kjempet mot en udugelig far eller en far som har kjempet mot en udugelig mor.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 08:34   #165
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

H*n har vel ikke postet noe før i denne tråden men vært medlem en stund ja. I motsetning til et par andre som hev seg med i tråden og så fort forsvant igjen til tross for at de hadde masse inside info om saken


Ja, men hva skal vi gjøre da? Jeg sa en sak har alltid to sider. Og den andre siden kommer frem etterhvert.... Da kan vel dere få info fra media først som alle andre. Selv om vi er fustrerte på mye som står her, klarer vi og holde roen. Isteden for at inside saker skal komme ut på denne bloggen først...

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 08:55   #166
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Kjøp vg papiravis idag.

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 08:58   #167
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Det som er helt sikkert her er at dette er en tragisk sak. Uansett hvem av foreldrene som er den gærne så håper jeg virkelig at barnevernet setter inn et kriseteam rundt disse jentene så de kan få hjelp til å bearbeide det som har skjedd. Stakkars jenter!

Om det virkelig er faren som er voldelig så vil de jo være enda mer redd nå for nå blir han virkelig sinna. Men man kan jo spekulere i det uendelige, for alt vi vet så kan det være moren som er manipulerende, og er jentene redd brødrene sine så er det klart de blir med frivillig.

Håper politi og rettsvesen finner ut hva som er riktig slik at jentenes beste blir ivaretatt. Her er det to jenter som uansett har opplevd noe veldig traumatisk og som sikkert er veldig redde. Håper de får den hjelpen de trenger.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:06   #168
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av eple3, her.

Kjøp vg papiravis idag.


Det er lite informasjon fra mors siden i forhold til det det kunne vært. Hu vil skåne jentene for en del media oppmerksomhet. Dette er ikke bra.


Men som sagt siden alle spekulerer i det her, så det man har fra media om at jentene har det bra stemmer. De har det veldig bra, ingen traumatiske hendelser der. De er på ett trygt sted.


Sist redigert av eple3 : 17-08-10 kl 10:19.
eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:08   #169
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Håper politi og rettsvesen finner ut hva som er riktig slik at jentenes beste blir ivaretatt. Her er det to jenter som uansett har opplevd noe veldig traumatisk og som sikkert er veldig redde. Håper de får den hjelpen de trenger.[/quote]


Jeg vil bare informere om her at jentene har ikke opplevd noe traumatisk i denne situasjonen her. De har det bra nå.


Sist redigert av eple3 : 17-08-10 kl 10:19.
eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:10   #170
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Håper politi og rettsvesen finner ut hva som er riktig slik at jentenes beste blir ivaretatt. Her er det to jenter som uansett har opplevd noe veldig traumatisk og som sikkert er veldig redde. Håper de får den hjelpen de trenger.[/quote]


Jeg vil bare informere om her at jentene har ikke opplevd noe traumatisk i denne situasjonen her. De har det bra nå.



Dette var ett svar til Carolin over her, på de siste linjene du skrev. Er ikke helt dreven på denne blogginga.


Sist redigert av eple3 : 17-08-10 kl 10:19.
eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:10   #171
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Håper politi og rettsvesen finner ut hva som er riktig slik at jentenes beste blir ivaretatt. Her er det to jenter som uansett har opplevd noe veldig traumatisk og som sikkert er veldig redde. Håper de får den hjelpen de trenger.

Dette er jeg veldig enig i. Det er på jentene fokuset bør være nå. De bør få hjelp og støtte til å komme seg gjennom den neste tiden. I tillegg må de få ro!

Generelt sett er det svært skummelt når foreldre gjør uakseptable ting under påskudd av å gjøre "det riktige, for barnas skyld". For som foreldre er man aldri uhildet. Man kan ikke se objektivt på situasjonen, rett og slett fordi man selv er en del av den.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:14   #172
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av eple3, her.

Jeg vil bare informere om her at jentene har ikke opplevd noe traumatisk i denne situasjonen her. De har det bra nå.

Dette syns jeg høres merkelig ut. Hvor har du denne informasjonen fra? For all del - det kan selvsagt tenkes at jentene slett ikke fikk med seg at faren deres ble banket opp, tullet inn i et teppe og bundet. Men likevel ble de altså hentet ut av farens hjem midt på natten, og de er nå på "hemmelig adresse" og i realiteten på rømmen fra politiet.

Jeg syns det høres traumatiserende ut, jeg.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:16   #173
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Med traumatisk så mener jeg jo måten de ble hentet på. Selvsagt er det traumatisk for etthvert barn å måtte være vitne til noe sånt. At de har det bra nå er kjempeflott, og jeg håper de får hjelp til å bearbeide alt.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:24   #174
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette syns jeg høres merkelig ut. Hvor har du denne informasjonen fra? For all del - det kan selvsagt tenkes at jentene slett ikke fikk med seg at faren deres ble banket opp, tullet inn i et teppe og bundet. Men likevel ble de altså hentet ut av farens hjem midt på natten, og de er nå på "hemmelig adresse" og i realiteten på rømmen fra politiet.

Jeg syns det høres traumatiserende ut, jeg.


Det kan vel være fler som har informasjon om dette enn bare mor og far, eller de som er innblanda i saken?? Jeg VET at dette ikke var traumatisk for dem. De blei vekket av kjente ansikter som sagt. Og de ble spurt om og være med ut. INGEN tvang.

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:27   #175
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Med traumatisk så mener jeg jo måten de ble hentet på. Selvsagt er det traumatisk for etthvert barn å måtte være vitne til noe sånt. At de har det bra nå er kjempeflott, og jeg håper de får hjelp til å bearbeide alt.


Ja, det gjør di. Mor har informert media om at de selv skal til barnevernet idag. Det skal de.


Sist redigert av eple3 : 17-08-10 kl 10:25.
eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:28   #176
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Generelt sett er det svært skummelt når foreldre gjør uakseptable ting under påskudd av å gjøre "det riktige, for barnas skyld". For som foreldre er man aldri uhildet. Man kan ikke se objektivt på situasjonen, rett og slett fordi man selv er en del av den.

Det er akkurat det jeg har prøvd å si. Hvis far mente at situasjonen burde endres, skulle han fått noen til å se objektivt på saken.

Og dette er ikke spekulasjoner, men noe jeg mener uansett om far er en manipulerende voldsmann eller Den Perfekte Far.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:31   #177
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av eple3, her.

Det kan vel være fler som har informasjon om dette enn bare mor og far, eller de som er innblanda i saken?? Jeg VET at dette ikke var traumatisk for dem. De blei vekket av kjente ansikter som sagt. Og de ble spurt om og være med ut. INGEN tvang.

La oss si at jeg er en av disse jentene. Jeg er hos min far og har gitt beskjed til både mor og politi om at jeg ønsker å være hos ham. Hvis det da kommer noen jeg kjenner, men som jeg vet er "fiender" av min far, inn på mitt soverom midt på natten og spør om jeg skal være med dem, ja da kan det jo rett og slett være at jeg syns det høres ut som en lur idé. Særlig om jeg har hørt rabalder i forkant og hyl fra min far.

Med mindre du, eple3, er en av disse jentene, så syns jeg du skal være veldig forsiktig med å så bastant påstå at dette ikke var traumatisk for dem. For du vet rett og slett ikke. I tillegg er det ganske tydelig at du er på den siden av saken hvor det vil være naturlig å si at jentene ikke ble traumatisert.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:35   #178
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

La oss si at jeg er en av disse jentene. Jeg er hos min far og har gitt beskjed til både mor og politi om at jeg ønsker å være hos ham. Hvis det da kommer noen jeg kjenner, men som jeg vet er "fiender" av min far, inn på mitt soverom midt på natten og spør om jeg skal være med dem, ja da kan det jo rett og slett være at jeg syns det høres ut som en lur idé. Særlig om jeg har hørt rabalder i forkant og hyl fra min far.

Med mindre du, eple3, er en av disse jentene, så syns jeg du skal være veldig forsiktig med å så bastant påstå at dette ikke var traumatisk for dem. For du vet rett og slett ikke. I tillegg er det ganske tydelig at du er på den siden av saken hvor det vil være naturlig å si at jentene ikke ble traumatisert.

Ja, men om jeg ikke hadde hatt kjennskap til dette ville jeg vel aldri "påstått" noe! Du som ikke har kjennskap burde vel være litt forsiktig i saker og ting du spekulerer i også.

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:38   #179
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av eple3, her.

Ja, men om jeg ikke hadde hatt kjennskap til dette ville jeg vel aldri "påstått" noe! Du som ikke har kjennskap burde vel være litt forsiktig i saker og ting du spekulerer i også.

Men i motsetning til deg så har jeg ingen interesse i saken.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:41   #180
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men i motsetning til deg så har jeg ingen interesse i saken.


Nei, men du er en ivrig blogger om saken... Men i og med jeg er så "interessert", kanskje jeg har veldig kjennskap til dette da??

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no