Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva mer kan jeg plante her?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-14, 00:01   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva mer kan jeg plante her?

Vi har et lite bed på forsiden av huset. Det ligger slik til at det grenser mot en snuplass/liten parkeringsplass. Her er et bilde av bedet i fjor. Da det ble tatt er det mellom blomstring.

Det har dukket opp flere liljer av noe slag siden i fjor, men disse er ferdig å blomstre nå. The fairy rosene har ikke begynt enda.

Men jeg synes bedet ser så tomt og kjedelig ut når ingenting blomstrer. Forslag til hva jeg kan ha i tillegg?

(Bakerst har det stått en lav hekk tidligere. Den er kuttet ned, men røttene er ikke fjernet.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 02:12   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.232
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Noe som brer seg utover med masse blomster(aner ikke hva det kalles) for eksempel. Ser mye av det her jeg bor, og det virker som om de blomstrer hele tiden.

Dette er purple verbena.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 06:24   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Hagefloks?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 09:54   #4
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Hvis du vil ha rask effekt, kan du så eller plante blomkarse. Den dekker mye på kort tid. Og så kan du spise blomstene!

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 09:56   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Geranium. De har tilbud på Zimtrade nå.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 10:03   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Mener du noe akkurat nå eller noe som varer, som kommer år etter år?

Jeg pleier å kjøpe en 10pk. med stemor når tempen daler ned mot null og litt over og spre litt utover i bed for det tar jo litt tid før sommerblomstene kommer opp og det blir litt skrantent etter at tulipanene er avblomstret.
Evt, kjøpe en 6pk eller noe, med for eksempel margeritter.

Ellers, bunndekkende stauder.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 11:36   #7
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Mener du noe akkurat nå eller noe som varer, som kommer år etter år?

Gjerne noe som kommer hvert år. Og så ser fint ut lenge siden det er det bedet alle ser når de kommer forbi.

Kan godt være litt høyde i og med at grenser mot snuplass.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 12:21   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Stilkroser? Peoner? Mine peoner står i lett skygge så de står i ukesvis.
Evt plant løk til høsten. Tulipaner og Allium. De er skikkelig fine. Høye og flotte og står lenge om det er litt lett skygge.

Her er mine Allium. Jeg hadde opprinnelig rosa fyllte tulipaner der også men de døde for 2 år siden av frosten. Var fint så lenge det varte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 12:25   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Kombinasjonen Hosta og Allium er veldig fin og kommer igjen. Allium selvsår og spirene blir store allium etter noen år. Kombinasjonen Allium eller tulipaner og Alchemilla Mollis (stor marikåpe) er også flott. Løytnantshjerter står lenge i skyggen og sprer seg og kan deles hvert tredje år.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 13:59   #10
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Takk for alle tips, dere. Skal studeres nærmere i kveld.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 22:35   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.232
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Fuchsia er veldig fine forresten, og blomstrer lenge. Har mange forskjellige i hagen her. Men jeg vet ikke hvor hardføre de er.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:06   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Fuchsia kan gå i de luneste hjørnene på Vestlandet, men jeg tror det blir for kaldt oppe hos dere etter hva du beskrev om blomstring hos deg vs naboene. Hvis du tar Fuchsiaen inn om vinteren, så er det ikke noe problem, men det er styr og jeg prøver å begrense mengdene med inn-og-ut-blomster.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:22   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Men altså. På Great Dixter, min favoritt-hage, der endrer de hele tiden displayet etter sesong med å bruke mye krukker. Det kan du jo gjøre. Da flytter du bare vekk og endrer etter sesong.

Det er også jobb, men du slipper luking i samme grad og slipper å ha nedvisning etter løkblomster.

(Jeg er blitt litt lei visnende tulipaner i bedet. Det funker med allium og de lavere tingene for de blir gjemt blant hosta og marikåpe. Lungeurt er også en god samblandingsplante med løker og har fine blader hele sesongen gjennom. De blomstrer lenge også, fra mars til juni. Og så har du feks honningknoppurt som er ekstremt hardfør og blomstrer fra juni til ut sesongen. Honningknoppurt har jeg masse av, samme med lungeurt, som du kan få avleggere av. Jeg har også store mengder Geum - prakthumleblom - og mengder av valmuer.)



Lungeurt, Pulmonaria officinalis. Jeg har både de som er blå/lilla/rosa og noen helt rosa. Hvis jeg skulle ha valgt noen andre, ville jeg vurdert den varianten som heter Fontana di Trevi.


Disse finnes også i masse fargevarianter, fra helt svart til hvit, via rosa, lilla, gul og blå.

Dette er Geum borisii eller humleblom.



Alle disse er favoritter for summende små som trenger trøst og mat.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:39   #14
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Nå lærte jeg noe nytt tror jeg.
Kjøpte hage i fjor og kom plutselig på at det hadde vært festlig å plante løk for å se hvordan det går, og nå har vi en haug allium her.
Men jeg visste ikke at de kommer igjen, hadde egentlig beregnet at det var ett års glede, og at vi kan plante en busk eller noe der neste år.
Bør vi grave opp alt av rester og legge i "komposten" (har ikke kommet i gang der enda, nå er det bare et hjørne i hagen ting havner så får vi se hvordan vi skal gripe det an etterhvert) om vi skal plante noe annet i det bedet?

Har plantet noen liljer der også forresten, men de har jo ikke kommet opp så mye enda.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:46   #15
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Neste år skal jeg lage stort staudebed! Det blir i et hjørne og langs en kortende av hagen, så jeg må ha ting med litt høyde på i bakkant, og tenker at jeg i alle fall skal ha noen slags liljer. Og akeleier. De pleier å bli høye og fine utover sommeren, her jeg bor er det H5/H4. Løytnantshjerter og hosta vil jeg og ha, men lenger fram i bedet. Planen er vel egentlig å velge planter jeg liker som jeg ser vokser godt hos naboene, og så heller prøve meg fram etter hvert med mer uvanlige vekster.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:24   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Men GydaG, hvorfor vil du fjerne allium som virkelig kommer tilbake år etter år etter år? Kan du ikke plante noe funt og foran? Allium står lenge og er nydelige sammen med hosta. Når de er ferdig med å blomstre så er frøhodene dekorative og de frøene som faller ned blir nye alliumer.

Hvis du absolutt ikke vil ha alliumene der de står, så kan du prøve å gravde dem opp og plante de (sammen med hosta. Misjonere, misjonere) et annet sted. Hvis du har et vått/rått/skyggefullt sted, så vil de kose seg der og stå lenge. Legg merke til hvordan bildene blir større og større, som for å hypnotisere deg.




__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:26   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Har plantet noen liljer der også forresten, men de har jo ikke kommet opp så mye enda.

Hos meg har liljene brukt mye tid på å etablere seg. De første jeg satte kom knapt opp for to år siden, de kom fint i fjor og nå er det mange på vei. Dagliljene jeg plantet i fjor ble det bare blader av, men nå ser jeg at det er action på gang.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:41   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Allium er fine - de har jeg ikke sett mange av rundt her jeg bor, men de skal på lista! :hypnotisert:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:55   #19
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Hihi, ja, altså, jeg vil egentlig ikke fjerne de, men jeg hadde vel ikke helt troen på mine grønne fingre så vi var usikre på om de i det hele tatt kom til å vokse opp, og så trodde jeg de frøys i hjel her da det plutselig var minusgrader i mai etter at vi hadde fjernet granbaret som de gjemte seg under. Nå er de fleste bladene gule og lite pene, men blomstene er vakre!
Og så har vi nesten lovet ungene en bærbusk der de står nå.

Men nå har jeg funnet ut at jeg bare flytter de til en skråning utenfor verandaen der de forreige eierne hadde en skog av nypebusker (som vi endelig har beseiret, hjelpe meg til graving det krevde!), så ser jeg de fra spiseplassen ute.
Så fort de er ferdigblomstret tenker jeg vi kan gravde dem opp og plante de sammen med skogskjegget og så må jeg bare finne noe krypgrønt av noe slag rundt dem.

Jeg satte 4 liljeløker, og 3 av dem er nå en halvmeter høye buskepinner, og den 4. har kommet opp 6-7 cm den også. Hadde "hjelp" fra de to minste under plantingen, så mulig den siste ble plantet feil vei.
Kan man flyte på liljer også?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:57   #20
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva mer kan jeg plante her?

Her er en av de store fotografert i forrige uke- har plantet med riktig avstand men syns som sagt bedet ser veldig nakent ut med all leirejorda dere ser under.
Så det er der jeg lurer på om det er mulig å fylle med noe, på et vis?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no