Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mest romantiske film?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 22:08   #41
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Apropos Austen, syns jeg Clueless er en morsom Emma-variant, (og en bedre film enn IMDB-score på 6.6 tilsier).

Ben "mentally retarded airhead" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:38   #42
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Apropos Austen, syns jeg Clueless er en morsom Emma-variant, (og en bedre film enn IMDB-score på 6.6 tilsier).

Ben "mentally retarded airhead" Murphy

Clueless er veldig bra.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:39   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Jeg ser Clueless på video (video, ja) når det er synd på meg. Det hjelper ganske bra.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 02:25   #44
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Den scenen hvor Meryl Streep sitter i bilen med hånda på dørhåndtaket, er aldeles hjerteskjærende. Jeg gråter svært sjelden når jeg ser film, men den scenen er vond. Vond på samme måte som den Joni Mitchell-scenen fra Love Actually.

Ja, jeg lever meg like mye inn i den scenen hver gang. Første gangen jeg så den var jeg 23 år og singel, og kunne ikke fatte og beripe at hun valgte som hun gjorde. Litt skummelt, men jeg forstår henne bedre og bedre.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 08:28   #45
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

*setter på Love Actually*
Moulin Rouge er nå ganske romantisk i mine øyne.

(Men en film som faktisk ikke er romantisk, selv om jeg syntes det første gangen jeg så filmen på 80-tallet, er "Top Gun" ... )

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:19   #46
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

(Men en film som faktisk ikke er romantisk, selv om jeg syntes det første gangen jeg så filmen på 80-tallet, er "Top Gun" ... )

Den gangen jeg drev studentfilmklubb hadde jeg veldig lyst til å sette opp en double bill med Top Gun og Triumf des Willens.

Ben "lost opportunities" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:43   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Ja, jeg lever meg like mye inn i den scenen hver gang. Første gangen jeg så den var jeg 23 år og singel, og kunne ikke fatte og beripe at hun valgte som hun gjorde. Litt skummelt, men jeg forstår henne bedre og bedre.

Samme her. Jeg tenkte at "guuud, så låst hun var i det nitriste forholdet, da. Kom deg vekk, kvinne!" Men nå ser jeg historien i et helt annet lys, men det gjør den ikke mindre trist av den grunn. :snufs:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:23   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Broene i Madison County syns ikke jeg er romantisk. Likte ikke den filmen, jeg. Jobbet på kino den gangen, og jeg så jo at den trakk utrolig mye folk, og mange som ellers ikke gikk på kino. Jeg leste boka etterpå, og la merke til at i boka er det sånn ca. fem års aldersforskjell (lenge siden, husker ikke nøyaktig) mellom hovedpersonene. Mellom Meryl Streep og Clint Eastwood er det ca. tjue år. Jeg syns Eastwood som regissør burde funnet en annen og mer passende til den mannlige hovedrollen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:27   #49
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Jeg er enig med Maximillia. Jeg likte ikke filmen særlig i det hele tatt. Boka var jeg veldig betatt av, men det kan ha sammenheng med at jeg var 16 da jeg leste den, og syns det meste som omhandlet mann/kvinne/forhold var uhyre romantisk.

Siden så mange syns Love Actually var så romantisk og fin. Den likte jeg heller ikke. Og ikke syns jeg den var spesielt romantisk heller. Og Clueless?? Har ikke ord.

Jammen var det godt å få det ut.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:35   #50
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.


Jammen var det godt å få det ut.

Inspirert av Kasias ærlighet:

Jeg likte ikke Moulin Rouge. Og i alle fall ikke Pretty Woman.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:35   #51
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Jeg har ikke sett Bridges of Madison County.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

(…) og jeg så jo at den trakk utrolig mye folk, og mange som ellers ikke gikk på kino.

Og jeg anser generelt dette som en kraftig fraråding av en film.

Ben "Run for the hills" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:52   #52
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

En offiser og en gentleman og Tatt av vinden var romantiske opplevelser en gang i verden.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:47   #53
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Å, her var det mange jeg hadde glemt. Sleepless in Seattle er jo romantisk. Dirty Dancing har jeg jo sett så mange ganger at jeg ikke har tall på det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:36   #54
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Love Actually
A Room With a View

Den Fabelaktige Amélie fra Montmartre
Denne så jeg første gang med min ekskjæreste. Han måtte, som han ofte gjorde, rakke ned på ting jeg likte, og syntes det var en tåpelig film. Jeg husker så godt at jeg tenkte du er ikke bra for meg. Da jeg senere møtte mannen min, gikk den fortsatt på kino, og han ville gå og se den fordi jeg hadde nevnt at jeg likte den så godt. Han likte den like godt som meg, og da han kom på middag til meg dagen etter hadde han kjøpt notene til filmmusikken, som jeg hadde nevnt at jeg ønsket meg.
For meg har den filmen blitt symbolet på hvor dårlig jeg hadde det i forholdet jeg var i, og hvor bra mannen min er.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:03   #55
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Wild at heart, den var ordentlig rocknroll-90-talls-romantisk.
Ellers elsket jeg en søt og stillestående fransk film om hverdagens vidunderligheter, den het Le rayon vert, Den grønne solstrålen. Fra åttitallet en gang.

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:37   #56
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Ærlighet er en god ting:
Love Actually: Syns godt de kunne kuttet ut storyen med Laura Linney (Hun Sarah med bror på asyl) Den var bare kjedelig. Og de kunne ha gjort mer ut av Colin Firth. Og hvorfor kuttet de Claudia Schiffer Naked-scenen, når Leam søker på internett? (De med DVD har selfølgelig sett "deleted scenes", sant?)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:44   #57
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Ærlighet er en god ting:
Love Actually: Syns godt de kunne kuttet ut storyen med Laura Linney (Hun Sarah med bror på asyl) Den var bare kjedelig.

Er du rusk?

Den er jo så trist. Jeg liker den historien bedre og bedre for hver gang jeg ser filmen.

For meg kunne de ha kuttet ut historien til Colin (mannen min er HELT uenig, merkelig nok ...) og også historien til Hugh Grant. I begynnelsen var jeg heller ikke særlig begeistret for Keira Knightley-historien, men nå har jeg begynt å like den scenen med plakatene.

Min favoritthistorie er den med Emma Thomspon og Alan Rickman. :bæljer:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:49   #58
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Truly, madly, deeply.
Frankie and Johnny.
Jack and Sarah.
Den eneste ene.
What's eating Gilbert Grape.
Cinema Paradiso.
Il Postino.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:52   #59
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er du rusk?

Den er jo så trist. Jeg liker den historien bedre og bedre for hver gang jeg ser filmen.

For meg kunne de ha kuttet ut historien til Colin (mannen min er HELT uenig, merkelig nok ...) og også historien til Hugh Grant. I begynnelsen var jeg heller ikke særlig begeistret for Keira Knightley-historien, men nå har jeg begynt å like den scenen med plakatene.

Min favoritthistorie er den med Emma Thomspon og Alan Rickman. :bæljer:

Jeg liker godt den med Hugh Grant jeg (men det er mye fordi jeg var stor fan av Tiffany i EastEnders, som ble spilt av Martine McClutchen).
Enig i at den med Emma Thompson og Alan Rickman er den beste. (Han spilte forøvrig også i Truly, madly, deeply.)

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:53   #60
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er du rusk?

Den er jo så trist. Jeg liker den historien bedre og bedre for hver gang jeg ser filmen.

For meg kunne de ha kuttet ut historien til Colin (mannen min er HELT uenig, merkelig nok ...) og også historien til Hugh Grant. I begynnelsen var jeg heller ikke særlig begeistret for Keira Knightley-historien, men nå har jeg begynt å like den scenen med plakatene.

Min favoritthistorie er den med Emma Thomspon og Alan Rickman. :bæljer:

Helt enig med Divine.

Joni Mitchell-scenen er vond. Hulk.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no