Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klesvask til besvær

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-20, 11:39   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har ikke brukt skyllemiddel på tjuefem år, tror jeg. Ser ikke behovet?

Aldri brukt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 12:23   #42
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Nå etter at vi sluttet å bruke skyllemiddel, kan jeg ikke skjønne hvorfor vi i det hele tatt brukte det.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 12:24   #43
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Jeg sluttet også helt med skyllemiddel for 10-15 år siden. Har aldri savnet det. Det mest unødvendige produktet som finnes.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 12:46   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Nå etter at vi sluttet å bruke skyllemiddel, kan jeg ikke skjønne hvorfor vi i det hele tatt brukte det.

Me too.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 13:03   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Har heller aldri brukt skyllemiddel. Syns lukten er ubehagelig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 13:39   #46
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Skyllemiddel er et slikt produkt man tenker man må ha helt til man dropper det. Den lukten skyllemiddel, uansett type, setter i klærne, er intens og ganske forferdelig. Jeg kjenner lukten bare jeg møter noen i butikken som har klær vasket med skyllemiddel og jeg plages av det. Søstera mi bruker det og jeg sliter med å overnatte der fordi sengetøyet lukter skyllemiddel. Det er virkelig et unødvendig og miljøskadelig middel.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 14:53   #47
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Jeg har ikke tørketrommel, så jeg bruker litt skyllemiddel. Neutral - liker verken lukta eller følelsen av de med lukt. Håndklær blir pappskiver uten skyllemiddel/tørketrommel, men jeg innser at jeg nok kan droppe det på mye annet: undertøysvasken, vanlig 40, sengetøy. I ullvasken må jeg ha litt, ellers blir vi så innmari statiske.

Når det kommer til sure klær må jeg innimellom kjøre enkeltplagg på 60 - med eddik i skyllevannet. Det pleier å ta knekken på lukta. Vi har veldig få syntetplagg, da. Det er mest bomull og ull det går i her.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 14:58   #48
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Vi bruker tørketrommel kun til håndklær, truser og sokker. Vi brukte også Neutral, men lukten kom okke som.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 17:56   #49
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Jeg har heller ikke tørketrommel, savner det like lite som skyllemiddel.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 00:46   #50
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klesvask til besvær

Sikker på at ikke termostaten har røket på den slik at den bare vasker med kaldt vann? Det oppdaget vi på vår gamle maskin Falt meg ikke inn at tøyet var kaldt når jeg tok det over i trommelen...

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no