Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-12, 13:54   #61
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg synes ikke bæretøy er mer stuerent enn vogn, det går på ett ut for min del. Jeg har bare tungt for å se for meg at veldig mange fireåringer faktisk har ett reelt behov for vogn sånn i det daglige. Jeg tenker kanskje at det i mange tilfeller er foreldrene som har behovet for å slippe sutrete barn og at det er "enklere" å holde kontroll på dem i vogn?
Jeg jobber for tiden i barnehage og for de fireåringene der (inkludert mitt eget barn), som er normalt friske, tror jeg det ville blitt oppfattet som veldig rart å skulle sitte i vogn nå siden de fleste sluttet med det for ett til to år siden. Det er iallefall fjernt fra det mitt barn identifiserer seg med nå som han er "fire år og stor".

Og jeg kan virkelig ikke se for meg min fireåring sovne i vogn på restaurant kveldstid. Det gjorde han forsåvidt ikke da han var 1,5 heller, men han er B-menneske som holder det gående til han blir tvingt i seng

Dog ser jeg at det er annerledes i sydenvarme for norske barn på "lengre" utflukter i f.eks. fornøyelsesparker etc. og at barna da faktisk kan ha ett behov for en trille fordi varmen er så uvant.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:07   #62
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg må innrømme at jeg syns det ser litt pussig ut med store fireåringer i barnevogn (eller bæretøy, for den saks skyld), men jeg reagerer jo ikke på at de sitter i pulk, sykkelvogn eller sykkelsete, så det kan jo handle mer om hva jeg er vant til å se.

Rent personlig syns jeg det er behagelig å slippe å drasse på vogn, men jeg er såpass heldig at eldstemann alltid har vært proppfull av energi og ikke har villet sitte i vogn, mens yngste er såpass lett at hun er uproblematisk å bære ved behov. Jeg kan se at andre kan ha andre behov enn oss.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:11   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvorfor er bæretøy mer stuerent enn vogn?

Jeg synes ikke det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:13   #64
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Det er vel liten tvil om at rent bortsett fra vogn som soveplass er det foreldrenes behov og ikke barnets behov som styrer vognbruken enten de er 1,5 eller 4. Det kommer an på i hvor stor grad man kan la det minste barnet sette dagsorden for dagens aktiviteter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:14   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4 åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Trille til fireåring har vært uaktuelt hos oss.

Her og, det hadde føltes helt unaturlig. Han har ikke brukt vogn siden han var 2,5.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:14   #66
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jøss. Det var veldig til generalisering...? Alle barn er forskjellig... Det kan da hende barna er fysisk aktive men likevel får lov å hvile seg i en trille en gang i blant. Eller at vognen brukes til transportmiddel på lik linje som bil og buss...? Kanskje man skal begynne å si at voksne mennesker som er friske får ikke lov å kjøre bil når lengden er mindre enn 2 km. Fordi man har godt av å bruke kroppen sin.?

Klart man har godt av å gå og at ganske mange barn burde gått mer enn de gjør. Fokuset burde heller vært på bilbruk! Altfor mange går de få meterne til bilen hver dag. Vi er de eneste i nabolaget her uten bil. Bakken opp hit er 500 meter og bratt som bare det. Ungene mine og jeg går/sykler hver dag.

Noen barn er såpass aktive, i sær på ferie, at de gjerne både innfører daglur og kveldsvognsoving selv om de har sluttet med både lur og vogn.

Ikke vær så bastant.... Alle er forskjellige.

Jeg mener dette om voksne også, og er opprørt over voksne mennesker som må kjøre korte avstander. Jeg bor like over 2 km fra jobb og går hvis jeg ikke skal i kundemøte ol. utenfor sentrum.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:21   #67
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg skal innrømme at jeg har beveget meg bort fra ferie og paraplytrille her altså. Jeg liker ikke paraplytriller, de duger egentlig ikke til noe. Ikke kan de kjøre i sand, ikke kan man henge noe på dem, de blir større sammenlagt enn sitt rykte og de er dårlige sovevogner.

Men jo, jeg har brukt vogn som soveplass til ganske store barn på ferie. Men nå var toern min ekstrem, han var den eneste i stor avdeling som fortsatt hadde en to timers dupp i vogn midt på dagen. Men selv han sluttet vel strengt tatt med vogn da han var ca 4.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:22   #68
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg mener dette om voksne også, og er opprørt over voksne mennesker som må kjøre korte avstander. Jeg bor like over 2 km fra jobb og går hvis jeg ikke skal i kundemøte ol. utenfor sentrum.

Hvorfor ikke gå også de dagene? Du kan jo bare gå hjem og hente bilen, bare å beregne litt lengre tid på den turen? Det tar den tiden det tar, liksom.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:25   #69
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er vel liten tvil om at rent bortsett fra vogn som soveplass er det foreldrenes behov og ikke barnets behov som styrer vognbruken enten de er 1,5 eller 4. Det kommer an på i hvor stor grad man kan la det minste barnet sette dagsorden for dagens aktiviteter.

Ja, det er sikkert sant. Jeg har jo bare ett barn, så da tar man jo lett de hensynene. Og jeg synes jo da, faktisk, at man bør kunne bruke vogn mest som soveplass når de er så store at de faktisk greier å gå ett godt stykke og det klarer de fleste iallefall fra 2,5-års alder? Og selv om det forekommer og barn har forskjellige behov etc., så er det jo ikke veldig vanlig med fireåringer som fremdeles trenger dupp på dagen. Slik du skisserer over her. Dermed er nok det en ganske fjern problemstilling for mange.

Jeg tenker at man ett sted må sette grensen for når barnet bare "må" også. Til tross for at min sønn sluttet å sove på dagtid da han var to år tror jeg han fremdeles hadde brukt vogna den dag i dag om vi hadde tilbudt ham den. Han var såpass bedagelig at om vi hadde med vogn på lengre turer, så nektet han å gå. Så da sluttet vi med vogn og tok turer som passet hans lengde. Det er jo, som du sier, enklere når man har bare en å ta hensyn til, samtidig synes jeg jo at de eldre må lære å ta litt hensyn til de yngste når det kommer til slikt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:26   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Mine unger har aldri sovet i vogn på kvelden. Ikke en gang når vi var i "syden" med de når de var rundt 8-9 uker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:28   #71
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

For oss som har barnevogn/sykkel som bil nr 2 har vogn til trandportetapper blitt brukt til omtrent 3.5 år. Og som Tjorvens barn har mine barn vært i stand til å gå lange etapper. Selv halvannetåringen. Men det betyr ikke at vi dropper vogna som transportmiddel. Det er forskjell på kosetur og trandportetapper.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:29   #72
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er likevel stor forskjell på en normal 1,5 åring og en 4-åring når det gjelder evnen til å gå langt og til å ikke vimse for mye rundt.

Jeg synes det er litt rart om normale fireåringer begrenser aktivitetsnivået veldig for resten av familien på ferietur.

Jo, enig der. Litt avhengig av ferieopplegget selvfølgelig, men snakker vi vanlig slappe-av-kos-og-badeferie så stemmer det nok for de fleste. (Men det er veldig kjekt med vogn til å ha alt badeutstyret oppi da).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:31   #73
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jo, enig der. Litt avhengig av ferieopplegget selvfølgelig, men snakker vi vanlig slappe-av-kos-og-badeferie så stemmer det nok for de fleste. (Men det er veldig kjekt med vogn til å ha alt badeutstyret oppi da).

Det hender jeg savner vogna når jeg ender opp med å bære jakker og alt mulig de ikke "orker" å bære selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:33   #74
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Vi måtte låne vogn både i legoland og dyreparken i fjor. Han var akkurat blitt 4år og ble utrolig sliten. Var litt deilig å ha et sted å ha alt også.

I år har vi jo baby så da blir det vogn. Kan være vi bytter til sportsvogn før vi reiser for da kan de bytte på men tviler sterkt på at 5åringen ikke klarer å gå i år. Men verken jeg eller mannen kan bære et barn på 20kg så langt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:35   #75
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Mine unger har aldri sovet i vogn på kvelden. Ikke en gang når vi var i "syden" med de når de var rundt 8-9 uker.

Fordi de ikke gjør det eller fordi du ikke vil at de skal gjøre det? Mine har sovnet som en stein i vogn om kvelden, og da vi var på tur med toern i sin tid var det enten å sitte hjemme fra halv seks eller å ha med han sovende i vogn. Men som sagt, han var ekstrem på sovefronten. (Han ble vekket halv åtte, sov 2 timer i barnehagen og la seg halv seks da han nærmest seg fire).

Men som Chanett skriver over; det er forskjell på transportetapper og tur.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:37   #76
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Poenget var vel slitne barn og da har man ikke plass til badeutstyr når man skal tilbake fra stranda.

Da må foreldre både skyve vogn og være pakkesel.

Jeg liker vogn, har du ikke skjønt det?. Men fjas til side, 1 km til stranden, 4 år gammelt barn, i den settingen tror jeg det er svært få som trenger vogn. Jeg hadde neppe brukt vognen til barnet i den situasjonen der selv om vognen var med tror jeg. Da hadde det i såfall vært for å ha et sted å putte pikkpakket, og man pakker vel strengt tatt ikke med seg vogn som pikkpakkbærer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:42   #77
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg liker vogn, har du ikke skjønt det?. Men fjas til side, 1 km til stranden, 4 år gammelt barn, i den settingen tror jeg det er svært få som trenger vogn. Jeg hadde neppe brukt vognen til barnet i den situasjonen der selv om vognen var med tror jeg. Da hadde det i såfall vært for å ha et sted å putte pikkpakket, og man pakker vel strengt tatt ikke med seg vogn som pikkpakkbærer.

Det finnes vel sammenleggbare trille-bager til den slags, gjør det ikke?

For tiden kommer vi oss til barnehagen vhja sparkesykkel, forresten. Det er himmelsk! Særlig på hjemveien, når vi har et kvarters margin for å rekke SFO, og det er nedoverbakke hele veien, og jeg må halse etter, noen ganger på høye hæler.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:43   #78
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Fordi de ikke gjør det eller fordi du ikke vil at de skal gjøre det? Mine har sovnet som en stein i vogn om kvelden, og da vi var på tur med toern i sin tid var det enten å sitte hjemme fra halv seks eller å ha med han sovende i vogn. Men som sagt, han var ekstrem på sovefronten. (Han ble vekket halv åtte, sov 2 timer i barnehagen og la seg halv seks da han nærmest seg fire).

Men som Chanett skriver over; det er forskjell på transportetapper og tur.

Fordi de har nektet å gjøre det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:44   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg feiret med god middag og det hele den dagen minsten sluttet med vogn.
Jeg fordrar ikke vogn, og har "avvent" begge ungene fra vogn så tidlig jeg kunne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:44   #80
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Men ang. barnehage og vogn. Dere som bruker vogn som transport til barnehage. Bruker dere vogn fram til ungen begynner på skolen?
Jeg tror ikke jeg har sett skolestartere ankomme barnehagen i vogn annet enn i ett eneste tilfelle og det tilfellet var spesielt.

Nei. Jeg har av og til trukket dem på akebrett, eller hatt dem bakpå sykkelen min. Eller tatt bussen ett stopp. (Noen ganger bare man rekke å være på jobb til et møte).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no