Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 21:36   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Elsker den og synes den er helt fantastisk! Den lange slangen er praktisk, er så fort gjort å ta den ut av boden hvor den henger og støvsuge. Har hatt den i 5 år, ingenting har satt seg fast noen gang.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:38   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Sugelisten, ja.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:40   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Vi har, og er kjempefornøyd. Har tre kontakter til den; en på hver etg, og en slange som rekker over hele etg.

Merker stor forskjell på lufta inne når jeg bruker denne kontra en ordinær støvsuger. De sender jo mye av finstøvet tvers gjennom filtrene og ut i rommet igjen.

Vår sentral er fra Flexit, og har fungert knirkefritt i ti år nå.

Dvs; vi har noen ganger opplevd at det har stoppet seg til nede i rørsystemet. Vi har nok en 90 graders vinkel nede i kjelleren, der hvor røret kommer ovenfra og skal rette seg ut mot sentralen, og der har det stoppet seg.

Vi løser dette enkelt ved å bruke en stakefjær ned i systemet, slik at vi får fatt i det som sitter fast.

De gangene det har skjedd, så har vi dratt opp div som så absolutt ikke bør bli med i støvsugeren da. Ene gangen var det en q-tips, og en annen gang en litt stor kvist fra en vedkubbe. Prøver derfor å se litt foran meg når jeg støvsuger, slik at større ting ikke blir med.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:41   #24
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Jeg måtte sjekke, men vi har også Flexit. Tror ikke det er så stor forskjell på Flexit og Foma?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:47   #25
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Veldig glad i min, og mindre pes med slangen enn med ledning og selve støvsugeren å drasse på.

Jeg savner av/på knapp på handtaket (må trekke ut fra veggen, hvis jeg kjøper ny slange, kan jeg få med av/på bryter da?), gjerne i lysbryterhøyde, og jeg skulle gjerne hatt smuleluke.

Hatt i 7 år, ikke noe som har satt seg fast, selv om jeg har støvsugd både sokker og dukkeklær. Men finner av og til klinkekuler og steiner i uttaket.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:29   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Synes det er et strot pes med slangen, hadde heller valgt vanlig støvsuger igjen! Positive er at det er bra for inneklimaet...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 08:13   #27
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg savner av/på knapp på handtaket (må trekke ut fra veggen, hvis jeg kjøper ny slange, kan jeg få med av/på bryter da?)

Ja.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 08:20   #28
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Hva er prisen for en god sentralstøvsuger hvis du bare trenger ett uttak?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:19   #29
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

3000.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:22   #30
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Vi har hatt Foma i flere år og jeg er superfornøyd. Skal aldri ha vanlig (stanke)støvsuger igjen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:24   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Veldig fornøyd med vår sentralstøvsuger, men det er forskjell på dem. Vår er f eks. mye bedre enn mine foreldres. Deres er det lite futt i. Vår er veldig god, og vi har godt plasserte tilkoblingspunkt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:11   #32
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Vi har hus fra 1930, med Flexit rør og Foma sentralstøvsuger, mener vi betalte nesten 4.000,- bare for støvsugeren på billig nettbutikk. Den som sto i huset ved overtagelse, bråket som en slipemaskin. Mulig hærverk fra selger, men den var gammel.

Venter på smuleluke på kjøkkenet, ellers storfornøyd med ett uttak pr etage. Vi har ikke hatt noe sittende fast på de 5,5 årene vi har bodd der. Savner noe småtteri....

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:17   #33
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Det sto ein i huset her når me flytta inn. Eg var overlykkelig, men det har dukka opp ein del underveis. For tida er den heilt ute av drift og me veit ikkje korleis me skal få fiksa den.
Ein eller annan plass i rørsystemet har noko satt seg fast. Trur me. Og me får det ikkje laus. Stakefjær er prøvd frå begge sider. Me har stått med vanlig støvsuger og prøvd å suga ut på den måten. Men den er like forbanna tett. Rørene klarer me heller ikkje å ta i frå kvarandre. Ser ut til at dei er limt sammen

Så me har henta opp den gamle vanlige, bråkete og støvete støvsugaren. Den bråker veldig mykje meir. Er meir støv i lufta, men den suger mykje betre.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:34   #34
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Vi har foma sentralstøvsuger med på\av knapp på håndtaket. Fungerer supert, og jeg synes den er 1000 ganger bedre enn en vanlig støvsuger. Lettere å drasse med seg bare slange, og den suger bedre. Anbefales!

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:45   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Vi har også sentralstøvsuger nå, og jeg liker den veldig godt. Kan ikke forstå at det skal være noe mer pes å oppbevare slangen enn en vanlig støvsuger? Ingen av dem er jo dekoartive nok til å oppbevares synlig uansett. Vi har vår i en bod rett utenfor inngangsdøren, der henger den så pent så.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:57   #36
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sentralstøvsuger - deres erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Muad\'Dib, her.

...Men er det virkelig så bra som naboen sier ?...

Vet ikke hva naboen sier, men vet hva jeg selv synes: Møkk! Jeg vil mye, MYE heller flytte på ett stk lettrullende støvsuger enn 15 meter gjenstridig slange!

Da sentralstøvsugeren kom var utblåsingsluft bort fra værelsene og støy momenter. Med de gode av dagens ordinære støvsugere, med ordentlige HEPA-filtre blir støy ikke-tema, og utblåsningsluften fra dem er renere enn stueluften ellers.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no