Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svetteluktende 4-åring?!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-06, 19:53   #1
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Svetteluktende 4-åring?!

Etter en aktiv dag, ville jenta mi gå i singlet'en inne, og da genseren gikk av, dunstet det rett og slett sur, karakteristisk svettelukt fra armhulene hennes. Hun hadde dusjet kvelden i forveien. Jeg har kjent det samme én gang tidligere.

Er dette vanlig? Kan jo ikke akkurat begynne med antiperspirant heller?!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:32   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

hm.... jeg har ikke kjent av min eldste enda, som er 8,5 år...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 11:56   #3
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

hmm ikke så vanlig altså. Har for øvrig aldri kjent det på broren.

Får vel bare være ekstra påpasselig å dusje/bade/vaske fremover.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:29   #4
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

Tror ikke det er så veldig vanlig,men jeg har også opplevd dette
Da eldstejenten min var 5 år begynte hun å lukte skikkelig "voksen" svettelukt.Vi vasket henne under armene hver morgen,likevel stanket hun ut på dagen..Jeg valgte rett og slett og begynne med en mild uparfymert deodorant (cosmica) Det var veldig rart å gå til det skrittet,hun var jo bare 5 år.Men jeg orket ikke at andre skulle kjenne at min jente luktet.Så jeg forklarte henne,snakket med en helsesøster og lege for å høre om dette var normalt.fikk beskjed om at slikt kan forekomme.
Nå er jenten min 9 år og helt avhengig av deodorant,og det til tross for at ikke alle i klassen hennes er begynt å bruke det enda..Men de fleste.
I ditt tilfelle kan det jo hende det bare var denne ene gangen?

I vårt tilfelle ble det undersøkt om det var "fare" for tidlig pubertet,jenten min har alltid vært stor for alderen.Men de fant ikke noe unormalt,men fikk beskjed om at hun ville nok ikke bli av de seneste..Men jeg venter fremdeles..

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:36   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.405
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

Hadde jenta di på seg andre klær enn vanlig denne dagen?

For min egen del vet jeg at svetten min reagerer raskere med kunstfiberklær enn ved bruk av naturmateriale som ull/bomull. Jeg bruker uansett deodorant, fordi jeg må. Men det kan jo være verdt å tenke på om hun hadde genser i polyester/acryl og kanksje var spesielt aktiv denne dagen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 15:26   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

Og hun var ikke syk eller hadde nettopp vært syk? Man kan kjenne svettelukt blant annet etter feber, infeksjoner eller etter antibiotikakurer.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:58   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

Hva hadde hun på seg? Jeg merker på meg selv at jeg svetter veldig fort i kunststofftopper og gensere.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:29   #8
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

Jeg mener hun hadde bomullsgenser og -trøye. Og det tenkte jeg på sist jeg oppdaget lukten også. Jeg skyr selv syntetiske stoffer og har lite av dette (hvis noe i det hele tatt) til ungene. Hun hadde heller ikke vært syk.

Jeg lurte kanskje på om det kan være noe hun hadde spist, men klarer ikke å se noe mønster. I dagene etterpå har jeg ikke kjent lukt i det hele tatt.

Leandra - jeg tenker som deg, at jeg ikke ville ha ønsket at de andre ungene skulle se på min jente som "hun som lukter svette", så hvis problemet dukker opp igjen og blir varig, ville jeg gjort som deg.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:30   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

Og hun lukter UNDER armene, ikke bare det at lukten har satt seg i klærne? Bomull suger på å få stinkelukter.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:34   #10
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svetteluktende 4-åring?!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og hun lukter UNDER armene, ikke bare det at lukten har satt seg i klærne? Bomull suger på å få stinkelukter.

Jepp. Under armene. Faktisk ingen lukt i klærne.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no