Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 07:39   #21
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Skuffer og uttrekksskap. Da trenger man egentlig ikke overskap.

Hvor mange meter benk har du? Og har du oppbevaringsplass i høyskap i tillegg? Jeg får til sammen 6 meter kjøkkenbenk og fant ut at jeg trengte noen overskap i tillegg for å få plass til alt skrotet mitt. Men egentlig har jeg ikke lyst på det, kan ikke fordra å jobbe under overskap. Har 3 høyskap også, men de er rimelig fulle av integrerte hvitevarer så der blir det lite oppbevaringsplass.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 17:39   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Jeg har ett kosteskap der vi har vaskemidler, papirsøppel, plastposer, etc, ett høyt uttrekkskap til alt av tørrvarer, skuffer under og skap over ovn og mikro, ett lite uttrekkskap under benken og ett hjørneskap med karusell.

Så har jeg 3 80 cm skuffeseksjoner, 1 60 cm seksjon og skuff under vasken

Nå skal jeg innrømme at jeg har liggende overskap til vinglassene, da.

Og vi har stor matbod der vi putter ting som brukes sjelden.

Og noen skuffer under sittebenken til tull og ræl.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:15   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Jeg har bare skuffer og uttrekkskap (fra IKEA) på sommerhuskjøkkenet mitt og er kjempeforøyd. Hjemme har jeg bare underskap, og det er himla upraktisk i forhold.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:19   #24
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Hmmm - kanskje jeg får plass til mer i skuffene enn jeg trodde . Men det går jo an å hive ut overskapene senere om man finner ut at man ikke trenger dem. (Tomme skap har jo en tendens til å fylles uansett, da ).

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:30   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Jeg ville heller tenkt sånn at "det går an å ettermontere overskap senere om man trenger det". Jeg tror alle undervurderer hvor mye skuffer rommer. Vi har i EN skuff på 80 cm: store fat, små fat, suppeskåler, suppeboller, ymse plastskåler, masse kaffekrus og kaffekopper, tekopper, sikkert 20 melkeglass og en del mummikopper.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:44   #26
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Du har selvsagt rett. Man trenger garantert ikke like mange skuffeseksjoner som man tidligere hadde skap. Det er jo så mye lettere å få tak i det innerste i en skuff selv om den stappes full. Skap blir gjerne ikke fylt i hele dybden for da blir det så herkete å få tak i det som står innerst.

Ja, ja. Kjøkkenet mitt er bestilt så det er for sent å droppe overskap nå. Men jeg brukte litt tid og krefter på å finne ut av hvor mange skuffer/skap jeg egentlig trengte så jeg tror ikke det skal bli fullstendig skivebom.

Sånn generelt ville jeg aldri valgt overskap over hele lengden av benken, det er veldig godt å ha en arbeidsplass uten overskap over. Såfremt man ikke har veldig lite kjøkken og er helt nødt, selvfølgelig.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:20   #27
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Før jeg bestilte kjøkkenet, planla jeg hvor jeg skulle legge alle kjøkkentingene mine slik at jeg visste hvor mye plass jeg trengte. Jeg kastet eller ga vekk alt vi ikke brukte - ofte hoper det seg opp av alt mulig man slenger inn i et skap og egentlig ikke har behov for.
Jeg endte med å ha 6,5 meter benkeplate. Under denne har jeg 3 seksjoner 120 cm brede skuffer med 3 i høyden, ett 40 cm bredt skap til bakemaskinen med stikkontakt i der bakemaskinen står på en hylle jeg vipper opp i arbeidshøyde samt et hjørneskap der jeg kan svinge ut hele innmaten. I tillegg har jeg 3 høyskap fra gulv til tak med stekeovn, mikro, kaffemaskin, varmeskap og litt skapplass. Kjøleskap/fryseskap/vinskap står for seg selv. Jeg har to lave liggende overskap til glass, men har ellers ingen overskap og er veldig lykkelig med det.

Jeg fikk av en eller annen grunn litt nok av overskap da vi rev det gamle kjøkkenet vårt og 5 sammenhengende overskap i solid tre type 1957 falt ned i hodet mitt og brakk nesen samt etterlot min skrott blå og gul og etterhvert grønn all over.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:34   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

For ikke å snakke om hermetikken og andre godsaker man finner bakerst i skapene når man flytter. Ikke sett på 5-10 år.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:44   #29
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For ikke å snakke om hermetikken og andre godsaker man finner bakerst i skapene når man flytter. Ikke sett på 5-10 år.

Ikke sant? Og tenk på all den ekstra skuffeplassen du får når all hermetikken som er utgått på dato er fjernet! Veldig smart med skuffer til tørrmat, det er så lett å få oversikt over hva man har.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:48   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Og mye lettere å hode rent! Uttrekksskapet vi har til tørrmat har jo trådhyller, så rusk og rask faller bare ned til nederst i skapet, der det tar 5 sekunder å feie det ut i blant. Sammenlignet med jobben det var å gjøre rent et digert hjørneskap på gammelkjøkkenet!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:52   #31
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøkken uten overskap – skuffer eller underskap til tallerkner og glass ?

Jeg har kalkulert med å finne en del ting jeg ikke ønsker å beholde når jeg begynner å rydde ut av de gamle skapene

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no