Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fjelltur for to

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-12, 22:25   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Fjelltur for to

I beste "ingen grenser" ånd, har ei venninde og jeg lyst til å ta oss en fjelltur til sommeren.
Hun gikk noen toppturer som ung og frisk, jeg har ikke vært på fjelltur siden leirskolen.

Jeg er forholdsvis frisk og rask, hun har MS og er dårlig til beins. Men vi skal på tur.
Og vi skal på fjellet. Med sekk, sovepose, mat og telt.

Så har dere noen gode forslag? Jeg vet ikke hvilke ferdigheter hun innehar når det kommer til kart og kompass. Jeg vet bare at mine er så og si ikke eksisterende. Men det er sikkert mulig å lære seg innen sommeren.

Hun er veldig innstilt på at dette SKAL hun gjennomføre. Jeg har sagt at jeg selvfølgelig er med. Nå lurer jeg på om dere har noen tips til hvor?
Altså, jeg finnes jo ikke kjent i fjellheimen.

Også har jeg begynt å tvile litt på om dette egentlig er noen god idè. Hva om det stopper fullstendig for henne oppe på fjellet. Langt fra farbar vei. Vi har jo ikke samme beredskap som Monsen har med på tur.

__________________
Snuppa 98
Poden 05

Sist redigert av Bloppy : 12-02-12 kl 22:43.
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:33   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur for to

Venninna var dårlig til beins? Dropp telt, sovepose og mat (det er tungt å bære på alt sammen), og gå hytte-til-hytte i et av Turistforeningens løypenett med lakenpose i sekken: http://ut.no/

:i dameklær for anledningen:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:35   #3
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjelltur for to

Hør på torsken. Turistforeningens merkede løyper og betjente hytter.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:38   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur for to

Trenger ikke være betjente heller, altså, det er bra med matlager på de selvbetjente hyttene også. http://www.turistforeningen.no/ glemte jeg forresten å linke til i sted.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:44   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur for to

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Venninna var dårlig til beins? Dropp telt, sovepose og mat (det er tungt å bære på alt sammen), og gå hytte-til-hytte i et av Turistforeningens løypenett med lakenpose i sekken: http://ut.no/

:i dameklær for anledningen:



Takk for tips! Og jeg har endret HI.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 22:56   #6
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjelltur for to

Hvor i landet vil dere gå?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 23:18   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur for to

Vi bor på østlandet, og ønsker ikke å reise til trøndelag eller lenger nord.

Jeg har aldri vært på vestlandet, og ser at det er endel rundt Aurland som ser spennende ut.

Er Rondane greit? Ved Ringebu traktene. Det er jo ikke så ille langt å kjøre herfra. Bor ikke så langt unna Gardermoen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 08:32   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjelltur for to

Ringebufjellet er jo kjempefint! (har hytte der )

Tror det skal gå an å gå f.eks. fra Lillehammer og mot Ringebufjellet, og overnatte på DNT-hytter, det bør sjekkes ut. Hm - kanskje jeg skal prøve det samme sjøl?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 08:40   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjelltur for to

Hvordan er de hyttene til Turistforeningen? Hvor sikkert er det at man får plass for overnatting på en sånn hytte en helg på sommeren? Feks. den siste helgen i juni hvor det er sommerferie..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:22   #10
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjelltur for to

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Trenger ikke være betjente heller, altså, det er bra med matlager på de selvbetjente hyttene også. http://www.turistforeningen.no/ glemte jeg forresten å linke til i sted.

Ja, jeg mente egentlig betjent eller selvbetjent, og altså ikke ubetjent.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:35   #11
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Fjelltur for to

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvordan er de hyttene til Turistforeningen? Hvor sikkert er det at man får plass for overnatting på en sånn hytte en helg på sommeren? Feks. den siste helgen i juni hvor det er sommerferie..

Det er veldig forskjellig størrelse på hyttene. Alt fra små enkle ubetjente hytter, litt større selvbetjente hytter (har matlager), til store betjente hytter. Til de ubetjente og selvbetjente hyttene trenger man nøkkel. For å kjøpe denne (100kr depositum) må man være medlem.
Når det gjelder overnatting, så er normen at alle skal få plass. Det er normalt sett ikke mulig å forhåndsbetille opphold, annet enn på de store betjente hyttene i f.eks påsken og hyttene i Oslomarka som har eget betillingssystem. På de betjente hyttene har de ekstra madrasser når alle rom er fulle, og da overnatter man på gulvet i kjellerstuer og matsaler i værste fall. På de ubetjente og selvbetjente hyttene, får medlemmer sengeplass først og de som ikke er medlemmer må evnt. ta til takke med madrass på gulvet hvis alle senger er opptatt.
Å overnatte på turistforeningshytter kan være svært så hyggelig og sosialt.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 09:50   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur for to

Jeg er veldig glad i Jotunheimen, men det finnes jo nydelige fjellområder mange steder. Jeg ville også satset på å overnatte på Turistforeningshytte, for med telt, mat osv. blir sekken fort 16-20 kg og det er mye for de som ikke er godt trent.

Hvor lange dagsetapper orker venninnen din, tror du? Og vil dere gå opp på topper eller i mer "rolig" terreng? Jeg tror dere bør finne et sted der det ikke er så langt mellom hyttene i hvert fall. Jeg synes Rondane er litt tungt å gå i fordi det er så steinete. Kan det bli slitsomt for venninnen din?

Hadde det vært en idé å kjøre til Glitterheim for å gå på Glittertind? Den siste biten inn til hytta kan man leie sykler (30 min) eller gå langs vei. Kjempefint sted med god mat og midt i hjertet av det vakreste Jotunheimen. Hvis dere starter tidlig på morgenen, er Glittertind en flott tur selv med dårlige bein. I overgangen juni/juli går det dessuten an å ake på liggeunderlaget deler av veien ned.


Det er lenge til du skal pakke sekken, men det er noen ting som kan være lure å ha med:

  • Liggeunderlag
  • Sovepose
  • Vindpose (jeg har en sånn, kjekk å ha i sekken både sommer og vinter)
Selv i juni/juli kan man bli overrasket av dårlig være i fjellet, og da er dette det som trengs for å klare seg.

Jeg ville nok brukt litt tid på å friske opp orienteringskunnskapene ja. Kanskje dere kan kjøpe en sånn turorienteringspakke og bruke det til å trene både kropp og o-ferdigheter?


Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvordan er de hyttene til Turistforeningen? Hvor sikkert er det at man får plass for overnatting på en sånn hytte en helg på sommeren? Feks. den siste helgen i juni hvor det er sommerferie..

Alle medlemmer er sikret plass i én natt. På en del hytter kan du bestille fast opphold, men jeg tror kanskje du da må bestille tre netter.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 11:30   #13
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur for to

Overnatte i hytte på madrass på gulvet sammen med andre ukjente mennesker høres ut som et mareritt for min del.

Jeg ser at det kan bli tungt med telt altså. Hun mener vi kan sove ute i sovepose. Vel, erfaringsmessig kan jo sommeren her i landet oppføre seg på en sånn måte at det kan være greit å ha ly for vind og regn.

Vi vil på en topp ja. Vanskelig å si hvor lange etapper hun orker. Det får vi ikke planlagt tror jeg. Veldig steinete kan by på utfordringer for henne ja. Siden balansen er redusert.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 11:42   #14
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur for to

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Overnatte i hytte på madrass på gulvet sammen med andre ukjente mennesker høres ut som et mareritt for min del.

Turistforeningshytter er veldig mye forskjellig altså. Noen steder ligger du og sparker i beina til sidemannen, mens andre steder kan du ha eget rom. På Glitterheim har de f.eks. 2-mannsrom, og jeg er rimelig sikker på at dere kan få bestilt et slikt hvis du er ute i god tid

Selv i juni/juli kan det bli minusgrader i fjellet, så jeg ville aldri tatt sjansen på å skulle overnatte ute i sovepose.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 12:16   #15
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjelltur for to

Det går visst an å reservere rom på enkelte turisthytter, dette gjelder kanskje først og fremst de private, er ikke helt sikker. Sjekk ut Spiterstølen, stor hytte, badstu og til og med basseng. De store hyttene har jo mange rom, så hvis man er tidlig ute så burde det gå greit å kunne sikre seg. Det er ikke høysesong i juni/juli, så burde ikke være noe problem å få tak i dobbeltrom. Men, grunnen til at de fleste velger å gå fjelltur seinere på sommeren er jo at det kan ligge en del snø tidlig på sommeren, så det er kanskje noe dere også må tenke på, særlig hvis dere går for Jotunheimen.
Jeg gikk forresten en super venninnetur for noen år siden, kjørte bil fra Oslo til Sognefjellshytta, gikk derfra til Skogadalsbøen (superkoselig hytte) videre opp til Fanaråken (norges høyest beliggende turisthytte) og over breen ned til Sognefjellshytta igjen. Fikk med oss både topptur (Fanaråken) og brevandring, og dagsetappene var ganske overkommelige. Men det er en del steinblokker på Fanaråken, og litt bratt/glatt å gå ned breen, så kanskje det blir vanskelig for henne med dårlig balanse?


God tur!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 13:12   #16
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjelltur for to

Sovepose kan man sove i hele året utendørs, også i telt, så det ser jeg ikke på noe som et problem. Heller tyngden av alt man må ha med seg...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 13:27   #17
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur for to

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Sovepose kan man sove i hele året utendørs, også i telt, så det ser jeg ikke på noe som et problem. Heller tyngden av alt man må ha med seg...

Nå mente vel venninnen at de kunne droppe teltet og sove ute i sovepose under åpen himmel. Slik forsto jeg det i hvert fall, og det mener jeg er en dårlig plan.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 13:31   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur for to

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har aldri vært på vestlandet, og ser at det er endel rundt Aurland som ser spennende ut.

Det er mange fine turer på veien fra Hol -Aurland.

En kort og greit tur er Raggsteindalen - Geiterygghytta.
http://ut.no/rute/raggsteindalen-geiterygghytta
Eller andre turer med utgangspunkt i f.eks. Storestølen.
http://ut.no/hytte/storestoelen

Veldig mange av turene i Aurlandsdalen har bagasjetrasnport mellom etappene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 13:37   #19
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjelltur for to

Jeg tenkte også på Aurlandsdalen. Hvis dere har flere dager og værmeldingen er bra, kan dere starte på Finse og gå på snøen over til Geitrygghytta. Så videre nedover dalen. Jeg har gått denne turen to ganger i månedsskiftet juni/juli, og den er utrolig fin. Starter med vinter og snø på Finse og ender opp i sommer nede ved fjorden. Så kan dere vurdere om dere skal ta bratteste veien ned bjørnestigen eller gå en slakere vei rundt.

Kan det være en idé for venninnen din å gå med staver?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 13:59   #20
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjelltur for to

Takk for flotte tips!

Aurlandsdalen ser nydelig ut. Tror nok det kan være en idè for oss begge å gå med staver ja.
Evt krykker for henne.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no