Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 16:35   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.478
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Spørsmål

Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Arg, dagens middag, pasta med kjøttsaus av kyllingkjøttdeig utgår. Plasten på kjøttdeigen bulet, og den lukta snodig. Kjøttdeigen hadde holdbarhet tom. i dag.

Er et en generel regel at kjøttdeig og andre råvarer som gir bulende plast er ødelagt? Eller er det først hvis de også er kombinert med dårlig lukt? Eller kan selv kjøttdeig med dårlig lukt stekes og spises?

For ordens skyld, kjøttdeigen har gått i søpla, men jeg lurer likevel!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 16:54   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Jeg bare skyller litt med vann og steker som vanlig. Går så fint atte. Jeg har lært at det er vakumgassene som gjør at det stinker så ekkelt, ikke forråtnelse. Kyllingpakker er enda verre.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 16:58   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.209
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Men det er forskjell på stinke og stinke altså. Jeg har hatt både kjøttdeig og kylling med bulende vakuumpakke som virkelig har vært dårlig og absolutt ikke var aktuelt å spise. Alt sånt vakuumkjøtt lukter jo litt ekkelt i det pakken åpnes, men det skal ikke bare fortsette.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:29   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.478
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Jeg kjente at det stinket fra søppelposen dag jeg passerte skapet i stad, så det var ihvertfall vedvarende lukt.

Men bulende plast i seg selv er ok altså?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:55   #5
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Jeg har opplevd at en del kjøttdeigpakker buler uansett hvor lenge det er til holdbarhetsdatoen. Jeg har vært skeptisk til innholdet, men har i alle fall 4 erfaringer med at kjøttet har vært ok.

Den "prompelukta" er ikke farlig er min erfaring, men om kjøttet i seg selv lukter surt (og jeg synes dette er lettest å merke når man begynner å steke det), så er det bare å hive.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 23:10   #6
lilletroll
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 35
lilletroll har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Hei Har jobbet i kjøtt disk i 15 år eller noe, og jeg ville vært forsiktig med pakker som buler mye. Er det bare litt er det ikke noe å bekymre seg over.

Gassen inne i pakkene lukter med engang, men om den varer mer enn ett par minutter hadde jeg kastet det.
Man kjenner fort på lukt om det er surt.

lilletroll er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:24   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Vi har kastet mange pakker med kyllingkjøttdeig pga at den har blitt dårlig og det lenge før holdbarhetsdato. Pakken har bulet noe voldsomt og jeg var så dum at jeg åpnet et par av pakkene. Lukta var ekstremt og forsvant ikke fra huset før mange timer etter at pakkene var kastet ut. Jeg har ikke kjøpt kyllingkjøttdeig siden. Vi fikk pengene igjen i butikken.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:33   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøttdeig med plast som buler - ødelagt?

Har ikke hatt noe problem med bulende kjøttdeigpakker. Lukter promp når man åpner pakken uansett, om det lukter surt (=dårlig), så kjenner man det definitivt.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no