Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Color Fantasy

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 18:40   #1
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Color Fantasy

Kommende helg debuterer jeg som reisende på denne båten fra Oslo til Kiel. Jeg har hørt om mange fornøyde reisende og lysten har vært tilstede en god stund, men siden jeg er svært svak på sjøen har det aldri blitt virkelighet av denne lysten for mitt vedkommende. Les; jeg blir sjøsyk av den minste bølge og er grønn i fjeset selv når ingen andre kjenner noe som helst.

Vel. Arbeidsplassen til min kjære gjør dette 2-døgns cruiset til årets julebord og jeg debuterer altså på turen.

Det jeg lurer på er; Hvordan er kleskoden på kveldstid når det gjelder underholdning og middag? Vil en pen julebordkjole bli for pent?

Hva bør vi få med oss av aktiviteter underveis? Bading, spa, boblebad, eller annet?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:42   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Color Fantasy

Jeg har ikke vært på Kieltur men til Købehavn og vil tipse om reisesykeplaster på resept. Virker superbra.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:43   #3
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Jeg har ikke vært på Kieltur men til Købehavn og vil tipse om reisesykeplaster på resept. Virker superbra.

Takk for tips! Jeg bør nok vurdere det, men blir man like trett av det som av andre reisesyketabletter?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:50   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Color Fantasy

Jeg tror godt at du kan pynte deg som til et vanlig julebord. Detkommervel mer an på reisefølget enn på båten. Tror det er relativt anliggende å pynte seg på båten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:54   #5
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg tror godt at du kan pynte deg som til et vanlig julebord. Detkommervel mer an på reisefølget enn på båten. Tror det er relativt anliggende å pynte seg på båten.

Takk for svar! Hmmm...da lurer jeg på om jeg må be kjærsten til å spørre sine kollegaer angående antrekket. Jeg tør innrømme at jeg ikke liker tanken på å komme overpyntet i forhold til de andre i reisefølge... Så dumt at en skal kjenne på sånt egentlig. .

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:56   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Color Fantasy

Relativt VANLIG var det jeg prøvde å si.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 19:00   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Color Fantasy

Tok Color Line Magic før jul, og det var veldig deilig. Spa er å anbefale. Dessuten hvis du trener, kan du trene med god utsikt der også. Vi droppet underholdning og satt og skravlet i pianobaren i stedet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 19:02   #8
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tok Color Line Magic før jul, og det var veldig deilig. Spa er å anbefale. Dessuten hvis du trener, kan du trene med god utsikt der også. Vi droppet underholdning og satt og skravlet i pianobaren i stedet.

Ah! Høres deilig ut med timer i pianobaren! Det vil jeg også forsøke å få til, men jeg vet at det er bestilt plass til mat og show begge dagene så det må jeg nok bli med på.

Jeg har tenkt på å ta med treningstøy og det høres bra ut med trening med god utsikt! Kanskje jeg bør sjekke ut om jeg kan få bestilt en spa-behandling også. Det hadde vært deilig...

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 20:12   #9
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Takk for tips! Jeg bør nok vurdere det, men blir man like trett av det som av andre reisesyketabletter?

Nei jeg ble ikke det.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 20:21   #10
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tok Color Line Magic før jul, og det var veldig deilig. Spa er å anbefale. Dessuten hvis du trener, kan du trene med god utsikt der også. Vi droppet underholdning og satt og skravlet i pianobaren i stedet.

He-he, det har vi også gjort da vi reiste alene. Mye koseligere enn underholdning syns nå jeg.
Bartenderen kjente oss igjen da vi kom med ungene et halvt år senere og de fikk mikse sine egne fargerike kreasjoner på ettermiddagen da det var helt stille der!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:00   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Color Fantasy

Jeg synes det er fint å få med seg underholdningen jeg da. Samtidig som jeg drikker Strawberry Daquari. I høstferien tok vi den båten i storm og det var skikkelig ille ene natta, det er første gangen jeg har tatt reisesyktablett på den båten fordi jeg visste det ville bli storm. Har aldri gjort det før på den båten og har tatt den flere ganger i både litt sjø og ikke. Båtene er så store og stabile at det er ikke noe problem. Har heller hatt problemer med at jeg har fått sjøgang når jeg har kommet hjem igjen de gangen jeg syntes det var nesten rart jeg ikke ble sjøsyk på båten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:06   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Color Fantasy

Jeg blir lett sjøsyk, men disse båtene er jo så enormt store at man ikke merker noe særlig bevegelser.

Show er artig å få med seg, ja. Og den brune puben i handlegata med live-musikk. Heter noe med Monkey/Donkey? Og discoen på toppen hvis man er typen til det (og hvis det er mange nok folk til at det er liv!

Er det julebord, ville jeg tenkt julebord-pynting. Vi var der uten at det var julebord, og jeg pynta meg til kvelden som en vanlig kveld på byen, kunne gjerne gått med kjole og litt høye hæler.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:10   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Color Fantasy

Jeg har vært der på julebordstur og vi var pyntet. Hadde store deler av restauranten for oss selv(var mange).
Showene er veldig bra og det er to ulike show, absolutt verdt å få med seg.
Det er lurt å bestille spabehandling dersom du vil ha det. Det ordner du fra Colorlines nettsider.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:27   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Color Fantasy

Er det gratis å trene der?

Fikk lyst på en ny tur sjæl, jeg.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:29   #15
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantasy

Fin båt og fin tur, men sjøsyk det ble jeg. Neste gang skal jeg ta tabletter på forhånd.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:34   #16
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg blir lett sjøsyk, men disse båtene er jo så enormt store at man ikke merker noe særlig bevegelser.

Nåja... jeg reiste for 1,5 uke siden og da skal jeg si deg vi merket bevegelsene ja. Det rullet i alle retninger og ting ramlet ned fra hyllene inne på lugaren. Sov ikke mye den natten.

Heldigvis for min del så blir jeg ikke dårlig, men fryktelig irriterende å ikke få sove.

Vi spiste ikke i den fine resturanten, men på skipets pizzaresturant. Hadde ikke pyntet oss noe videre for å sitte der.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:20   #17
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Color Fantasy

Har tatt den turen tre ganger, og vil også si at kleskoden kommer an på hvilket "ærend" man er der i. Ene gangen var vi på julebord og da kledte vi oss deretter. De to andre gangene var det bare mannen og jeg som tok turen for turens del, og da pyntet vi oss litt på kvelden, men ikke julebord-pyntet.

Vi har ikke fått med oss showet noen av gangene, men har spist i buffeten (myyye godt), i restauranten helt fremme i skipet og i tapasbaren. God mat overalt. Og veldig fint å sitte oppe i baren og se ut panoramavinduene, i alle fall så lenge det er lyst.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:23   #18
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Color Fantasy

Tusen takk for svar alle sammen! Veldig fint å høre om deres erfaringer!

Kjæresten har i dag spurt seg litt for på jobben og kan fortelle at en av kollegaene stiller i jeans og kona til sjefen nok kommer til å ha på penbukse. Noe kjole og julebordstæsj blir det neppe.... Kjenner at jeg synes det er litt trist og er enda i villrede om hva jeg faktisk kommer til å ha på meg.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:28   #19
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Color Fantasy

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva med en litt nøytral kjole? Da vil du uansett ikke bomme.

Det har du jo rett i! Det er en god tanke. Takk takk!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:34   #20
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Color Fantasy

Pynt deg du og kos deg masse

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no