Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lydbøker - ikke krim

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-24, 20:51   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Lydbøker - ikke krim

Jeg jobber alene på verkstedet mitt på full tid. Jeg hører lydbok stort sett hele dagen, bare avbrutt av litt radio en sjelden gang. Jeg har det siste halve året hørt mye nordisk krim. Nå trenger jeg noe annet. Jeg ønsker meg tips til gode romaner, det kan gjerne være historiske romaner og gjerne serier. Jo flere bøker, jo bedre. Jeg kan også gjerne høre noen såkalte feelgood- bøker innimellom. Med 7-8 lyttetimer daglig, 5 dager i uka, går det nemlig mange bøker. Jeg har både Fabel og Storytel.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 21:24   #2
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Vet du om du har sansen for
Roy Jacobsen?
Jon Kalman Stefansson?
Carl Frode Tiller?
Trude Marstein?
Lars Saabye Christensen ( ikke min favoritt, men mange liker ham)

Kan du lytte til sakprosa på Fabel og Storytel? Er du interessert i det?
Finner du Simon Sebag Montefiore og Peter Frankopan der?
Vet ikke om de er lest inn på norsk.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 21:44   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Britt-Marie var her. Mulig du allerede har lest denne, for den er ikke noen ny bok. Samme forfatter som En mann ved navn Ove.

Alt av Arto Paasilinna. Harens år og Kollektivt selvmord er mine favoritter.

Alle disse er tilgjengelig på Storytel.

En annen bok som ikke finnes på Storytel - finnes kanskje på Fabel (aner ikke fordi jeg ikke har Fabel selv) Billedhuggerens datter - av Tove Jansson.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 21:52   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Backmann er suveren.
Edvard Hoem også.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 21:56   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Ellers er jeg stor fan av Gert Nygårdshaug, men det er jo litt krim-ish

Maja Lunde?
Agata Kristof?
Fartein Horgard?
Har du hørt Isfolket?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 22:06   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Pelle Sandstrak
Anne B Ragde
Trude Teige (noe er krim da)
Gøril Emilie Hellen
Ken Follet, aftentid og morgengry og de andre langseriene hans)
Sarah Lark, New Zealand serien
Og Harry Potter på engelsk da. Det er balsam for hjernen!
Nå bare kaster jeg ut forfattere som jeg liker fra min lytteposter

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 04-01-24 kl 22:18.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 22:16   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Tor Bomann Larsen! Om kongen
Jojo Moyes er jo feelgood dronning.
Ellers lytter jeg litt til ungdomsbøker også. Percy Jackson, Hunger Games bøkene, serien om Ingenlund, Rød Dronning, alt av Lars Monsen, Jan Guillou, Vigdis Hjort, Game of thrones serien men vær obs på at den siste boka ikke finnes

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 22:16   #8
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Byens spor, Saabye christensen.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 22:53   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Likte godt de sju søstre bøkene til Lucinda Riley. Litt overfladiske, men god og mange timers underholdning.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 23:00   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Jeg hører gjerne gamle klassikere når jeg hører på lydbok. Akkurat nå holder jeg på med Falkbergets Christianus Sextus, som jeg leste på papir for veldig mange år siden. Innleseren er en sann fryd å høre på og løfter bøkene enda et hakk (noe jeg nesten ikke trodde var mulig). Og jeg er veldig kresen på innlesere. Holder på med den tredje boka nå, det går litt tregere enn de to første, men fortsatt vakkert. Liker kanskje bok nr 2 best, episke naturskildringer. Storytel.

Ellers ligger også bøkene til James Herriot, som TV-serien "All Things Great and Small"/"Den nye dyrlegen" er basert på, på Storytel, på engelsk. Sånn i feelgood-enden av skalaen. Det er fornøyelig lesning.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-01-24 kl 23:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 08:29   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

En bok som hverken er krim eller feelgood (eller noe av det andre du ba om, i grunnen) -men som rørte meg var "Fristen- Pias bok av Simon Flem Devold

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 08:37   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lydbøker - ikke krim

Kjerringer / Helene Uri.
Søsterklokkene / Lars Mytting. Velg den versjonen der han leser selv.

Hvis det skal være helt ukomplisert lytting, anbefaler jeg noe av Karin Brunk Holmqvist.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no