Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tunisia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-12, 18:30   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Tunisia?

Hvordan er det å reise til Tunisia i september?
Titter på Sousse, på dette hotellet:http://www.detur.no/208/El_Mouradi_P...osGallery.aspx
Mannen er ikke så fan av Tyrkia, så jeg er litt usikker på hva han synes om Tunisia.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 18:40   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia?

Tunisia er det eneste landet jeg har vært i, hvor en gjentagelse ikke hadde fristet om det så var gratis ...

September vet jeg ikke noe om. Vi var der i mai, varmt og fint vær.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 18:47   #3
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tunisia?

September tror jeg er flott. Vi reiste tidlig i november og holdt på å fryse ihjel!
Vi bodde i Monastir, på dette hotellet. Utrolig flott hotell med veldig god service.
http://www.detur.no/217/HotelDetailResult.aspx

Ta bare bena på nakken om dere skulle forville dere inn i Medinaen i Sousse og blir tilbudt te. Vi endte opp med et overprisa teppe og en times omvisning av teppeselgeren. Hvor dårlig kjøp har du gjort da, liksom?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 18:47   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tunisia?

huff, da, har egentlig hørt det før

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 18:49   #5
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tunisia?

Om dere kun er ute etter avslapning, sol og oppvartning tror jeg Tunisia er like bra som mange andre steder. Det er rasende billig, og for oss som i utgangspunktet bare var ute etter å ligge på en solseng og lese bok var det en billig sydentur. Sett bort fra nevnte teppe, vel og merke..

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 18:52   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tunisia?

Ja, er bare sol og strand som står på programmet
Prøvde å sjekke hotellet ditt Molo, men det står hotell eller fly ikke tilgjenglig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 18:58   #7
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tunisia?

Ser ut som om de kjører lørdager. Jeg får "bestilt" en uke i sept, jeg.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 19:03   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tunisia?

Hmmm, det får ikke jeg, vi er to barn og to voksne

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 19:31   #9
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tunisia?

Jeg søkte bare på 2 voksne. Når jeg søker på 2+2 går det ikke med mindre jeg bestiller 2 rom. Ergo har de ikke store nok rom til at dere alle 4 kan dele rom.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 19:57   #10
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Tunisia?

Vi var i tunisia på bryllups reise. Det var helt ok, fint egentlig men masete også.
Vi dro på en safari tur med buss i over 70 mil, der vi så veldig mye av landet, kulturen og besøkte grottene der det faktisk bor mennesker. Under turen sov vi på en nydelig hotell og startet morningen med en safari tur på kamelryggen i soloppgangen. Det var virkelig en flott tur.
Ellers var vi en tur i medinaen, veldig spennende og MYE liv. Prut masse!
Det er nok de to tingene jeg husker best fra reisen.
Tunisia er veldig masete, de roper på deg fra gata, fra taxien og overalt. De skal alltid selge, gi bort, lure osv..

Hadde jeg kunne valgt bryllupsreise på nytt hadde jeg valgt noe annet. Vi kommer nok aldri til å reise dit igjen..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 20:14   #11
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia?

Vi var også der på vår bryllupsreise. Mye mas og luring hele turen. Ikke rart, for mannen har dårlig pigment, så vi var levende målskive.

Men ved hotellet, bassenget og på stranda var det bare kos.

Vi var der i august og et par dager ut i september. Bare sol, VELDIG varmt! Opplevde 52 grader i skyggen en dag, da vinden kom fra Sahara.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 00:41   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia?

Vi bodde i Hammamet og var veldig fornøyd. Kunne godt tenkt meg å reise tilbake.
Tror ikke jeg hadde valgt Sousse uten at jeg kan si hvorfor da vi bare kjørte gjennom der.
Innpåslitne selgere og pruting får man bare leve med. Sånn er det der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 13:46   #13
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Tunisia?

Jeg bodde i Tunisia i to år for en del år tilbake. Reiser jevnlig tilbake med mann og barn. Elsker det landet! Med alle dets feil og mangler. Ville kanskje anbefalt deg Hammamet som er en mer typisk badeby slik som man finner ellers i "syden".
Tunisia er jo virkelig et av verdens mest spennende steder å reise nå tenker jeg, med tanke på den prosessen landet nå er inne i etter revolusjonen.
Herlig mat, herlige mennesker (veeeeldig glade i barn), fantastiske strender (du må reise langt skal du finne bedre), spennende kultur, interessant historie og passelig flytur (drøye 4 timer).
Savner Tunsia hele tiden jeg

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 13:49   #14
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Tunisia?

Og september er den klart beste måneden å reise dit på. Perfekt temperatur! Ja, forsåvidt mai, juni og starten på juli også. Når man kommer mot slutten av juli og begynnelsen av august....puh! Varmt! Hadde titt og ofte temperaturer opp i mot 55c og det er ikke behagelig.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 19:53   #15
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tunisia?

Jeg har akkurat vært i Jordan, og anbefaler det i stedet for Tunisia. Mye roligere og også mer behagelig befolkning. Kjempefint der, og varmt i september. (I Aquaba, altså)

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:35   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tunisia?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg har akkurat vært i Jordan, og anbefaler det i stedet for Tunisia. Mye roligere og også mer behagelig befolkning. Kjempefint der, og varmt i september. (I Aquaba, altså)

Er det ikke litt dyrere reise og lenger flytur?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 22:25   #17
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia?

Vi var en uke i Tunisia for et par år siden.
Det frister ikke til gjentagelse akkurat.
Det var vel rundt 5-6 andre nordmenn på hotellet vi var på. Ellers endel tyskere og engelskmenn. Fryktelig slitsomt opplegg. Med høy musikk ved bassenget hele dagen, og opplegg som ble ropt ut over høytalerene hele tiden.

Og veldig slitsomme selgere. Nesten hakket værre enn i Tyrkia.
Vi var i Hammamet. Nydelig mat, og den mest fantastiske stranden jeg noen gang har vært på. Det var som å trå i løspudder.

Men vi velger nok ikke det samme igjen. Ikke en veldig avslappende opplevelse.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 07:44   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia?

Vi var i Tunisia (Sousse) en vår/tidlig sommer, og jeg lot meg ikke begeistre. Det var fine forhold for bading og strandliv, men ellers fant jeg "feil" ved alt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 08:18   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tunisia?

Vi var der for noen år siden og hadde en fin ferie. Vi var i Hammamet. Vårt hovedmål var strand, basseng og total avslapping. Det fikk vi i massevis.

God mat hadde de også. Det er viktig for oss.

Jeg hører at mange sier at det er mye mas. Jeg synes ikke det var så ille. Tyrkia var 100 ganger verre. Tyrkia er landet jeg ikke vil tilbake til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:32   #20
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tunisia?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Er det ikke litt dyrere reise og lenger flytur?

5 1/2 times flytur, og flyplassen ligger 10 minutter fra byen. Det er forholdsvis dyrt for hotel, men til gjengjeld er det utrolig bra standard. Det finnes jo billigere alternativer også, men det har jeg ikke prøvd. Vi betalte 30.000 for en leilighet med plass til 4 personer, 2 balkonger, to bad og to soverom. 5-stjerners hotell, med all verdens fasiliteter. Rett på privat strand, med topp service i alle ledd. Fantastisk. Og masse utfluktmuligheter. Anbefales på det sterkeste.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no