Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Antrekk på ferie i Marrakesh

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-23, 16:35   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Antrekk på ferie i Marrakesh

Neste lørdag reiser jeg og to venninner til Marrakesh, og jeg lurer på hva slags klær jeg skal satse på. Noen med erfaring? Det er ganske varmt der nå.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 18:28   #2
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antrekk på ferie i Marrakesh

Jeg bruker mye lette bomullsklær når vi er på ferie på sommeren. Kan bare glemme å bruke alt som er syntetisk i skikkelig varme, så vil absolutt anbefale bomull.

Og god tur!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 21:00   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antrekk på ferie i Marrakesh

Lengde under kne og dekke skuldre og overarmer hvis man skal være respektfull. Og det bør man jo. Ellers er det heldigvis mye overbygd og skygge i medinaen. Det var opp mot 35 grader da vi var der og det føltes faktisk ikke så varmt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 21:47   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Antrekk på ferie i Marrakesh

Jeg syns klær av lin er gode å bruke om det er varmt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 07:32   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antrekk på ferie i Marrakesh

Holder det om en kjole går rett nedenfor knærne og om den dekker skuldre?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 08:07   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antrekk på ferie i Marrakesh

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Holder det om en kjole går rett nedenfor knærne og om den dekker skuldre?

Ja. Det er dessverrre turister som går sydenavkledd i byen. De får gjerne mer uønsket oppmerksomhet, men det er strengt tatt ingen regler. Det handler om respekt. Jeg hadde noen ganger lang kjole med bare ermer og noen ganger til knærne med lange ermer. Det var hent greit. Jeg pleide å spørre på vår lille riad før jeg gikk ut.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 10:43   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antrekk på ferie i Marrakesh

Linklær bør sjekke av på alle kravene dine. Svalt og luftig, uten å se ut som en sydenturist.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 11:13   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antrekk på ferie i Marrakesh

Marokko - og Nord-Afrika generelt - er ikke av de strengeste når det gjelder krav til påkledning, men like fullt er det alminnelig høflighet å kle seg respektfullt når man besøker landet. Da jeg var i Marrakesh brukte jeg tynn turbukse, (vi hadde vært på trekking i Atlasfjellene og turtøy var det eneste jeg hadde tilgjengelig) t-skjorte og caps. Vi ba om omvisning inne på koranskolen, og da benyttet jeg i tillegg en fleecejakke.

Viktig å be om tillatelse til å ta bilder! Selv når det gjelder et oversiktsbilde av en gatestubb så spør de som befinner seg nærmest. Islam forbyr å ta bilder av mennesker og dyr, og selv om mange sier ja til å bli fotografert, gjerne i bytte med noen dirham, så er det en god skikk å spørre. Inne i de kjente basarene er det ikke så nøye, men går du utenom turiststedene så er det desto viktigere.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no