Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Amsterdam med barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 14:00   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Amsterdam med barn?

Svigers har bedt oss på langhelg i Amsterdam i slutten av april. Jeg kjenner jeg er ganske skeptisk til å reise dit med ungene. Hvor interessant kan det være for en 4 åring, en 7 og en 10 åring der ?
At jeg selv kommer til å være temmelig tungt gravid trekker heller ikke opp.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:07   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Hm. Det er ikke så mye for små barn i selvs A.dam synes jeg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:12   #3
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Var der i mai, gravid 5 mnd på vei. Hadde med 4 barn(16,12,9 og år)Dessverre lite barnevennlig og den minst trivelige byen vi har vært i. Nydelig by, men lite trivelige folk. Vi har reist mye med barna og dette var en skuff.

Må bare legge til at vi tok kanaltur, tok turen ut til en gammel vindmølle, diamantsliperi, vaffelhus , hadde store rom med jacuzzi ++. Likevel største ferienedturen vi har hatt ever.


Sist redigert av morgana : 01-02-10 kl 14:30. Årsak: Lagt til mer.
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:20   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.129
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Tenkte med meg selv at det er en fin by for barn, jeg. Man kan ta kanalturer, det er mange gågater og hyggelige pannekakesteder. Trikk går det også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:24   #5
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.915
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Amsterdam frister her også. Det finnes sykler i alle varianter som man kan leie, og byen er veldig tilrettelagt for syklister. Jeg mener også at det finnes et slags universeum a la det i Göteborg for barn i alle aldre. :går og sjekker:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:26   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.915
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Her kan du lese mer om å reise med barn i Amsterdam:

Fra reiseplaneten.no

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:31   #7
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tenkte med meg selv at det er en fin by for barn, jeg. Man kan ta kanalturer, det er mange gågater og hyggelige pannekakesteder. Trikk går det også.

Pass på barna som en smed i forhold til trikken, den går tvers igjennom gågatene og ofte + obs for særdeles stressede syklister.....

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:33   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.129
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Ja, det ville jeg jo gjort. Men jeg har ingen umiddelbare planer om å reise dit, var der ikke så lenge før vi fikk barn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 19:30   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Amsterdam er en svært trivelig by med mange gater som er stengt for biltrafikk blant annet. Man kan leie sykler, kjøre båt på kanalene, Madame Tussauds kan være gøy, pannekakehus er moro, dyreparken Artis, Trope-museet m.m.

Amsterdam er min favorittby i Europa i tillegg til Barcelona...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:16   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.876
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Her kan du lese mer om å reise med barn i Amsterdam:

Fra reiseplaneten.no

Her også:
http://foreldremanualen.blogspot.com...amsterdam.html

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:11   #11
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Amsterdam med barn?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Amsterdam er en svært trivelig by med mange gater som er stengt for biltrafikk blant annet. Man kan leie sykler, kjøre båt på kanalene, Madame Tussauds kan være gøy, pannekakehus er moro, dyreparken Artis, Trope-museet m.m.

Her er ogsaa et fantastisk teknisk museum for barn: Nemo (http://www.e-nemo.nl/?id=1)

Jeg bor i Amsterdam og synes det er en flott by for barn. Masse parker og lekeplasser, ideelt aa sykle rundt omkring og enkelt aa ha barn med seg overalt.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no