Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakebord til konfirmasjon

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-20, 11:42   #21
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Vi hadde 22 gjester inkludert tre små barn. Jeg bestilte fem kaker, to av dem ganske små og de andre normale, men ikke kjempestore. To fra Pascal (de to små) pluss sjokoladekake, marsipankake og suksesskake fra Baker Hansen. Vi hadde litt rester, men ikke sååå mye. Det var viktig for oss med bra variasjon og kaker som alle likte. Vi sa fra om at kakene ikke skulle være delt opp i sånne (stooore) stykker som de selger hvis man kjøper dem stykkevis. De fleste vil heller ta et mye mindre stykke av flere kaker enn ett kjempestykke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 11:44   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi hadde 22 gjester inkludert tre små barn. Jeg bestilte fem kaker, to av dem ganske små og de andre normale, men ikke kjempestore. To fra Pascal (de to små) pluss sjokoladekake, marsipankake og suksesskake fra Baker Hansen. Vi hadde litt rester, men ikke sååå mye. Det var viktig for oss med bra variasjon og kaker som alle likte. Vi sa fra om at kakene ikke skulle være delt opp i sånne (stooore) stykker som de selger hvis man kjøper dem stykkevis. De fleste vil heller ta et mye mindre stykke av flere kaker enn ett kjempestykke.

Enig, greit å smake på alt.

Jeg aner ikke hva slags kaker gjestene liker. Det meste vil jeg tro.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 11:46   #23
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Mer enn nok kake tenker jeg. Men sett gjerne frem noe frukt også, ikke alle er like glad i kaker og søtt.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 11:54   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Mer enn nok kake tenker jeg. Men sett gjerne frem noe frukt også, ikke alle er like glad i kaker og søtt.

Ja, tenker det er greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 12:22   #25
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Potetgull mangler.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 13:20   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Jeg har aldri fått potetgull i konfirmasjon. Men det hadde sikkert vært godt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 13:32   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har aldri fått potetgull i konfirmasjon. Men det hadde sikkert vært godt.

Ikke jeg heller; aldri sammen med kake i grunn?

Tror ikke vi går for det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 13:51   #28
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Du har helt sikkert nok kaker. Fin mix også, likner kakebordene jeg har når jeg har store selskap. Jeg hadde hatt ostekake i tillegg. Erfaringen min er at frukt på fat ikke alltid blir spist(ingen jobb for deg og pent på bordet uansett), oppskåret frukt blir langt oftere spist(litt mer jobb for deg) og aller mest pop er fruktspyd(mest jobb for deg).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 14:51   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Syns heller ikke jeg ofte serfolk spise et eple eller en pære fra et fruktfat når det finnes masse kaker. Hvis jeg skulle hatt frukt på kakebordet ville jeg i så fall hatt druer, oppskåret melon og ananas og evt bær på et fat.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 14:55   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Potetgull mangler.

Ja, det er stas på kakebord! men kanskje ikke så korona-vennlig med en stor skål?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 14:59   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Du har helt sikkert nok kaker. Fin mix også, likner kakebordene jeg har når jeg har store selskap. Jeg hadde hatt ostekake i tillegg. Erfaringen min er at frukt på fat ikke alltid blir spist(ingen jobb for deg og pent på bordet uansett), oppskåret frukt blir langt oftere spist(litt mer jobb for deg) og aller mest pop er fruktspyd(mest jobb for deg).

Fruktspyd er god ide. Det kan konfirmanten og broren få lage til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 15:18   #32
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ikke jeg heller; aldri sammen med kake i grunn?

Tror ikke vi går for det.

Folk spisser meir kake når dei får noe salt attåt. Det regulerer alt. Men eg er no sånn som et potetgull til medisinsk bruk, f eks med migrene, så for meg er potetgull heilt naturlig på eit kakebord.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 15:19   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, det er stas på kakebord! men kanskje ikke så korona-vennlig med en stor skål?

Det serveres av dei som servert kakene. Me har pekebuffet på kakene også. Eller me legg masse skeier ved siden av så dei som vil ha tar ei skei så dei vert brukt berre ein gong.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-20, 12:56   #34
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Potetgull kan enkelt løses ved å ha det i beger el.l.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 11:19   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Potetgull kan enkelt løses ved å ha det i beger el.l.

Jepp. Vi har kjøpt 75 engangsskåler på Staples.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 11:20   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

For øvrig er fruktsalat en fin måte å ha frukt på også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 10:30   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Vi har mye rester! Kan ha mindre i brorens konfirmasjon.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no