Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-12, 00:00   #1
chanel
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 5
chanel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Har ikke funnet det optimale ullundertøyet til mine små barn. Ønsker ullundertøy som er behaglig mot barnets hud, samtidig pent og kan brukes i kombinasjon med klær fra blant annet Memini.no og Mittlilleenglebarn.no - det må også kunne vaskes på 40 grader og være godt og varmt. Noen tips til hvilket merke jeg burde velge denne sesongen?

chanel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 01:59   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Ullundertøyet fra Nøstebarn i ull/silke-blanding er blitt godt mottatt her i huset.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 02:11   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ullundertøyet fra Nøstebarn i ull/silke-blanding er blitt godt mottatt her i huset.

Men det blir ikke spesielt pent, eller funksjonellt, om man kjører det på 40 grader da

Men jeg anbefaler også Nøstebarn om du har en god vaskemaskin som vasker godt på ullprogram med kaldt vann. Behandler man disse klærne etter boken, med ullkur og "riktig" vaskemiddel, varer de lenge og fordelen med ull/silke er at det ikke er fullt så massivt som ren ull. Klærne er derfor lette og gode og stikker/klør ikke (iallefall har jeg aldri hørt noe om det fra min sønn).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 02:29   #4
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men det blir ikke spesielt pent, eller funksjonellt, om man kjører det på 40 grader da

Men jeg anbefaler også Nøstebarn om du har en god vaskemaskin som vasker godt på ullprogram med kaldt vann. Behandler man disse klærne etter boken, med ullkur og "riktig" vaskemiddel, varer de lenge og fordelen med ull/silke er at det ikke er fullt så massivt som ren ull. Klærne er derfor lette og gode og stikker/klør ikke (iallefall har jeg aldri hørt noe om det fra min sønn).

Ribbestrikkbuksen til lille fra nøstebarn havnet på mystisk vis (mannen? datter? meg?) sammen med normalvasken og den ser IKKE pen ut lenger

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:20   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Vi har mye ull/silke fra Joha, det tåler maskinvask bedre og holder seg veldig fint. De har noen bodyer med blondekant i halsen også, det er fint til kjoler o.l.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:36   #6
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Jeg har kjøpt inn årets ull på butikken, Pierre Robert. LilleBøll elsker det, det er friske farger, vaskes på vanlig ullprigram med vanlig ullvaskemiddel, og det var ikke dyrere enn at jeg har råd til å erstatte det som måtte bli fullt av rare ting (plastelina?).

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 09:46   #7
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

CelaVi, for de er fi-ine. Ellers er vi godt fornøyde med Janus og Joha også. Pierre Robert er kule, men har en stygg tendens til å få småhull i vask.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 10:20   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

er veldig glad i nøstebarn jeg og, men det er ganske dyrt å kjøpe mye.. Liker godt janus og pirerre robert også. Oftere på tilbud enn nøstebarn.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 11:38   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Jeg synes også Pierre Robert har fint tøy, men jeg er ikke særlig imponert over kvaliteten. Det blir tynt og hullete av helt normal bruk og jeg vasker det ikke særlig ofte.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 13:32   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg synes også Pierre Robert har fint tøy, men jeg er ikke særlig imponert over kvaliteten. Det blir tynt og hullete av helt normal bruk og jeg vasker det ikke særlig ofte.

Hos oss fungerer det helt bra, like bra som andre merker, det vaskes med milo på ullprogram, stort sett etter en dags bruk. Det er sjelden problemer med hull el. før det er for lite.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 15:11   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hos oss fungerer det helt bra, like bra som andre merker, det vaskes med milo på ullprogram, stort sett etter en dags bruk. Det er sjelden problemer med hull el. før det er for lite.

Samme her. Mye av det brukes nå på andre året og er like fint, ikke nuppete eller hullete. Det er sjeldent de bruker det mer enn en dag, så det vaskes mye i løpet av en sesong.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 16:49   #12
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Vi har Devold, NB, Joha, POP, Name it og Troll. Til den stilen HI liker, er nok NB penest. Troll hadde brun ull før, dessverre ikke i år.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 18:19   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Den eneste trøya jeg noen gang har fått klø-klager på her i huset, er fra Nøstebarn. (og ja, jeg fniser bittelitt i skjegget.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 18:24   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Bluen: Nøstebarn klør litt mer siden det ikke er superwash. Men jeg synes det gir seg når tøyet blir varmt. Ull silke blandingen klør ikke.

Vi bruker alt mulig og det meste holde seg fint. Vasker med nøstebarnsåpe på ullvaskprogram.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:08   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Jeg har kastet alt av Pierre Robert-tøyet vi har hatt siden det har blitt hull på samtlige sett poden har eid, faktisk. Og her har de blitt vasket på kaldt vann med spesialsåpe sammen med nøstebarntøyet vårt, så det et ikke behandlingen det står på. Kvaliteten på tøyet er jo veldig tynn i utgangspunktet, så det er ikke så overraskende for min del altså.
Jeg er faktisk mer imponert over ullsettet vi fikk fra "Tom og Trine". Den er både myk og har vært slitesterk her. Men ikke like sprekt da.

Nøstebarn sitt rene ulltøy klør forresten veldig og er stivt, synes jeg. Men det kan ikke sammenlignes med ull/silke tøyet deres.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 02-12-12 kl 17:22.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 19:10   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Jeg liker Troll sitt veldig godt. Det er mykt mot huden og utrolig holdbart!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 20:05   #17
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Obs om Tom og Trine er at de er veldig små i størrelsene. Tenker to (?) størrelser mindre enn det som står.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 16:55   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Obs om Tom og Trine er at de er veldig små i størrelsene. Tenker to (?) størrelser mindre enn det som står.

Hm, det er jeg ikke enig i. Min gutt er en liten 4-åring, 97 cm høy, og jeg bestilte trøye og bukse i 3 år/98 cm. Det passer perfekt, som de fleste andre plagg i 98. 6 år/116 passer flott ti 6-åringen på 117-118 cm.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 17:00   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Vi liker godt Troll, Devold og nøstebarn. Pierre Robert kjøper vi ikke mer, det er helt elendig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 18:04   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?

Vi bruker stort sett bare ullundertøy fra Pierre Robert. Mykt og godt og like fint etter utallige vask og runder i tørketrommelen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no