Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til bra serier!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-06, 20:46   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Tips til bra serier!

Jeg ser mye på serier (har en mann som jobber mye kvelder) som jeg laster ned fra nettet. Har dilla på sci-fi (ikke alt) og grøssere, og mine absolutte favoritter til nå er:

The Triangle (det mest fantastiske jeg har sett av serier noensinne)!
The 4400
Kyle XY
Hex
Masters of Horror
Nightmares and Dreamscapes
Eureka

Har jo endel andre favoritter også, bla. komiserier som Seinfeld, Simpsons og Futurama, Kongen av Queens, Alle elsker Raymond osv, men det er mer sånt som jeg sitter og ser på tv innimellom. Seriene listet opp over her er serier jeg virkelig følger med i. The 4400 er rett og slett fantastisk, samme med Kyle XY og Hex. Skulle nesten ønske jeg kunne slette hukommelsen og se det om igjen.

Hva er deres favoritter?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:18   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Førsteplass: LOST. Uten tvil. Gleder meg vilt til Series 3 går av stabelen om en stor uke!

På en god andreplass: House M.D. En genial serie med Hugh Laurie i fantastisk hovedrolle. Legeserie.

Tredjeplass: Grey's Anatomy. Også denne begynner igjen neste uke!

Fjerdeplass: My name is Earl. Ekskonen Joy er bare helt utrolig.

Femteplass: American Dad. Burde sikkert se Family Guy istedet, men kom aldri så langt. Morsom tegneseriesatire med CIA-ansatt familiefar i sentrum.

Ellers ligger 4400 faktisk ferdig innkjøpt og venter på tur, og så var Entourage, om livet som "up and coming filmstjerne-vedheng" som jeg fikk i bursdagspresang skikkelig bra!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:09   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel skrevet dem i "Hva ser du på"-tråden, men kan jo gjenta favorittene raskt her. Alt dette er ting vi enten holder på med på DVD, eller venter på neste sesong av:

The Sopranos
Six Feet Under
Veronica Mars
Doctor Who
The West Wing
Life on Mars
Firefly
Buffy
Angel
24
Carnivale
Scrubs

og så har vi nettopp begynt med House M.D., og så har vi en sesong Alias stående som vi aldri kom oss i gang med.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 26-09-07 kl 19:27.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:18   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Veronica Mars

Denne er jeg litt nysgjerrig på; har vurdert den litt fordi den har hatt bra feedback/rating på diverse sider.

Pros? Cons? Please?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:22   #5
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Carnivale

Åh hvordan er denne? Jeg bare lest litt om den på nett og syns den virker bra, er den det altså? Jeg holdt på å kjøpe første sesong på DVD her om dagen, men tenkte jeg skulle sjekke ut litt mer først.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:25   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Denne er jeg litt nysgjerrig på; har vurdert den litt fordi den har hatt bra feedback/rating på diverse sider.

Pros? Cons? Please?

Det er en veldig velskrevet serie, kjapp i replikken, med jevnt over godt konstruerte plott (både de små som er i én eller to episoder og det lange som går over hele sesongen), med veldig gode rollefigurer og flere virkelig dyktige skuespillere, fin bruk av musikk (Rob Thomas, som lager det, har et rockeband, følger med på ny musikk og er bevisst på musikkbruken). Og så videre. Det er litt sånn at nesten alt ved serien er bare veldig, veldig bra. Serien minner litt om Buffy, ikke ved første øyekast (ingen vampyrer eller annet overnaturlig), men når det gjelder hovedpersonene og settingen, og måten rollefigurene forholder seg til og spiller mot hverandre på.

Jeg var ganske ekstatisk etter finalen i første sesong, og skrev i bloggen min om det. Og da det ble klart at det blir en sesong 3, skrev jeg et nytt innlegg (ingen spoilere i noen av innleggene).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 23:42   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av muskat, her.

Åh hvordan er denne? Jeg bare lest litt om den på nett og syns den virker bra, er den det altså? Jeg holdt på å kjøpe første sesong på DVD her om dagen, men tenkte jeg skulle sjekke ut litt mer først.

Vi har første sesong på DVD, men har bare såvidt begynt på den, så jeg kan ikke si så mye. Virker veldig spennende både visuelt og storymessig, men jeg vet jo ikke enda hvordan historien holder utover sesongen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 23:46   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Himmel. Jeg ser INGEN serier på TV. Akter ikke å begynne heller.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:53   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Himmel. Jeg ser INGEN serier på TV. Akter ikke å begynne heller.

Ikke jeg heller. Ingen av seriene i hovedinnlegget har jeg sett på tv.
Jeg gidder ikke være tv-slave, derfor laster jeg heller ned seriene (eller ser dem på dvd) så jeg kan se dem når jeg selv vil og har tid.

Lost glemte jeg jo ja, det begynner jo om en uke ja.
Men som med Prison Break så gidder jeg ikke å laste det ned før det har gått i et par måneder, slik at jeg kan se episodene uten å måtte vente en hel uke mellom hver.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:59   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke jeg heller. Ingen av seriene i hovedinnlegget har jeg sett på tv.
Jeg gidder ikke være tv-slave, derfor laster jeg heller ned seriene (eller ser dem på dvd) så jeg kan se dem når jeg selv vil og har tid.

Jepp, samme her. Ser veldig sjelden på TV, zapper litt innimellom, men tror egentlig ikke det er mer enn et par ganger i uken. Det er så mye annet som er morsommere å se på eller holde på med.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 17:45   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at mange ser på helt feile serier, så jeg må drive litt undervisning
*tar på meg besserwisser hatten*
Altså: hva skal man med 4400 når verden har gitt oss X-files? 4400 er bare urealistisk US overspilling dramaklisj. Ser ikke på den av samme grunn som jeg aldri så på Chicago Hope.
Am Dad er bedre enn Family Guy, Missa, så ingen grunn til panikk.
24? Com'an. Grei nok i begynnelsen, men hvor mange ganger orker du se Kim Bauer bli kidnappet? Jeg ga meg da Kim hang fast i en revesaks og holdt på å bli spist av en puma.
Sopranos har jeg gitt mange sjanser, men den tar jeg bare ikke. Vet mange liker den, og har ingen god forklaring på hvorfor jeg ikke liker denne, så denne lar jeg ligge.
LOST er genialt, men det er så langt. Det er fremdeles langt igjen for å overbevise meg om at den ikke kommer til å ende opp som Twin Peaks.
Earl. Alle må se Earl før de dør.
Ellers syns jeg Friends, that 70s show og 3rd rock from the sun fortjener hederlig omtale, selv om ingen av dem holdt seg i de siste sesongene.
Seinfeld burde vært pensum på skolen (I stedet for f.eks. ofag)
Og så skal vi ikke kjimse av ER bare fordi vi har fått Grey og House. ER har gitt oss 12 sesonger med mye moro, og når pretend doctor Clooney kan redde liv i det virkelige liv med alt han har lært på settet så fortjener det også en liten stjerne. (Selv om serien ikke er hva den en gang var)
Futurama er et must for nerdene, men ikke nødvendigvis for alle

Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 17:56   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal jeg stille et skikkelig spørsmål, men bær over med meg.

Hvor laster dere ned episoder? Jeg trodde liksom ikke slikt var lov jeg, og uansett så ville jeg ikke visst hvor i himmelens navn jeg skulle lett.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 18:28   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Filene" (eller torrent som det heter) henter man ned fra et dertil egnet nettsted som arkiverer denslags. Dette er helt åpne sider tilgjengelig for alle og tar et sekund å lagre.

Deretter må man ha et program (finnes flere gratis på nettet) som vha torrenten finner PCer/servere omkring i verden som vil dele denne filen med deg, og som henter ned en bit her, en bit her, samtidig som du lagrer bitene på din PC. Og programmet sprer de bitene du har til andre som trenger dem. Litt som firkort igrunn - "jeg trenger denne, du kan få denne i bytte..." Fildeling på sitt beste.

På denne måten henter man hele tiden bare bruddstykker, ikke hele filer, og på den måten kan man omgå lovverket. På en måte. Kanskje. *gråsone*

Hvor ulovlig de ulike stegene er (hente torrents, downloade programvaren, selve fildelingsprosessen) er jeg fullstendig usikker på.

Og så finnes det programmer som "beskytter" deg mot sporing slik at ikke slemme CIA eller tilsvarende klarer å trace maskinen din og bøtelegge deg. Men tror ikke noen i Norge er tatt noen gang - og innbiller meg at de er mer ute etter å ta spillefilmer som ulovlig er lagt ut før lansering og slikt. Men vet ikke.

Dette er slik JEG har skjønt fildeling - sikkert mangelfullt, for jeg har egentlig ikke mye peiling. Feel free to correct and fill in everybody!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 18:28   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ikke lov.
Du får søke på nett etter "fildeling" eller "torrent" ... Men ikke si at jeg sa det ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 18:29   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Si at missa sendte deg :-)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 18:35   #16
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Her kommer en med nerdete og utdatert smak:

Jeg elsker ALT som heter Star Trek. Favoritten er The Next Generation, og jeg er hemmelig forelsket i både Patrick Stewart som kapteinen og ikke minst Worf. Så kommer Voyager, som også var bra. Deep Space Nine var først en kloning mellom TNG og Babylon 5, men fikk heldigvis sitt eget liv til slutt. Enterprise har jeg ikke sett så mye av, men jeg har alle sesongene liggende på PC'n. Når jeg blir pensjonist skal jeg se hele TOS.

MASH 4077 er en annen favoritt. Ser gjerne de tidlige sesongene med Henry Burns, Trapper og Frank Burns, men synes serien fikk et mer alvorlig preg da Sherman Potter, BJ og Winchester kom. Helt klart at det er massevis av underliggende kritikk av det amerikanske systemet.

På tirsdagene har jeg valgt bort Grey's anatomy og ser heller CSI. Las Vegas er best, Miami nesten like god. NY ser jeg bare hvis jeg ikke har annet å gjøre.

Sørgelig at Criminal Minds forsvant. Den likte jeg også.

Charmed har jeg sett en del av, Alle elsker Raymond er en annen favoritt, og jeg ler meg fillete av Jack, Janet og Chrissie i Three's Company. Synd jeg ikke får tak i den på nettet, nå må jeg nøye meg med å se opptak fra Super Channel.

  Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 18:59   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

ikke lov.
Du får søke på nett etter "fildeling" eller "torrent" ... Men ikke si at jeg sa det ...

Jeg har diskutert dette med ei politidame, hun sa at det absolutt ER lov å laste ned til eget bruk. Hun gjorde det selv også.

Jeg anbefaler å laste ned Utorrent-programmet (www.utorrent.com). Når det er installert kan man begynne å laste ned fra hvilke som helst torrent-sider. Jeg bruker oftest www.mininova.org og www.isohunt.com.

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Altså: hva skal man med 4400 når verden har gitt oss X-files? 4400 er bare urealistisk US overspilling dramaklisj. Ser ikke på den av samme grunn som jeg aldri så på Chicago Hope.

Hææ? The 4400 er jo genialt. Jeg elsker det, samtidig som jeg hater amerikansk klisje-kliss, då da kan det ikke være SÅ mye av det.
X-files og 4400 kan vel ikke sammenlignes? Det er jo to helt forskjellige serier som handler om to helt forskjellige ting.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 19:52   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har diskutert dette med ei politidame, hun sa at det absolutt ER lov å laste ned til eget bruk. Hun gjorde det selv også.

Det sier gubben min også, eneste grunnen til at jeg sover om natten Men akkurat nå bor vi ikke i Norge, litt usikker på reglene her... uansett er de jo ute etter de som legger filene ut.

Det som jeg er litt engstelig for er akkurat i det du er ferdig å laste ned, så deler du i teorien en 100% ferdig fil med omverdenen, og det er jo da ikke lov (selv om ingen laster ned hele filen bare fra deg)

Jaja. Jeg lå våken om natten da jeg var liten fordi storesøsknene mine kopierte leiefilmene vi leide, i tilfelle politirassia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hææ? The 4400 er jo genialt. Jeg elsker det, samtidig som jeg hater amerikansk klisje-kliss, då da kan det ikke være SÅ mye av det.
X-files og 4400 kan vel ikke sammenlignes? Det er jo to helt forskjellige serier som handler om to helt forskjellige ting.

Jeg skal ta det til etteretning, en Simpsons-fan kan ikke ta feil

(Vi Matt Groening-avatarer må stå sammen)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 20:00   #19
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Her var det mye jeg ikke hadde hørt om...går de på TV i Norge, eller laster dere dem ned bare?

Jeg ser en del på serier. Akkurat nå ser jeg på:
Grey's Anatomy
ER
24
Weeds
Earl

Ellers så ser jeg:
Frustrerte Fruer (jadda)
LOST
Prison Break
The 4400


Dharma & Greg og Will & Grace ser jeg når jeg kommer over det...

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 22:24   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jaja. Jeg lå våken om natten da jeg var liten fordi storesøsknene mine kopierte leiefilmene vi leide, i tilfelle politirassia

Daaaakar deg...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no